לקראת דו"ח התעסוקה: מגמה מעורבת בסיום בוול סטריט

צפי האנליסטים היה לתוספת של 158 א' משרות חדשות בסקטור הפרטי ■ מגמה חיובית בבורסות אירופה ■ מחר דוח התעסוקה לחודש יוני; הצפי הוא להוספה של 174 א' משרות ועלייה בשיעור האבטלה ל-4.8%

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט נפתח היום (ה') בעליות שערים קלות, אולם כמחצית השעה לאחר הפתיחה עבר הדאו לירידות שנשמרו עד לסיום המסחר. הסיבה לירידות בשוק הייתה הירידה המתונה מהצפוי במלאי הנפט השבועיים, שירדו ב-2.2 מיליון חביות בעוד האנליסטים צפו לירידה של 2.6 מיליון חביות. בשוק הסחורות הגיבו המשקיעים לרמות המלאים והנפט ירד בשיעור חד של כמעט 5%. 

 

המדדים בארה"ב סגרו אמש בעליות של עד 0.7%, למרות שבמרבית היום התנהל המסחר בניו-יורק בירידות. התפנית נרשמה לאחר פרסום הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב, שבה כידוע נמנע הבנק המרכזי מהעלאת ריבית. כפי שעולה מהדוח, בכירי הבנק המרכזי סבורים כי יש להמתין עם העלאות ריבית עד שיתבררו השפעות הברקזיט. זאת בנוסף לחששות שהעלו מפני היחלשות שוק העבודה המקומי.

מחר יפרסם משרד העבודה האמריקאי את דוח התעסוקה לחודש יוני. על פי התחזיות המוקדמות, המשק בארה"ב הוסיף בחודש החולף 174 אלף משרות, לאחר דוח חלש במיוחד בחודש מאי, עם תוספת של 38 אלף משרות בלבד. שיעור האבטלה צפוי לעלות ל-4.85 מ-4.7%.

עוד לפני פרסום הדוח, פורסם ב-15:15 שעון ישראל סקר ה-ADP, שהצביע על תוספת של 172 אלף משרות חדשות בסקטור הפרטי ביוני, לעומת צפי לתוספת של 158 אלף משרות לאחר הוספה של 173 אלף משרות בסקר לחודש מאי. 

נוסף על כך, בשעה 15:30 פורסם דוח המציג את מספר תובעי דמי האבטלה החדשים השבוע, שהצביע על המספר הנמוך ביותר שנרשם בשלושת החודשים האחרונים - 254 אלף. הצפי, לעומת זאת, עמד על 269 אלף מבקשי דמי אבטלה חדשים, לאחר שבשבוע שעבר עמד המספר על 270 אלף.

מניית WhiteWave Foods (סימול: WWAV) ריכזה עניין לאחר שענקית מוצרי החלב הצרפתית דנונה הודיעה על רכישת יצרנית המזון האורגני בכ-10 מיליארד דולר.

פפסיקו  פרסמה היום את הדוח הכספי שלה לרבעון השני המצביע על תוצאות גבוהות מהצפי.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]