נתניהו בפנייה לאנשי עסקים ישראלים: "בואו והשקיעו בקניה"

נתניהו השתתף היום בפורום כלכלי מיוחד ישראל-קניה, בו השתתפה המשלחת הכלכלית שהצטרפה לנסיעת רה"מ יחד עם משלחת אנשי עסקים קנייתים המגיעים מלמעלה מ-150 חברות

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השתתף היום (ג') בפורום כלכלי מיוחד ישראל-קניה, בו השתתפה המשלחת הכלכלית שהצטרפה לנסיעת ראש הממשלה יחד עם משלחת אנשי עסקים קנייתים המגיעים מלמעלה מ-150 חברות. נתניהו פנה לחברי המשלחת: "בואו והשקיעו בקניה. יש לנו אינטרס אסטרטגי, לאומי ובינלאומי, אבל לא הייתי מבקש מכם לעשות את זה לולא חשבתי שאתם תרוויחו, כיוון שההזדמנות כאן היא קודם כל אנשים מוכשרים, שלל אפשרויות וממשלה ונשיא שרוצים אתכם כאן ומוכנים לעשות רבות כדי להביא אתכם לכאן. אנחנו הלכנו רחוק כדי להביא אתכם הנה. אתם הגעתם לכאן. הגיעו והשקיעו בקניה." 

המשלחת הישראלית מונה כ-80 אנשי עסקים ויזמים ישראלים מלמעלה מ-50 חברות מהמובילות במשק, בעיקר בתחומי החקלאות, מים, תקשורת ובטחון המולדת. מטרת הפורום העסקי הייתה להגדיל את שיתופי הפעולה הכלכליים בין החברות משתי המדינות ובכך להגדיל את היצוא הישראלי ולחזק את הקשר בין המדינות תוך יצירת הזדמנות למפגשים עסקיים וליצירת קשרי עבודה.

 

נתניהו ציין כי לדעתו ההזדמנויות בקניה הן גדולות. "אני חושב שישנה נקודת מפנה, נקודה מסוימת בה הכלכלה יכולה להמריא. אתם יכולים להיות חלק מזה, להיות השמרים שבעוגה הזו. אנחנו יכולים לעזור בהפחתת חלק מהסיכונים. איננו יכולים להעלים אותם לגמרי".

לדברי רה"מ, הממשלה מקדמת מספר צעדים שיתנו מעטפת תומכת שתסייע לתעשייה הישראלית לחדור לשוק הקנייתי, הכוללים: חתימת הסכם לשיתוף פעולה כלכלי בין המדינות, פתיחת נספחות מסחרית בניירובי בשנה הקרובה, תוכנית סיוע ליצואנים לאפריקה, פרוטוקול פיננסי אשר צפוי להיחתם ולהוריד את הסיכונים הכרוכים בעשיית עסקיים קניה. 

נתניהו הוסיף כי "ישראל חזקה מאוד בתקשורת, כפי שאתם יכולים לראות. היא טובה מאוד בכל מה שאתם רוצים, מייצור מוצרי חלב לניהול מים, לסיורי גבול, ללוויינים, לסייבר וחזרה לכל הדברים האחרים. אולם אנחנו להוטים לחלוק את הטכנולוגיה הזו עמכם, ואני אומר כעת למושלים המקומיים, יש לנו ניסיון עם מדינות אחרות, קחו מדינה קטנה - סין. אנחנו פועלים בסין גם על בסיס ממשלה מול ממשלה, אבל גם עם חברות וגם עם מושלים".

גורם במשלחת הכלכלית ציין כי החברות הישראליות קיימו פגישות מוצלחות, מעל ומעבר לציפיות, עם כמאה חברות קנייתיות ונציגי ממשלה רלוונטים. עוד הוסיף כי כבר היום נסגרו עסקאות בין חברות ישראליות וקנייתיות ועוד רבות אחרות צפויות להיסגר כתוצאה ממפגש היום.