מדוע פגש נשיא טבע ויגודמן את נשיא ארה"ב אובמה?

ויגודמן בבכנס בסימן עידוד השקעות זרות בארה"ב: "טבע נהנית משילוב של הטוב שבשני העולמות. מרכז הכובד המסחרי שלנו הוא בארה"ב, אבל ישראל היא ביתנו"

ויגודמן ופריצקר / צילום: משרד המסחר האמריקאי
ויגודמן ופריצקר / צילום: משרד המסחר האמריקאי

ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל טבע מבקר בימים אלה בוושינגטון. השבוע הוא השתתף בכנס בסימן עידוד השקעות זרות בארה"ב (2016 SelectUSA). במסגרת נסיעה זו, ויגודמן נפגש לא רק בכירים ואנשי עסקים, אלא גם עם פוליטיקאים, ואף עם פולטיקאי בכיר במיוחד, העומד לפני פרישה. הוא נפגש בין היתר עם נציגי הסנאט, עם פני פריצקר, שרת המסחר האמריקאית, ואף עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה.

במליאת הפתיחה של הכנס אמר ויגודמן כי "טבע נהנית משילוב של הטוב שבשני העולמות. מרכז הכובד המסחרי שלנו הוא בארה"ב, אבל ישראל היא ביתנו. אנו משלבים את היצירתיות, התושייה החדשנות והמצוינות המדעית והטכנולוגית בישראל ביחד עם המאפיינים הייחודים והחוזקות של השוק והמשק האמריקאי".

ויגודמן ופריצקר / צילום: משרד המסחר האמריקאי
 ויגודמן ופריצקר / צילום: משרד המסחר האמריקאי

ליאור שגיא עם הרגליים על הקרקע

אפשר לשכוח מרחפנים שיעבירו חבילות

כיצד יראה שירות המשלוחים של המחר? זו בדיוק השאלה שעמדה במרכזו של כנס אותו קיימה בסוף השבוע שעבר חברת UPS במתחם אביגדור בתל אביב. ליאור שגיא, מנכ"ל UPS בישראל, ביקש לצמצם את הציפיות והצהיר כי "לא נראה בקרוב רחפנים שמפילים חבילות מהשמיים אבל רכבים אוטונומיים וכלי רכב לא מאויישים יכולים להוות פתרון".

בין 200 המוזמנים לכנס היה גם גונאר אדלברך', מנהל הפיתוח העסקי ב-UPS אירופה. לדבריו, 40% מהקניות ברשת נעשות באמצעות הסמארטפון ועד 2020 שוק מוצרי הטכנולוגיה הלבישה יעמוד על 173 מיליארד דולר.

אדלברך' המליץ למנהלים בקהל למכור באינטרנט וכמובן לא רק בשוק המקומי. "חברות שיעשו זאת יוכלו לצמחו ב-40% עד שנת 2020", הוא הבטיח.

עוד הגיעו לכנס: צבי יחזקאלי, ראש הדסק לענייני ערבים בערוץ 10 שהרצה במקום והגדיר את דאעש כרשת החברתית הראשונה של הטרור; רו"ח מוטי זינגר, אנשי העסקים אמנון דיק ויגאל שרייבר; ד"ר יובל דרור, דיקאן החוג לתקשורת במכללה למנהל; צביקה גיור, בעלים ומנכ"ל ניופאן; אלי לביא, מנכ"ל וואלה!שופס; דניאל ספיר, מנכ"ל תקשוב ואחרים.

דיק, גיור, שרייבר, זינגר ושגיא / צילום: ניר עמוס
 דיק, גיור, שרייבר, זינגר ושגיא / צילום: ניר עמוס

סטארט-אפ בטעם של עוד

מדוע מנכ"ל WIX מצטנע?

עוד בעניין תחרויות: השבוע הסתיים המחזור הראשון של החממה הטכנולוגית (אקסלרטור) "הקן" (TheNest), שהוקמה על-ידי גבהים, עמותת הבת של קרן רש"י המסייעת לעולים להשתלב בשוק העבודה. כנהוג באירועים שכאלה, ערכו המשתתפים "פיץ'" בו הציגו את המיזמים המשתתפים. האירוע התקיים במתחם WIX בנמל תלאביב.

ניר זוהר, נשיא WIX, הצטנע כאשר הודו לו על כך שהחברה תרמה את המתחם לטובת פעילות אקסלרטור. "קשה לי עם הטרמינולוגיה הזו של תרומה לקהילה", הוא הסביר, "רק במשרדי החברה בתל-אביב מדברים 20 שפות ועם 87 מיליון משתמשים, מרביתם של עסקים גלובליים קטנים". במיזמים: סטארט-אפ קולינרי המייבא אוכל גורמה מצרפת ופרויקט למתן שירותי קונסיריאז' לתיירים. באירוע לקחו חלק המנטורים שליוו את הפעילות, בהם: אודי שמאי, מנכ"ל ובעלים של פיצה האט; אלכס הרוני, מנכ"ל יינות דלתון; דניאל זינגר, מנכ"ל חטיבת המלוחים בשטראוס וגלי שחר, מנכ"לית גבהים.

