נאמני הגוש הגדול במתקפה נגד חולדאי: "מנותק מהמציאות"

בתגובה להצעת ראש עיריית ת"א בשבוע שעבר לאפשר לשדה דב להמשיך לפעול, כתבו לו נאמני הגוש הגדול: "אנחנו לא מדינת עולם שלישי"

רון חולדאי בביהמ"ש / צילום: איל יצהר
רון חולדאי בביהמ"ש / צילום: איל יצהר

נאמני הגוש הגדול במתקפה נגד ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי, על רקע פינוי שדה דב המתקרב. בשבוע שעבר שלח חולדאי מכתב לשרי האוצר, התחבורה והתיירות, ובו הציע חלופה להשארת שדה התעופה האזרחי במקום. היום שלחו נאמני הגוש הגדול מכתב לחולדאי, ובו הם טוענים כי מכתבו "מטיף ופועל להפרת הסכמים חתומים שהמדינה צד להם ולהפרת פסק דינו של בג"ץ אשר המדינה והעירייה צדדים לו ומחויבים על-פיו".

נאמני הגוש הגדול, עורכי הדין רחל זכאי, משה ליפקה, אליהו מינקוביץ, גלית רוזובסקי ומיכאל שפטלר, מפרטים שורה ארוכה של סימני דרך בהבנות על קידום התוכנית במתחם הגוש הגדול ועל פינוי שדה התעופה, ומציינים כי לא זכור להם שהעירייה הביעה התנגדות להן.

"צר לנו, אדוני ראש העיר", כותבים הנאמנים, "אך מכתבך המקומם מנותק מהמציאות, נוגד הסדרים שעיריית תל-אביב מובילה ומציע להפר פסק דין של בג"ץ שעיריית תל-אביב צד לו. ככזה הינו מעורר שורה של שאלות ותהיות".

במכתב ששלח חולדאי נכתב כי החלופה שהציע נתמכת בבדיקה שמאית ותכנונית - ונאמני הגוש מבקשים היום לעיין במסמכים: "נבקש לדעת בהקדם האפשרי ביותר מי ערך בדיקות אלה ועל-ידי מי מומנו הבדיקות, ולקבל עותק מהן".

הם גם רומזים כי ההצעה שהעלה חולדאי במכתבו דומה להפתיע להצעה שהעלה מנכ"ל ארקיע כבר לפני כשנתיים - ולחברה יש אינטרס ברור בהשארת השדה במקומו.

נאמני הגוש הגדול מסכמים את המכתב וכותבים: "אנו עומדים בתוקף על כך שפסק דינו של בג"ץ מיום 25.1.2016, שעיריית תל-אביב צד לו, יקוים במלואו, וכי עיריית תל-אביב ואתה כעומד בראשה תכבדו את פסק הדין של בג"ץ ותפסיקו לאלתר כל פעולה לסיכולו.

"מר חולדאי הנכבד, איננו מדינת עולם שלישי. אנו חיים במדינה ששלטון החוק נהוג בה, מדינה שלעיריית תל-אביב מקום של כבוד בדבקות ובהתוויית ערכיה. מדינה בה אף בעלי שררה, מכובדים ככל שיהיו, אינם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם. אנו, בכל הכבוד, לא נאפשר זאת". 

בתגובה נמסר מעיריית תל-אביב כי "המכתב התקבל אתמול, והעירייה לומדת את פרטיו. בניגוד לנטען, לאורך שנים ולא מהיום התנגדו העירייה וראש העירייה לביטול שדה דב ודרשו לא פעם להקדים ולהסדיר חלופה ראויה לפני הפסקת השימוש בו, כאשר בטווח הקצר בוודאי שאין צורך לסגור את השדה, ואין מניעה להמשך קיומו בשנים הקרובות במקביל לקידום תוכניות הבנייה באזור.

"נציין כי כוונת העירייה, כפי שהוצגה במכתבו של ראש העירייה, היא למצוא פתרון שיאפשר לשדה דב להמשיך לפעול, לצד בנייה מצומצמת יותר שתיתן מענה לזכויות הבעלים הפרטיים שהמנהלים מייצגים אותם. לפי הצעה זו המדינה ולא הבעלים הפרטיים תידרש לדחות את מימוש זכויותיה עד למציאת חלופה לשדה דב. אנו מצפים מהמנהלים שלא יתבצרו בעמדתם ויגנו על אינטרסים צרים אלא יסייעו לבחינת החלופה, שיש בה תועלת לאומית של הצלת העיר אילת בפרט ועתיד התעופה האזרחית בכלל".

שטח נמל התעופה ע"ש דב הוז, הממוקם בצפון מערב העיר תל-אביב-יפו על שטח של כ-1,450 דונם, עתיד להתפנות בשנים הקרובות לטובת בניית אלפי יחידות דיור.