ניסנקורן: נפעל אם המדינה לא תיישם הסכם קליטת עובדי קבלן

"אחת הדרכים לצמצום פערים היא צמצום העסקת עובדים כעובדי קבלן וצמצום צורות העסקה עוקפות הסכמים קיבוציים", כתב במכתב ששלח לכחלון

משה כחלון אבי ניסנקורן / צילום: אוריה תדמור ותמר מצפי
משה כחלון אבי ניסנקורן / צילום: אוריה תדמור ותמר מצפי

יו"ר ההסתדרותאבי ניסנקורן, מאיים "לפעול בכל האמצעים העומדים לרשות ההסתדרות" אם המדינה תמשיך "לגרור רגליים" ביישום את ההסכם לקליטת עובדי הקבלן מ-2015.

לפני שנה הכריזו שר האוצר משה כחלון וניסנקורן על חתימת הסכם לקליטת עשרת אלפים עובדי קבלן בהעסקה ישירה ולשיפור תנאים לכ-30 עד 40 אלף עובדים בעלות שנתית של 150 מיליון שקל בשנה.

ואולם, מתברר כי הצהרות לחוד ומעשים לחוד: במכתב ששיגר היום לשר האוצר משה כחלון כותב ניסנקורן כי "המדינה גוררת רגליים ביישום ההסכם ומרבית הסעיפים טרם בוצעו בפועל". ניסנקורן דורש מכחלון להורות להנחות את הדרגים המקצועיים במשרדו לקדם את יישום ההסכם ללא דיחוי, ומזהיר כי "לאור חומרת הבעיה וככל שלא נראה שינוי ממשי, תיאלץ ההסתדרות לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה".

במכתבו מציין ניסנקורן כי "אחת הדרכים לצמצום פערים הינא צמצום העסקת עובדים כעובדי קבלן וצמצום צורות העסקה עוקפות הסכמים קיבוציים. כך גם תופעת עובדי כתף אל כתף היא תופעה חמורה שעדיין אינה מטופלת כראוי למרות התחייבויות בנושא בעבר".

"בעקבות דרישת ההסתדרות לצמצם צורות העסקה שלר במסגרת הסכמים קיבוציים, נחתם ביולי 2015 הסכם ובו שורה של הסכמות לקליטת עובדים בהעסקה ישירה ושיפור תנאי עבודה. אלא שהמדינה גוררת רגליים ביישום ההסכם ומרבית הסעיפים טרם בוצעו בפועל". בפנותו לכחלון מוסיף ניסנקורן כי "אנו מודעים למחוייבות האישית שלך ושל מנכ"ל האוצר לקידום הנושא. אבקשך לשוב ולהנחות את הצוותים המקצועיים והדרג הביצועי במשרדים השונים בדבר חשיבות הנושא והצורך לקדמו ללא דיחוי".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "בחודשים האחרונים פעל משרד האוצר ללא ליאות ליישום ההסכם להעסקה ישירה כלשונו. כפי שצויין במכתבו של יו''ר ההסתדרות, המשרד ממלא את התחייבויותיו ואף מעבר לכך, וממשיך לפעול לצד גופי הממשלה האחרים למימוש כל שלבי ההסכם".