פימקו: צפו לירידת מחירים של הנדל"ן המסחרי בארה"ב

קרן פימקו למשקיעים: מחירי הנדל"ן המסחרי בארה"ב צפויים לרדת ב-5% לפחות בטווח של 12 חודשים ■ בקרן צופים הצטננות של שוק הנדל"ן שעבר גל של עליות מחירים

נדל"ן בארה"ב / צילום: שאטרסטוק
נדל"ן בארה"ב / צילום: שאטרסטוק

קרן ההשקעות פימקו צופה שמחירי הנדל"ן המסחרי בארה"ב ירדו לפחות ב-5% בטווח של 12 חודשים קדימה. בדו"ח שהפיצו בקרן למשקיעים, מצביעים כלכלני הקרן על תחילתה של האטה בשוק הנדל"ן המסחרי שמקבלת ביטוי בפעם הראשונה בירידת מחירים בשורה של ערים מרכזיות בארה"ב.

בקרן מצביעים על שורה של החלטות שהשורה התחתונה שלהן היא הידוק רגולטורי על השוק כשאליהן מצרפים את העליה במחירי הנפט והירידה בקצב הצמיחה של סין הרי שתחילתה של ירידת מחירים בשוק הנדל"ן היא בלתי נמנעת.

בקרן מציינים כי עליית מחירי הנדל"ן המסחרי בשנים האחרונות נבעה מביקושים של משקיעים בינלאומיים שניצלו את רמות המחירים הנוחות והרגולציה הנוחה בכל הנוגע למסחר בנכסי נדל"ן, רגולציה שהולכת ומתהדקת.

"למשקיעים בעלי רמות נזילות גבוהות, הסערה הצפויה בשוק הנדל"ן היא חדשות טובות" כתבו כלכלני הקרן.

סימנים ראשונים להאטה בשוק הנדל"ן המסחרי בארה"ב נרשמו לאחרונה כשבפעם הראשונה נרשמה ירידת מחירים של 3% ברבעון הראשון של השנה בערים הגדולות. חברת דירוג האשראי מוד'יס פרסמה בתחילת החודש דוח לפיו שוק הנדל"ן בניו יורק שמספר העסקאות בו הוא הגדול ביותר בארה"ב צפוי לסבול מירידה (במספר העסקאות) של 30% לפחות השנה.