מנכ"ל טיב טעם שותה בירה, דרור שטרום פוגש את חדוה בר

וגם: בדואר ישראל שמחים לבשר על מינוי נשי נוסף בהנהלה

שלו, כהן ורבינוביץ / צילום: אלעד גוטמן
שלו, כהן ורבינוביץ / צילום: אלעד גוטמן

טיימינג בטוב טעם

משחקי היורו לא הפריעו לפסטיבל הבירה של רשת טיב טעם

אמש (א') פתחה רשת טיב טעם את פסטיבל הבירה שייערך בכל חודש יולי, באירוע חגיגי בסניף רמת-החי"ל בתל-אביב, כשבמקום הוצגו יותר מ-500 סוגי בירה מהארץ והעולם.

ואי-אפשר בלי טורניר היורו: בכניסה למחלקת הבירה הוצב מיני מגרש כדורגל המורכב מבקבוקי בירה ולצדו בר.

אפרופו יורו, נשאלת השאלה כיצד ערכה הרשת אירוע שכזה במהלך שידור המשחקים? עדי כהן, מנכ"ל רשת טיב טעם, מסר כי הוא אכן נאלץ להקליט את המשחק בין צרפת לאיסלנד, בו צפה רק כשחזר, יחד עם בנו. עוד מסר כהן כי הוא באופן אישי מעדיף דווקא את הבירה היפנית אסהי (בנו, מצדו, שותה קולה).

בשבוע הבא מתכנן כהן לטוס לצרפת יחד עם בנו כדי לראות את המשחק בין פורטוגל לוולס ישירות במגרש. הוא, שיהיה ברור, אוהד את פורטוגל.

בחוגגים שצפו במשחק מוקלט: יוסי שלו, סמנכ"ל הסחר של הרשת; ודודו רבינוביץ', מבעלי יבואנית הבירה פרוטרי קראפט.

שלו, כהן ורבינוביץ / צילום: אלעד גוטמן
 שלו, כהן ורבינוביץ / צילום: אלעד גוטמן

מודעות פמינסטית בדואר ישראל

בדואר שמחים לבשר על מינוי נשי נוסף בהנהלה

דואר ישראל פועל במרץ לשיפור תדמיתו, וכעת נערכים בו עוד שינויים פנימיים, חלקם הגדול, שימו לב - מגדריים.

הכירו את ליאת פרידמן, שמונתה לתפקיד סמנכ"לית משאבי אנוש בחברה. פרידמן תחליף בתפקיד את שלמה קוגן, שפורש בתום 3 שנים.

בדואר ישראל גאים מאוד לדווח שמדובר כבר במינוי רביעי של אשה בהנהלת החברה, מאז נכנס דניאל גולדשטיין לתפקידו כמנכ"ל דואר ישראל לפני כשנה.

פרידמן תצטרף לבושמת שדה, סמנכ"לית השיווק, השירות והמכירות; לעידית חן, סמנכ"לית מערכות מידע; ולנוי קדם, ראשת מערך התקשורת וההסברה בדואר, שהגיעה לתפקיד אחרי ששימשה כדוברת פלאפון.

אל דואר ישראל הגיעה פרידמן לאחר ששימשה במשך 4 שנים כסמנכ"לית משאבי אנוש ומינהל בעמיתים קרנות פנסיה.

האם הכוח הנשי הוא בשורה לעמידה בלוחות זמנים של מסירת חבילות? שיהיה לנו, לה ולהן בהצלחה.

ליאת פרידמן / צילום: תמונה פרטית
 ליאת פרידמן / צילום: תמונה פרטית

מה הדרך הכי המהירה ממוסקבה לסין?

מה שבטוח - הצמד הישראלי לא ילך לאיבוד

ראלי דרך המשי רוסיה-סין הוא ראלי בן 11,000 קילומטרים, שייצא בסוף השבוע הקרוב מהכיכר האדומה במוסקבה עד לנקודת הסיום שבסין, ב-24 ביולי. המסע מהווה את ראשיתו של פרויקט החומש הסיני לפיתוח דרך המשי, בו אמורים הסינים להשקיע כ-40 מיליארד דולר.

ויש גם קשר ישראלי: הסינים מזמינים בין היתר גם חברות ישראליות בתחומי הטלקום, האנרגיה והתחבורה לקחת בו חלק. אבל זה לא הקשר היחיד. צוות נהגי השטח רז הימן והלל סגל ייקחו חלק בראלי, ולכבוד כך הם הגיעו בשבוע שעבר להרמת כוסית במשרדי חברת פוינטר בראש-העין בנוכחות אילן גולדשטיין, המנכ"ל.

פוינטר היא נותנת החסות המרכזית של הראלי, אליה הצטרפה השנה חברת NNG, מפתחת תוכנת הניווט IGO, כחלק מפעילותה להשקת גרסה חדשה.

למעשה, דודי וירניק וקובי הלפרין, בעלי החברה, מכירים את רז הימן כבר 15 שנה. הימן היה משווק של תוכנת הניווט בראשית דרכה. הוא הודה בהרמת הכוסית כי "השאיפה שלנו היא לסיים בעשיריה הראשונה. שאפתני אך אפשרי".

הימן ניצל את האירוע כדי להזכיר כי "בעולם, ספורט מוטורי הוא ספורט ככל הענפים הפופולריים האחרים, כולל כדורגל, כדורסל, שייט וג'ודו. הגיע הזמן שגם בישראל הישגי הנהגים בעולם, במרוצים השונים, יזכו לבמה הנכונה ולהכרה של משרדי הממשלה - התרבות והספורט, החוץ, התיירות והתחבורה".