זוהר, שמאי ושחר / צילום: דבי צימלמן
 זוהר, שמאי ושחר / צילום: דבי צימלמן

הטרנינג של רוטר

גבי רוטר, מנכ"ל משותף של קסטרו, מתכונן לנסיעתו לאולימפיאדת ריו. רוטר לא מתכוון להתחרות, עדיין, בשום ענף ספורטיבי, אבל יש לו סיבה אחרת לגאווה - קסטרו היא המלבישה של הנבחרת האולימפית הישראלית זו הפעם השישית מזה 20 שנה. הקולקציה הוצגה חגיגית היום (ד') והיא תשמש את כל חברי הנבחרת בטקס הפתיחה ובטקסים הרשמיים שייערכו באולימפיאדה.

אתי וגבי רוטר (במרכז) ובנות הנבחרת / צילום: שוקה כהן
 אתי וגבי רוטר (במרכז) ובנות הנבחרת / צילום: שוקה כהן

כשהאונליין נפגש באופליין

מה קרה כשבכירי הבנק ובלוג טכנולוגי נפגשו במסעדה?

הידעתם? הבלוג הטכנולוגי TechCrunch, הוזמן על ידי לאומיטק מקבוצת לאומי להגיע לישראל ולערוך בארץ הקודש תחרות טכנולוגית, במסגרתה עשרת הסטארט-אפים הנבחרים יציגו את הפיתוחים שלהם בכנס הראשון של הבלוג כאן.

מאחר שמדובר בסיבה למסיבה, אמש (ג') נפגשו אנשי TechCrunch עם כ-80 בכירים מתעשיית ההיי-טק המקומית ונציגי קבוצת לאומי, במסעדת קלארו בתל אביב.

רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי, הגיעה לאירוע יחד עם בתה דנה. החלטה זו התגלתה יעילה במיוחד, לאחר שהאחרונה התנדבה להסביר לבכירי הבנק מי הבחור הישראלי שמשך את תשומת ליבם של האורחים ההיי-טקיסטים. מדובר היה ביוצר-יזם יוני בלוך, שהוא בעצמו חסיד של הבלוג. בלוך שמח במיוחד לשוחח עם מייק בוצ'אר, העורך הראשי של טקראנץ' ומי שהוגדר כ"אחד מ-50 המשפיעים בטכנולוגיה" על ידי הדיילי טלגרף.

עוד התמנגלו: דוד ברודט, יו"ר דירקטוריון בנק לאומי; יפעת אורון, מנכל"ית לאומיטק; יונתן בן ארצי, ממקימי ושותף בקרן First Time; ברק פרידור, מנהל קרן סבן ונצ'ורס; טל ברנוח, מקים ומנהל קרן Disruptive; פיונה דרמון, שותפה בקרן JVP (המשתתפת גם באירוע משמאל); הדר קרייתי, שותף בקרן ג'נסיס ואחרים.

ברודט, בוצ’אר, רוסק-עמינח ואורון / צילום: כפיר סיון
 ברודט, בוצ’אר, רוסק-עמינח ואורון / צילום: כפיר סיון

חכם סיני, מה הוא אומר?

זה מה שאין בישראל ובסין

לא רק יורו. השבוע נערך גם אירוע חצי הגמר של תחרות החדשנות הגלובלית GIA 2016, אותה מובילות קרן JVP הירושלמית וחברת הייעוץ הסינית שנג'ינג (Shengjing360 Group). בשלב זה נבחרו שלושה מיזמים שנציגיהם יטוסו באוגוסט לתחרות בבייג'ינג ויתחרו על פרס בסך 1.5 מיליון דולר: בומרנג - מערכת גנטית לטיפול בסרטן; NiniSpeech - פתרון דיגיטלי להפרעות תקשורת; ו-Aerial Guard - מערכת ניווט אוטונומית לכלים בלתי מאוישים. ולמה דווקא סין אתם שואלים? האן ג'ון, נספח מדע וטכנולוגיה בשגרירות סין, סיפר על הקשר בין שתי המדינות ואמר: "חברות ישראליות שואלות אותי למה עליהן לבוא לסין. אני עונה להן: 'בסין אין אנטישמיות. אין BDS'".

נצפו: השותפים בקרן JVP - קובי רוזנגרטן, רפי קסטן, גדי תירוש, ד"ר נמרוד קוזלובסקי, פיונה דרמון, יואב צרויה (שישמש כשופט בישראל וגם בתחרות בסין); זואולינג קאו, מנהלת חטיבת הטכנולוגיה בשנג'ינג הסינית; שרי וונג' שותפה בכירה בשנג'ינג; רו"ח ארי אסלן, שותף בפירמת ארנסט & יאנג; יוסי ויניצקי, ממונה על תחום ההיי-טק בבנק הפועלים; מרב רותם-נעמן, מנהלת תוכנית Nautilus של AOL בישראל; סטיבן כץ, משקיע ראשי ב-EMC Ventures ; אמיר פנחס, מנהל האופרציה והפורטפוליו של מיקרוסופט Ventures העולמית; עו"ד רונן האוסירר, שותף ומנהל במחלקת היי-טק במשרד הרצוג-פוקס-נאמן ואחרים.

רוזנגרטן, צרויה, דרמון, וונג וקאו / צילום: דרור סיתהכל
 רוזנגרטן, צרויה, דרמון, וונג וקאו / צילום: דרור סיתהכל