נעילה חיובית באירופה; נעילה מעורבת באסיה, הניקיי עלה

מגמה מעורבת בוול סטריט לאחר שהמסחר נפתח בעליות ■ יו"ר הפד ילן:  "ברקזיט - סיכון משמעותי לכלכלת ארה"ב וליציבות בשוק הפיננסי העולמי"

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר באירופה ננעל היום (ג') בעליות שערים לאחר שנפתח בירידות שערים קלות. זאת, לאחר שאתמול ננעל בעליות חדות של עד 3.7%. בורסות אסיה ננעלו היום במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, על רקע נעילה חיובית בוול סטריט אתמול ולאחר שהחשש מפני האפשרות של "ברקזיט" במשאל העם בבריטניה דועך.

 

היום בשעה 12:00 פורסם מדד הסנטימנט הכלכלי של ZEW בגרמניה לחודש יוני, שעמד על 19.2. זאת, בניגוד לצפי האנליסטים, שחזו ירידה לרמה של 5.1 נקודות מ-6.4 בחודש שעבר. 

הטריגר שהצית את האופוריה בשווקים אתמול היה סקרים שפורסמו בבריטניה בסוף השבוע והצביעו על רוב למחנה התומכים בהישארותה של הממלכה באיחוד האירופי. תיאבון הסיכון של המשקיעים גדל והדבר ניכר גם בהתחזקות הליש"ט מול המטבעות המרכזיים ומנגד, היחלשות הזהב, שנחשב לחוף מבטחים עבור המשקיעים.

עם זאת, אנליסטים בשוק מזהירים שהשווקים נהיו רגישים מדי לכל חדשות שקשורות למשאל העם בבריטניה. כך שאם סקרים אחרים שיפורסמו היום או מחר יצביעו על התחזקות במחודשת במחנה התומכים בפרישה מהאיחוד, השווקים עלולים להגיב בירידות חדות.

נגידת הפד ג'נט ילן נאמה היום בפני הקונגרס במסגרת העדות החצי שנתית. בנאומה, התייחסה ילן לכלכלה בארה"ב ושידרה ספקנות. היא התייחסה גם לברקזיט וציינה כי יציאה של בריטניה מהאיחוד האירופאי מהווה סיכון מהותי לכלכלת ארה"ב וליציבות בשוק הפיננסי העולמי. 

כמו בשלושת הימים האחרונים, גם היום בלטו מניות הבנקים ונסחרו בעליות. נציין את Credit Agricole  ואת Banco Popolare 

סקטור הפיננסים באוסטרליה בלט במסחר. נציין את ANZ , Commonwealth Bank of Australia , ו-Westpac Banking Corp , שנסחרו במגמה חיובית.