הלפרין, סגל, הימן וגולדשטיין / צילום: ארז בנק
 הלפרין, סגל, הימן וגולדשטיין / צילום: ארז בנק

מגבירים את התחרות

היכן ולמה נפגשה צמרת הבנקאות הישראלית?

אתגר הגברת התחרות בשירותים הבנקאיים והפיננסיים הוא הנושא שעמד בשבוע שעבר במרכזו של כנס אותו ערכו משרד עורכי הדין מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות' יחד עם פירמת הייעוץ וראיית החשבון דלויט ישראל. אתגר נוסף שעבר בהצלחה היה להפגיש יחד את צמרת הבנקאות והפיננסים בישראל.

בדוברים: רו"ח אילן בירנפלד, יו"ר ומנהל עסקים ראשי של דלויט ישראל; ד"ר חדוה בר, המפקחת על הבנקים; עו"ד דרור שטרום, יו"ר הוועדה להגברת התחרותיות בשירותים הבנקאיים והפיננסיים הנפוצים בישראל; ועו"ד דליה טל ממשרד עורכי הדין מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל שות'.

באורחים: אורי לוין, ראש חטיבת תכנון, אסטרטגיה וכספים בבנק דיסקונט; לינדה בן-שושן, דירקטורית בבנק דיסקונט; דב קוטלר, יו"ר iintoo; דוד ברוך, יו"ר קרן יסודות ולשעבר מנכ"ל בנק ירושלים ואקסלנס השקעות; זאב אבלס, יו"ר בנק איגוד; רוני חזקיהו, יו"ר הבנק הבינלאומי; משה וידמן, יו"ר בנק מזרחי-טפחות: רו"ח רון פאינרו, ראש החטיבה הפיננסית בלאומי, שאמור להתמנות בקרוב לתפקיד מנכ"ל לאומי קארד; דודו זקן, לשעבר המפקח על הבנקים; ישעיהו (שייקה) לנדאו ורעייתו דבורה, מבעלי השליטה בבנק אגוד: זוהר צאלים, סמנכ"ל ויועץ משפטי בנק דקסיה; גדעון (גידי) שובל, מבעלי בנק ירושלים; זאב נהרי, יו"ר דירקטוריון בנק ירושלים; אילן רבי,ב מנכ"ל מיטב דש; אהוד שפירא, יו"ר פסגות; ד"ר דנה הלר, ראש חטיבת תחרותיות וסגנית הכלכלן הראשי ברשות ההגבלים העסקיים; ורבים אחרים.

במסגרת הכנס נערך פאנל בשם "השלכות וועדת שטרום על המשק בישראל", אותו הנחתה קרן מרציאנו, כתבת הכלכלה של ערוץ 2.

עו"ד דרור שטרום אמר בכנס כי "מערכת הבנקאות בישראל לא יעילה, ויש רווחיות עודפת מול משקי-בית ועסקים קטנים; חברות כרטיסי האשראי לא יביאו את הגאולה. היריעה רחבה באופן משמעותי מאשר הפרדתן. האסטרטגיה שאנו מציעים לאמץ היא בראש ובראשונה הגדלת כמות השחקנים ולצרף לפחות 3-2 שחקנים נוספים".

עוז, בירנפלד, שטרום, טל ובר / צילום: אלמוג סוגבקר
 עוז, בירנפלד, שטרום, טל ובר / צילום: אלמוג סוגבקר

האוטובוס (שוב) יוצא לדרך

לאן ומדוע יצאו 40 מנכ"לים?

אם נסעתם בחמישי שעבר בכבישי הצפון, אולי הבחנתם באוטובוס מעניין משהו שסייר באזור. אוטובוס המנכ"לים בתחומי התשתיות, התחבורה והנדל''ן יצא לדרך. המטרה: מפגשים פנים אל פנים בכל רחבי הארץ, כאשר האוטובוס הראשון בפרויקט הגיע לכרמיאל, שם ביקר במפעל האלומיניום קליל.

צורי דבוש, יו"ר קליל, ואריה (ריצ'י) ריכטמן, המנכ"ל, אירחו כ-40 מנכ"לים ויזמים, בהם: אבי בן-אברהם, יו"ר צמח המרמן; אוהד דנוס, יו"ר לשכת השמאים בישראל; דני מור, סמנכ"ל קרדן נדל"ן; ניר רז, סמנכ"ל פיתוח רכבת ישראל; רודני נסר אלדין, יזם ומשקיע נדל"ן; טל ברוך, מנכ"ל ומייסד TABA קידום פרויקטים להתחדשות עירונית; ואחרים.

יש להניח כי את ההשראה קיבל הפרויקט מאוטובוס מנכ"לים מיתולוגי יותר, שפעל, למי שזוכרים, בימיו של יצחק רבין ז"ל, אותו הוביל מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז, שמעון שבס. אז, בימים ההם, נסעו מנכ"לי משרדי הממשלה אל השטח, בתקווה שהדבר ישחרר את הפקק בפרויקטים תקועים.

את האוטובוס הנוכחי יזמה קרן חיות לקידום הדיור בישראל. התקווה לשינוי עודנה קיימת.

ריכטמן, דנוס, נסר אלדין, ברוך, רז, ויינשטיין ועמור / צילום: שרון צור
 ריכטמן, דנוס, נסר אלדין, ברוך, רז, ויינשטיין ועמור / צילום: שרון צור