מגמה חיובית בוול סטריט; הריבית נותרה ללא שינוי

בהתאם לציפיות, הריבית  בארה"ב נותרה ללא שינוי ■ מניית פריגו צנחה יותר מ-9% לאחר שאתמול זינקה על רקע דיווח שלפיו היא עתידה להירכש תמורת 20 מיליארד דולר

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

השווקים שינו כיוון לקראת הסגירה והמסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בירידות שערים קלות של 0.2%. זאת, לאחר שהפדרל ריזרב הותיר את הריבית בארה"ב על כנה ברמה של 0.25-0.5%. בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית בהמשך לנעילה חיובית בבורסות אסיה. 

 

כאמור, הפדרל ריזרב הותיר הערב את הריבית על כנה, ברמה של 0.25%-0.5%, פעם שישית ברציפות, וזאת לאחר שבפעם האחרונה העלה את הריבית בדצמבר 2015. בהודעת הפד נאמר כי נתוני המאקרו שהתפרסמו לאחרונה היו מעורבים: "מצד אחד נרשמה האטה בקצב השיפור בשוק העבודה, ומצד שני הצמיחה בפעילות הכלכלית צברה תאוצה". הבנק הפדרלי הוריד את תחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב ל-2% בשנת 2016 מ-2.2% בתחזית הקודמת.

בהודעת הפד נמסר כי הנתונים הכלכליים שהתפרסמו ב-6 שבועות אחרונים היו מעורבים. לשלילה ציינו חברי הפד את שוק התעסוקה אשר הפגין חולשה, השקעות במגזר העסקי וירידה בציפיות האינפלציה. בצד החיובי צוין כי נרשם שיפור בצמיחה, בצריכה הפרטית ובסקטור הנדל"ן. בנוסף, מסר הפד כי "האינפלציה ממשיכה להישאר נמוכה מהיעד של 2%".

מרבית חברי הפד עדיין רואים לנכון להעלות את הריבית עוד פעמיים עד סוף השנה, כך עולה מהודעת הפד, ולמרות זאת, בישיבה הנוכחית עלה מספר הבכירים הסבורים כי הריבית תעלה רק פעם אחת השנה, מאחד בישיבה הקודמת ל-6.

לאחר פרסום ההחלטה, נחלש מדד הדולר DXY ב-0.4%, שער האירו מול הדולר ננעל ברמה של 1.1270 ושער הדולר-יין ברמה של 105.90. 

"אם אתם חושבים שכעת רמת התנודתיות בשווקים גבוהה, היא תהיה גבוהה בהרבה אם בריטניה תצביע בעד. זו עדיין לא פאניקה, אך בהחלט סימני לחץ אצל הממשל הבריטי ובשווקים. הסוחרים הופכים לעצבניים, ויש לכך סיבה טובה", ציינו היום ב-ETX Capital.

היום פורסם מדד המחירים ליצרן לחודש מאי, עם עלייה של 0.4%. הצפי היה לעלייה של 0.3%, לאחר שבאפריל נרשמה עלייה של 0.2%.

 

פריגו  נסחרה בירידות חדות לאחר שזינקה אמש בחדות לקראת נעילת המסחר בוול סטריט על רקע דיווח בסוכנות "בלומברג", לפיו החברה עתידה להירכש על ידי חברה בריטית תמורת 20 מיליארד דולר, פרמיה משמעותית על מחיר השוק בעת הדיווח.

שייר וקמהדע  הודיעו היום על קבלת אישור מה-FDA להרחבת אופן השימוש של GLASSIA, כך שתכלול עירוי עצמי בטיפול בחולי אמפיזמה הנגרמת עקב מחסור חמור של אלפא 1 אנטיטריפסין (AAT).

מניית טוויטר   נסחרה בעליות זה היום השלישי. אתמול נודע כי החברה תשקיע כ-70 מיליון דולר בענקית הזרמת המוזיקה SoundCloud.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]