המשטרה ממליצה להעמיד לדין יועצת בכירה במשרד רה"מ

פרח לרנר חשודה בקבלת דבר במירמה ומירמה והפרת אמונים, לאחר שלכאורה פעלה בניגוד עניינים במסגרת תפקידה ■ סנגורה של לרנר: לא נפל רבב בהתנהלותה

פרח לרנר / צילום: אוריה תדמור
פרח לרנר / צילום: אוריה תדמור

האם יוגש כתב אישום כנגד היועצת הבכירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו? היחידה הארצית של המשטרה סיימה את חקירתה בחשד לביצוע עבירות של קבלת דבר במירמה ומירמה והפרת אמונים על-ידי פרח לרנר, יועצת בכירה במשרד ראש הממשלה, והעבירה את התיק לפרקליטות, תוך שהיא מציינת כי קיימות ראיות לכאורה לביצוע העבירות על-ידה.

החקירה החלה ביולי 2015 לבקשת היועץ המשפטי לממשלה, לאור חשד כי לרנר פעלה בניגוד עניינים במסגרת תפקידה. במסגרת החקירה נגבו עדויות רבות, נתפסו מסמכים בהיקף נרחב, ונחקרה באזהרה היועצת פרח לרנר בגין חשד לביצוע עבירות של קבלת דבר במירמה ומירמה והפרת אמונים. בנוסף נחקר מקורבה בחשד לסיוע בביצוע עבירות אלה.

המשטרה הודיעה כי עם סיום החקירה גובשו ראיות לכאורה לפעילות בניגוד עניינים והעברת מידע שאינו נגיש לציבור למקורב לה, בהתייחס לגורמים שהיו בהתקשרות עסקית איתו.

עם סיום החקירה כאמור העבירה משטרת ישראל למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, אשר ליוותה את החקירה, את כלל הממצאים, את תשתית הראיות לכאורה ואת החומרים שנאספו, לצורך עיון והחלטה. 

סנגורה של לרנר: לא נפל רבב בהתנהלותה

עו"ד רועי בלכר ממשרד גולדפרב-זליגמן, בא-כוחה של פרח לרנר, מסר בתגובה: "גברת לרנר היא עובדת ציבור מסורה, חרוצה וישרה, שעבודתה זוכה לשבחים רבים, הן של גורמים מכל גוני הקשת הפוליטית והן של גורמים מקצועיים בכל משרדי הממשלה.

"החקירה בעניינה בנוגע לניגוד עניינים אפשרי נמשכת כבר 8 חודשים, וזאת כאשר מלכתחילה לא היה מקום לבדיקת העניין במישור הפלילי.

"אין לנו ספק כי לאחר שהפרקליטות תלמד את תיק החקירה, היא תגיע למסקנה כי לא נפל רבב בכל התנהלותה של גברת לרנר".