שלושה סטארט-אפים ייצגו את ישראל בתחרות חדשנות בסין

המתחרים: Boomerang, המפתחת מערכת גנטית לטיפול בסרטן, NiniSpeech שמציעה פתרונות דיגיטליים לתחום הפרעות התקשורת, ו-Aerial Guard, המפתחת מערכת ניווט אוטונומית לכלים בלתי מאוישים

ביומד / צילום: thinkstock
ביומד / צילום: thinkstock

שלושה סטארט-אפים ישראלים נבחרו לייצג את ישראל בשלב הגמר בתחרות החדשנות הבינלאומית, The Shengjing Global Innovation Awards 2016, שתיערך בבייג'ינג, באוגוסט 2016.

המתחרים הישראלים הם: Boomerang המפתחת מערכת גנטית לטיפול בסרטן, NiniSpeech שמציעה פתרונות דיגיטליים לתחום הפרעות התקשורת, ו-Aerial Guard, המפתחת מערכת ניווט אוטונומית לכלים בלתי מאוישים.

הסטארט-אפים הזוכים יתמודדו מול חברות מארה"ב, אירופה וסין על מימון לא מדלל בסך 1.5 מיליון דולר במזומן, הזדמנות להשקעה באמצעות קרן מיוחדת של 25 מיליון דולר שהקימה Shengjing Group לרגל התחרות, וחשיפת הפתרונות הטכנולוגים של החברות בפני משקיעים וחברות מובילות בסין ובעולם. לחברות הזוכות ייערך 'רוד שואו' עם משקיעים פיננסיים וענקיות טכנולוגיה סיניות.

יוזמת התחרות, Shengjing Group, היא חברת ייעוץ והשקעה סינית שכבר ביצעה השקעות בהיקף של כ-60 מיליון דולר בישראל. את הפן הישראלי של התחרות מובילה קרן ההון סיכון JVP בשיתוף גורמים ישראלים שליוו את התהליך ואת בחירת המועמדים, וביניהם: EMC, מיקרוספט, פועלים טק, EY ישראל, הרצוג פוקס נאמן, ונאוטילוס (AOL).

השנה השתתפו בתחרות סטארט-אפים ממגוון רחב של סקטורים ותעשיות, כולל: פינטק, פארמה, ציוד רפואי, בריאות דיגיטלית, תוכנה ארגונית, IoT, ראייה ממוחשבת ועוד.

הזוכות הן כאמור: חברת Boomerang, המפתחת מערכת גנטית לטיפול בסרטן המבוססת על עיקרון של שער לוגי: מערכת חיסול התאים של בומרנג מופעלת רק בנוכחותם של שני מרקרים ייחודיים לסרטן, ובכך מבטיחה ספציפיות גבוהה ורעילות נמוכה. NiniSpeech - החברה מציעה פתרונות טכנולוגיים לטיפול בגמגום, כתוספת טכנולוגית לטיפול באמצעות קלינאי תקשורת. Aerial Guard מספקת ליצרני רחפנים יכולות אוטונומיות מתקדמות כגון ניווט חכם, חישה והימנעות ממכשולים.