נקטע רצף של 5 ימי ירידות; עליות בסיום המסחר בוול סטריט

הפד הותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי והבנק המרכזי היפני הותיר את מדיניותו המוניטרית ללא שינוי ■ ילן: החששות מהברקזיט היוו גורם משמעותי בהחלטת הריבית ■ מדד המחירים לצרכן: עלייה של 0.2% ביוני

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט נפתח היום (ה') בירידות שערים כשבשעות האחרונות למסחר השתנתה המגמה, הירידות נמחקו והשוק עבר לעליות - ששלטו עד לסיום המסחר וקטעו רצף של 5 ימי ירידות. ברקע מגמה שלילית המאפיינת היום את כל שוקי העולם. אתמול ננעל המסחר בניו יורק בירידות לאחר שהפד הותיר את הריבית ללא שינוי.

 

כאמור, הפדרל ריזרב הותיר אמש כצפוי את הריבית על כנה, ברמה של 0.25%-0.5%, זו הפעם השישית ברציפות. הפעם האחרונה שבה העלה הפד את הריבית הייתה בדצמבר 2015. גם הבנק המרכזי היפני החליט היום להותיר את מדיניותו המוניטרית ללא שינוי.

בהודעת הפד שפורסמה אתמול נאמר כי נתוני המאקרו שהתפרסמו לאחרונה היו מעורבים: "מצד אחד נרשמה האטה בקצב השיפור בשוק העבודה, ומצד שני הצמיחה בפעילות הכלכלית צברה תאוצה".

השווקים מתמחרים סיכוי של כ-7% בלבד להעלאת ריבית בארה"ב בחודש יולי וכ-29% להעלאה בספטמבר. למרות שמרבית חברי הפד תומכים בשתי העלאות ריבית עוד השנה, השווקים מעריכים כי מרבית הסיכויים שתתרחש רק העלאת ריבית אחת לקראת סוף השנה. כך, עלה גם מספר חברי הפד החושבים שיש להעלות את הריבית רק פעם אחת השנה מ-1 בישיבה הקודמת ל-6 בישיבה הנוכחית.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה לאחר פרסום ההחלטה, אמרה הנגידה ילן כי החששות מהאפשרות שבריטניה תתנתק מגוש האירו היוו גורם משמעותי בהחלטת המדיניות המוניטרית האחרונה של הבנק המרכזי, וזאת משום שלברקזיט יכולה להיות השפעה על כלכלת ארה"ב.

גם בשווקים הפיננסיים ממשיכים לנסות להעריך את השפעת ה"ברקזיט", התנתקות בריטניה מהאיחוד האירופי, שתובא למשאל עם בבריטניה ב-23 ביוני. על פי הסקרים האחרונים, מסתמן רוב לתומכים בעזיבה, שעשויה לטלטל את השווקים. 

 

ברקזיט: מה זה בכלל והאם טוב, רע או לא נורא?

"אם אתם חושבים שכעת רמת התנודתיות בשווקים גבוהה, היא תהיה גבוהה בהרבה אם בריטניה תצביע בעד. זו עדיין לא פאניקה, אך בהחלט ניכרים סימני לחץ אצל הממשל הבריטי ובשווקים. הסוחרים הופכים לעצבניים, ויש לכך סיבה טובה", ציינו אמש ב-ETX Capital.

בעוד חוסר הוודאות בשווקים גובר, המשקיעים נוהרים לנכסים הנחשבים לחוף מבטחים. הזהב , שנחשב לנכס שכזה, מזנק ב-1.8% על רקע ההחלטות של הבנקים המרכזיים בארה"ב ויפן ונסחר מעל 1,310 דולר לאונקייה. הנפט ממשיך להיסחר בירידות ומתרחק מהרף הפסיכולוגי של 50 דולר לחבית. 

"מחיר הנפט יעלה ל-150 דולר לחבית; אופ"ק ירוויחו הרבה יותר"

בזירת המאקרו האמריקאית, התפרסמו היום מספר נתונים: בין היתר, פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש מאי, שעלה ב-0.2%, בניגוד לצפי שעמד על 0.3%. זאת, לאחר שבחודש אפריל נרשמה עליה של 0.4%. עוד פורסם היום מספר מבקשי דמי האבטלה השבוע, שעמד על 277 אלף. זאת, בניגוד לצפי של 267 אלף, לאחר שבשבוע שעבר נרשמו 264 אלף מבקשי דמי אבטלה.

נוסף על כך, פורסם היום גם מדד הייצור של פילדלפיה לחודש יוני, שרשם קריאה של 4.7 נקודות, בניגוד לצפי שעמד על קריאה של 1.1 נקודות בלבד. זאת, לאחר שבחודש הקודם פורסמה קריאה שלילית של 1.8 נקודות. קריאה חיובית, נזכיר, מצביעה על צמיחה.

בשוק האג"ח התרחשה סערה כשהתשואות על האג"ח הממשלתי ירדו בכמעט 4 נקודות והשלימו מהלך ירידות של 20 נקודות בחודש. ככל שנקפו השעות השתנתה המגמה והתשואות חזרו לעלות כך שבסיומו של יום נסחר האג"ח הממשלתי ל-10 שנים בתשואה של 1.57%.

מניית טוויטר  ריכזה עניין לאחר שנסחרה בעליות בשלושת הימים האחרונים. זאת, לאחר שנודע כי החברה תשקיע כ-70 מיליון דולר בענקית הזרמת המוזיקה SoundCloud.

מניית חברת התעופה אמריקן איירליינס  נסחרה בהשפעת הטבח שאירע באורלנדו ביום שבת האחרון.

אפל  ריכזה עניין לאחר שג'י.פי מורגן הוריד את מחיר היעד של המניה מ-125 דולר ל-105 דולר.