שגריר מאבדת יותר מרבע משוויה ביום המסחר הראשון בת"א

מניית חברת שירותי הדרך החלה היום להיסחר בבורסה בת"א, אחרי שמניות החברה חולקו כדיבידנד בעין לבעלי המניות של פוינטר טלוקיישן, שהייתה בעלת השליטה בה קודם לכן

רכב של שגריר. בשעות הבוקר המניה כבר נחתכה ב–50% / צילום: תמר מצפי
רכב של שגריר. בשעות הבוקר המניה כבר נחתכה ב–50% / צילום: תמר מצפי

חברת שירותי הדרך שגריר  פותחת את חייה כחברה ציבורית עצמאית ברגל שמאל. היום החלה מניית שגריר להיסחר בבורסה בת"א, אחרי שמניות החברה חולקו כדיבידנד בעין לבעלי המניות של פוינטר טלוקיישן, שהייתה בעלת השליטה בה קודם לכן.

בשעות הצהריים רשמה מניית שגריר נפילה של כ-25%, וזאת אחרי שנפילה חדה יותר שהגיעה עד לכ-50% בשעות הבוקר, התמתנה. מחזור המסחר במניה החדשה לא היה גדול, והסתכם (נכון לשעות הצהריים) בכ-3 מיליון שקל. בעלת המניות הגדולה בשגריר היא חברת ההשקעות הפרטית DBSI של יוסי בן-שלום וברק דותן, עם כ-29% מהון המניות של החברה.

שגריר לא הפכה לחברה ציבורית במסגרת הנפקה, כך שמחיר המניה שלה נקבע על בסיס הערכת שווי מטעם וריאנס ייעוץ כלכלי, שצורפה לתשקיף החברה, ונקבה בשווי חברה של 67.5 מיליון שקל. לפי מספר המניות שנרשמו למסחר, נקבע מחיר הבסיס של המניה על 8.1 שקלים בפתיחת המסחר היום, אך עד מהרה המשקיעים - שחיפשו כיוון ואולי בדקו איפה תימצא התחתית - ביצעו עסקאות גם במחיר של 4.1 שקלים למניה.

כאמור, בהמשך הירידות התמתנו ובשעות הצהריים המניה נסחרה סביב 6 שקלים, מחיר שמשקף לשגריר שווי שנמוך מ-50 מיליון שקל. DBSI נכנסה להשקעה בשגריר ב-2004, ורכשה את השליטה בה לפי שווי חברה של כ-200 מיליון שקל. עם זאת, שגריר הנוכחית לא כוללת את פעילות איתור כלי הרכב, שעברה לפוינטר. לחץ נוסף על המניה עלול להגיע בימים הקרובים מצד משקיעים אמריקאים שמחזיקים במניית פוינטר, שקיבלו את מניות שגריר כדיבידנד בעין ועשויים להחליט לממש את המניות.

שגריר פועלת כאמור בתחום שירותי הדרך, הכולל גרירת כלי רכב, תיקונים, וכן החזקת שליטה בחברת Car2Go (קאר2גו), הפועלת בתחום של שיתוף והשכרת רכבים לציבור הרחב, על בסיס יומי או שעתי (Car Sharing). הכנסות שגריר ב-2015 הסתכמו ב-157 מיליון שקל והיא הציגה הפסד נקי של כ-5.5 מיליון שקל. זאת לעומת הכנסות של כ-140 מיליון שקל והפסד נקי של כ-2.5 מיליון שקל ב-2014.