הכירו: פיתוח ישראלי חדש לוכד על חם עברייני תנועה בכביש

המובילאיי הבאה? חברת Nexar הופכת כל סמארטפון למצלמת דשבורד חכמה ועושה שימוש בחוכמת ההמונים בכדי להתריע על נהגים מסוכנים בכביש, במטרה לצמצם את מספר התאונות ■ כך זה עובד

אפליקציה לבטיחות בדרכים, סטארט אפ Nexar / צילום: וידאו
אפליקציה לבטיחות בדרכים, סטארט אפ Nexar / צילום: וידאו

חברת הסטארט-אפ נקסר (Nexar) שמה לה למטרה להפוך כל סמארטפון למצלמת דש בורד חכמה שבעזרת חוכמת ההמונים תוכל להתריע על נהגים מסוכנים בכביש וכך אולי לצמצם את מספר התאונות.

אפליקציה ייעודית לנושא אשר מותקנת בסמארטפון תהפוך את הסמארטפון שלכם למצלמת דש בורד שלא רק תצלם את הכביש אלא גם בעזרת החיישנים שמוטמעים בסמארטפון תאפשר לנהג לקבל אינדיקציות של מיקום ומהירות.

באמצעות האפליקציה יכול הנהג גם לדווח על נהגים מסוכנים בלחיצת כפתור אחת וכשמצטברים הדיווחים על הנהג העבריין הוא גם יבוא על עונשו. כל קטעי הווידאו המצולמים עולים לענן ומשם בעזרת אלגוריתמים של ראייה ממוחשבת, המערכת מנתחת את הווידאו וממפה את התנהגויות הכביש המסוכנות תוך שהיא מזהה את מספרי לוחיות הזיהוי של המכוניות המעורבות.

המערכת יכולה לשמש גם כמערכת התראה לנהג בזמן אמת כשאם למשל מכונית נוסעת מזהה על הכביש תנועה לא סבירה של בעל חיים או אדם מייד עובר דיווח לכל הנהגים שיקחו את האירוע לתשומת-ליבם.

המערכת של נקסר נמצאת בשימוש על-ידי נהגים פרטיים ב-130 מדינות וב-2,700 ערים שונות ועל-ידי נהגים מקצועיים ב-3 ערים: סן פרנסיסקו, ניו-יורק ותל-אביב. החברה הודיעה על גיוס של 10.5 מיליון דולר.