שרים בליכוד מסרבים לקחת האחריות על בזק מנתניהו

לוין, אקוניס ושטייניץ לא רוצים לקחת את האחריות על בזק ■ הנגבי ואלקין מוזכרים כמועמדים לקבל האחריות ■ גלאון: "למנות בהקדם שר תקשורת מקצועי או שר שאינו מהליכוד"

שאול אלוביץ ובנימין נתניהו / צילומים: תמר מצפי
שאול אלוביץ ובנימין נתניהו / צילומים: תמר מצפי

שרים בליכוד מסרבים לקחת לידיהם את הטיפול בבזק בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה למנוע מראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, לעסוק בבזק ובשוק התקשורת, בשל ניגודי עניינים בהם הוא נמצא מול בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ'. בין השרים שסירבו נמנים יריב לוין, שר התיירות שקיבל את הפנייה הראשונה, שר המדע אופיר אקוניס, ושר האנרגיה יובל שטייניץ. 

כעת מוזכרים השרים צחי הנגבי, שהוא שר במשרד ראש הממשלה, וזאב אלקין, השר לענייני ירושלים. בשבוע שעבר אמר הנגבי שטרם נעשתה פנייה אליו בנושא.

במערכת הפוליטית אומרים שהסירוב לקחת את האחריות על בזק נעוץ בכך שהשרים לא מוכנים להיות חותמת גומי עבור ראש הממשלה, ולא מוכנים להוציא עבורו את הערמונים מן האש כאשר ברור שבכל החלטה שלהם בנושאי בזק - טוב לא יכול לצאת להם. אם יחליטו להקל על בזק בסוגיות השונות העומדות לפתח משרד התקשורת כמו ההפרדה המבנית, יואשמו בכך שהם עוזרים ומסייעים לקבוצת התקשורת החזקה ביותר בשוק. ואם יחמירו עם בזק ולא יסכימו להקל עימה בנושא ההפרדה המבנית, הם ייתפסו כמי שפועלים נגד נתניהו - כך או כך טוב לא יכול לצאת להם מזה.

ח"כ זהבה גלאון מסרה כי "הפסילה של היועמ"ש את נתניהו מלעסוק בענייני אלוביץ' היא חשובה, אך היא רק מחצית הדרך. יש למנות בהקדם לתפקיד שר התקשורת שר מקצועי, או לפחות שר שאינו ממפלגתו של נתניהו שמצוי בניגוד עניינים חמור מול שאול אלוביץ'. במצב הנוכחי בו ראש הממשלה מנוע מלעסוק ברוב ענייני משרד התקשורת, היאחזותו בתפקיד שר התקשורת היא מגוחכת, צינית, והרסנית לענייני המשרד. אני קוראת לנתניהו להתעשת, להבין שהוא שגה ולמנות לתפקיד שר התקשורת שר מקצועי או שר שאינו חבר ליכוד".

גלאון הוסיפה: "אין ספק שמינוי של אחד ממקורביו של נתניהו, כמו שטייניץ או אקוניס, לעסוק בענייני אלוביץ', זו אותה הגברת בשינוי אדרת - נתניהו ישלוט באמצעותם בכל ענייני משרד התקשורת כבעבר, ויעשה בו כשלו. ברור שנתניהו מנסה למנות את אחד ממקורביו כדי שיתאפשר לו להמשיך ולהתערב לטובת עסקיו הפרטיים של אלוביץ', לבצר את רווחיה המונופולסיטיים של בזק, למנוע כל תחרות בשוק התקשורת, ולהבטיח לעצמו סיקור אוהד".