רמי לוי על חקירתו: "התקשורת מולעטת בדיסאינפורמציה"

תשתית ראייתית להעמדת רמי לוי וחתנו לדין ■ חתנו אופיר אטיאס נחקר באזהרה בחשד ששיחד שוטר

רמי לוי  / צילום: תמר מצפי
רמי לוי / צילום: תמר מצפי

חוקרי המשטרה בימ"ר ירושלים הצליחו לגבש תשתית ראייתית להעמדתם לדין של רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, של חתנו, אופיר אטיאס, המשמש כמנכ"ל רמי לוי תקשורת, ושל שלמה אדרת גוליאן, אשר שימש כסמנכ"ל תפעול ברמי לוי תקשורת וכקב"ט של החברה.

השלושה נחקרו בעבר תחת אזהרה בחשד שעשו שימוש במערכת האבטחה של רמי לוי תקשורת לצורך מעקב אחר עובדים או גורמים אחרים שהיו לרשת דין ודברים אתם. מדובר בחשד לעבירה לכאורה על חוק הגנת הפרטיות לרבות בסעיף ניהול, החזקה ושימוש של מאגר מידע. לא ידוע אם גם נגד שמואל לוי, מנהל רשת החנויות ברשת רמי לוי שיווק השקמה, שנחקר אף הוא תחת אזהרה באותם חשדות, יש תשתית ראייתית. בכל מקרה, ההחלטה הסופית אם להגיש כתבי אישום נגד כל המעורבים בפרשה מצויה בידי הפרקליטות.

במקביל, מתנהלת במח"ש (מחלקה לחקירת שוטרים) במשטרת ישראל חקירה נגד שוטר ותיק מתחנת פתח תקוה, בחשד לעבירות שוחד, פגיעה בפרטיות והפרת אמונים. לפי החשד, השוטר קיבל כספי שוחד משני חוקרים פרטיים שנשכרו על ידי חתנו של רמי לוי, אופיר אטיאס, על מנת שיוציא עבורם מידע ממחשב המשטרה על אלקי אלון בכל הקשור לחקירה המתנהלת בעניין רמי לוי, אטיאס ואחרים. אלון שימש בעבר בכיר ברמי לוי תקשורת והוא זה שהצית למעשה את החקירה הנוכחית, לאחר פוסט שהעלה בפייסבוק על רמי לוי וכל המתנהל בחברה הציבורית ובחברה-הבת, רמי לוי תקשורת.

על פי החשד, השוטר הוציא בפועל את המידע המצוי במחשבי המשטרה ומסר אותו לידי החוקרים הפרטיים. כל הארבעה המעורבים בפרשה - השוטר, אטיאס ושני החוקרים הפרטיים - נחקרו במשטרה תחת אזהרה בחשד לעבירות של מתן וקבלת שוחד, פגיעה בפרטיות והפרת אמונים.

אחרי חקירת משטרה סמויה בעניין, החקירה הפכה בשבוע שעבר לגלויה עם חקירתם. במקביל, זומן אלקי אלון למשטרה, לפגישה שבה הוא עודכן בפרשה.

השוטר הוותיק, ששוחרר בינתיים למעצר בית, חשוד שהעביר מידע משטרתי במשך כמה שנים לחוקרים פרטיים בנושאים שונים. החקירה טרם הסתיימה, אך לפי הערכות, כבר כעת יש בידי המשטרה תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום גם בפרשה זו כנגד כל ארבעת המעורבים.

ההחלטה התעכבה אצל היועמ"ש

ל"גלובס" נודע, כי במשטרת ישראל התקבלו תלונות על שימוש פסול ולא חוקי שעושים במערכת האבטחה של רמי לוי תקשורת מספר חודשים לפני שנפתחה חקירת המשטרה בפרשה.

לדברי מקור יודע דבר, במשטרה הוחלט להעביר את הנושא ליועץ המשפטי לממשלה על מנת שיחליט האם לפתוח בחקירה נגד רמי לוי, וזאת בנימוק ש"מדובר באישיות ציבורית". לדברי אותו מקור, החומר "שכב" במשרד היועץ המשפטי לממשלה מספר חודשים, ורק לאחר שאלקי אלון העלה את הפוסט בפייסבוק עם החשדות החמורים, אישר היועץ את פתיחת החקירה.

נזכיר כי בחודש מארס 2016 פתחה המשטרה בחקירה גלויה נגד רמי לוי, אופיר אטיאס ושמואל גוליאן בחשדות האמורים, ושלושתם נעצרו לחקירה שהתנהלה תחת אזהרה. רמי לוי עצמו שוחרר בתום חקירה שנמשכה עד הלילה, ואילו אטיאס וגוליאן נשלחו למעצר בית למשך שבוע ונאסר עליהם להגיע למשרד רמי לוי תקשורת או ליצור קשר עם עובדי החברה.

החקירה כולה נוהלה בשיתוף של ימ"ר ירושלים והרשות למשפט טכנולוגי ומידע במשרד המשפטים, כאשר כבר מיומה הראשון הוצמדה לחקירה פרקליטה מלווה. תיק החקירה הועבר כבר לפני חג הפסח לפרקליטות, אך חוקרי המשטרה התבקשו לבצע השלמות בתיק. במסגרת ההשלמות, זומנו שוב גורמים שונים למתן עדות במשטרה וכלל ההשלמות הועברו לפרקליטות בסוף השבוע שעבר.

פרקליטו של רמי לוי, עו"ד גדי טל, מסר בתגובה: "מבדיקה שלנו עולה כי התיק מגיע רק כעת, יום ראשון, לפרקליטות. לצערי, זו אינה הדיסאינפורמציה היחידה בה מולעטת התקשורת בעניין זה ובכלל. הדבר העצוב, או המגוחך, בעניין זה הוא שהפרסומים בתקשורת הרבה יותר דרמטיים מהמינוריות שבה התנהלה חקירת המשטרה לגבי מר רמי לוי ואף לגבי אופיר אטיאס. עוד עצוב הוא שאנחנו מצד ההגנה שומרים על טוהר החקירה הרבה יותר מהגופים שאמונים עליה מעצם הגדרת תפקידם. אנו סומכים על הפרקליטות, ובטוחים שתראה את הדברים נכונה.

"לגבי מר אטיאס, הרי הוא מכחיש ביצוע כל עבירה, ולגבי חלק מהנטען אפילו לא נחקר. מבלי להתייחס לפרטים, הרי עצם הפעלת חוקר פרטי היא לגיטימית וחוקית לחלוטין, ואין בה כדי ליצור אחריות פלילית. כל טענה מעבר לכך היא חסרת רגליים ובסיס, ואלולא היה מדובר במר אטיאס, ספק אם מישהו היה טורח להדליף קיומה של חקירה מינורית מסוג זה. גם כאן אנו סומכים על מח"ש כי תתרשם נכונה מהעדר הקשר של מר אטיאס לכל פעולה לא חוקית, אם כזו בכלל בוצעה על מאן דהוא".