ב. יאיר מנסה למכור לסלע קפיטל את קניון הפסגה ב-227 מ' ש'

החברה כבר ניסתה בעבר למכור את הקניון בירושלים, שמייצר הכנסות שכירות של 16 מיליון ש' בשנה

 קניון הפסגה. הנכס המניב המרכזי של ב. יאיר / צילום: מצגת החברה
קניון הפסגה. הנכס המניב המרכזי של ב. יאיר / צילום: מצגת החברה

חברת הנדל"ן ב. יאיר   מנסה שוב למכור את קניון הפסגה בירושלים, והבוקר עדכנה כי חתמה על מכתב הבנות לניהול מו"מ מול קרן הריט סלע קפיטל, למכירה תמורת 227 מיליון שקל בתוספת מע"מ. סכום זה דומה לשוויו בדוחות ב. יאיר לסוף 2015, אז הוא הוערך ב-223 מיליון שקל.

לצורך המו"מ, ב. יאיר התחייבה לתקופה של נו-שופ עד ל-9.8. לפי הנתונים שהציגה סלע קפיטל, דמי השכירות השנתיים נטו (NOI) של הקניון עומדים על כ-16 מיליון שקל וכן כיום קיימים בנכס כ-60 שוכרים בשיעור תפוסה של 94%. בחברות ציינו כי "אין ודאות שהמו"מ כאמור יבשיל לעסקה", הכפופה לבדיקת נאותות, חתימה על הסכם מפורט וקבלת האישורים הנדרשים.

קניון הפסגה, הממוקם בשכונת פסגת זאב, נפתח ב-2004. הוא כולל שלוש קומות מסחר ושטחי ההשכרה בו עומדים על כ-9,000 מ"ר. ב. יאיר בוחנת כבר שנים רבות אפשרויות למימושו. בשנה שעברה ניהלה מו"מ בנושא עם אמות מקבוצת אלוני חץ. לפני כעשור היא ניסתה למכור אותו לגזית גלוב שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל תמורת כ-130 מיליון שקל, ניסיון שהסתיים בתביעה שהגישה ב. יאיר נגד גזית גלוב בשל החלטתה לסגת מהעסקה.

קניון הפסגה הוא הנכס המניב המרכזי של ב. יאיר כיום, שפעילותה מתרכזת בתחום הבניה למגורים בישראל ובעלת פעילות בתחום גם במזרח אירופה. בנוסף לקניון הפסגה, החברה שבשליטת משפחת ביטון מחזיקה גם בשטחי מסחר בשני פרויקטים שלה למגורים בירושלים. מנייתה זינקה ב-50% בשנה האחרונה ומשקפת לחברה שווי של 180 מיליון שקל.

זינוק ברווח

עיקר הכותרות באשר לב. יאיר בתקופה האחרונה, נגעו להגשת כתב אישום נגד יאיר ביטון, יו"ר החברה ומבעלי השליטה בה, בו הואשם בין היתר בעבירות הלבנת הון, שיבוש הליכי משפט, קבלת נכסים שהושגו בפשע, עבירות מנהלים בתאגיד ועוד. שינוי תמהיל ההכנסות סייע לחברה לשפר את הרווח הגולמי והתפעולי שלה ברבעון הראשון ובנוסף נהנתה החברה מצמצום תשלומי מס והרווח הנקי שלה זינק ב-250% ל-15 מיליון שקל.

ב. יאיר גם נהנתה בסיכום רבעוני מירידה בהוצאות הנהלה וכלליות בשל העובדה כי הסכם הניהול עם ארבעת בעלי השליטה פקע בסוף 2015 וטרם חודש על רקע התנגדות בעל מניות מיעוט בחברה לתנאי ההסכם.

סלע קפיטל, בניהולם של שמואל סלבין וגדי אליקם, סיכמה את הרבעון הראשון של השנה עם קפיצה של 22% בהכנסותיה, שהגיעו ל-36 מיליון שקל, בעיקר בזכות הגדלת פורטפוליו הנכסים שלה בעוד רווחיה הרבעוניים זינקו ב-135% ל-21 מיליון שקל.