הדסית תפסיק להיסחר כ-ADS בארה"ב - תיסחר בת"א בלבד

הדסית הייתה חברת הביומד הראשונה בתל אביב שביצעה רישום כפול בנאסד"ק דרך ADS, שמאפשר להנפיק בארה"ב מניית מעקב אחר מניה הנסחרת בבורסה זרה, גם בלי להגיש תשקיף אמריקני ובלי לבצע הנפקה בארה"ב

ביומד / צילום: שאטרסטוק
ביומד / צילום: שאטרסטוק

חברת הדסית ביו  עושה היום את המסלול ההפוך מן המגמה ששלטה לאחרונה אצל חברות הביומד, ומוחקת את מניותיה מן המסחר בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב.

הדסית הייתה חברת הביומד הראשונה בתל אביב שביצעה רישום של מניותיה ברישום כפול בנאסד"ק דרך מכשיר ה-ADS, אשר מאפשר להנפיק בארה"ב מניית מעקב אחר מניה הנסחרת בבורסה זרה, גם בלי להגיש תשקיף אמריקני ובלי לבצע הנפקה בארה"ב. בעקבותיה נרשמו כ-ADS בארה"ב רוב חברות הביומד הבולטות בבורסה בתל אביב, כאשר חלקן חיזקו את ה-ADS גם בתשקיף והנפקה, וחלקן נותרו רק עם מניית מעקב. כעת, מובילת המהלך מבטלת אותו.

הדסית מסרה היום כי בעלי אגרות אמריקניות שלה יוכלו להחליפן במניות בתל אביב ב-Bank of New York Mellon. אם לא יעשו זאת, הבנק יוכל לאחר ה-18 ביולי למכור את המניות ולזכות את בעלי האיגרת בתמורת המכירה.

הדסית ביו אחזקות נסחרת לפי שווי של כ-17 מיליון שקל. היא מהווה חברת אחזקות למספר טכנולוגיות שמוסחרו מתוך המצאות של רופאים וחוקרים בבית החולים הדסה. בין היתר שותפה הדסית ביו אחזקות בחברת תאי הגזע סלקיור שהיום הינה חלק מפעילות חברת האחזקות ביוטיים; בחברת די פארם, הנסחרת בתל אביב ובחברת אנלייבקס, אשר גייסה לפני שנתיים כ-7 מיליון דולר.

אולם כל אלה הן אחזקות בנות עשור לפחות ובשנים האחרונות הדסית ביו אחזקות מתקשה לתמוך בהשקעות חדשות בחברות הפורטפוליו, וגם לא פיתחה את הדור הבא של הפורטפוליו שלה. החברה סובלת גם מחוסר שקט ניהולי, ובימים אלה מתנהלת ללא מנכ"ל לאחר עזיבתה של המנכ"ל הקודמת, תמי כפיר.

הרישום כ-ADS שבוצע דווקא בתקופה קשה לשוק ההון, ב-2011, היה אמור לעזור להדסית להיפתח למשקיעים חדשים, בין היתר באמצעות הקשרים האמריקניים של קהילת נשות הדסה. בפועל, לא בוצעה פעילות שיווק נרחבת, והמניה לא השתדרגה מאז הרישום למסחר, אלא דווקא איבדה 93% מערכה בחמש השנים שעברו מאז הרישום.