הפוקימונים כובשים את העולם: האפליקצייה של נינטנדו לוהטת

האפליקציה אשר מבוססת על שימוש ב-GPS מעוררת עניין חריג - פחות משבוע לאחר ההשקה ■ מניית נינטנדו זינקה היום ב-25%

באמצעות הצלחתו האדירה של פוקימון גו (Pokemon go) מראה נינטנדו - שעדיין לא ביצעה כניסה מלאה לעולם הגיימינג הנייד - איך נראית אפליקציה שהיא להיט.

החברה הוסיפה יותר מ-7 מיליארד דולר לשווי השוק שלה לאחר שבשבוע שעבר השיקה אפליקציה שמבוססת על המפלצות הדמיוניות, פוקימון. המשחק, שמאפשר למשתמשים לעקוב אחר מפלצות וירטואליות בסביבתם הקרובה, זינק לראש דירוגי היישומים בהורדה חינמית של אפל בארה"ב ובאוסטרליה, כך לפי חברת חקר השווקים App Annie.

בתגובה רשמה מניית נינטנדו עם פתיחת המסחר בטוקיו את הזינוק היומי הגבוה ביותר שלה מאז 1983, והעפילה היום (ב') ב-25%. משקיעים רואים את הצלחתו המיידית של פוקימון כסימן להצלחתה העתידית של החברה.

"נינטנדו הצליחה לבצע משהו מיוחד שהטריף את שוק הגיימינג הנייד תוך כמה ימים", כתב אמיר אנברזדה, אנליסט ב-BGC Partners, בעדכון ללקוחות. "יכול להיות שהמשחק הזה אינו מספיק גדול כדי להסיט את מחוג הרווחים בטווח הקצר, אבל מבחינת הלוך הרוח של המשקיעים הוא עשוי להתגלות כעוצמתי מאוד בשלב זה עבור נינטנדו, כשהתקווה להצלחה משמעותית בתחום הנייד היתה זעומה מאוד מאז השנה שעברה".

המשחק משחזר את סיפור פוקימון המקורי של שחקנים שמסתובבים ברחבי העולם בחיפושם אחר "מפלצות כיס" כדי לאמן אותן ולערוך ביניהן קרבות. היישום מעודד את המשתמשים לחפש בסביבתם הקרובה ולחשוף דמויות פוקימון חדשות באמצעות יישום מבוסס מיקום. יש כבר דיווחים על משתמשים שיצאו לנסיעות ואפילו שכרו סירות כדי להגיע ליעדים נידחים במסגרת המרדף אחר פוקימונים.

פוקימון גו ניתן להורדה ולשימוש בחינם, אך רכישת פרטים נוספים עבור המשחק כרוכה בתשלום. נינטנדו גם מתכננת להשיק מכשיר דמוי צמיד פלסטי שיאותת לשחקנים על "פעילות פוקימונית". המשחק זמין כעת רק למשתמשים בארה"ב, אוסטרליה וניו זילנד.

פוקימון גו פותח בידי ניאנטיק (Niantic), לשעבר חברת סטארט-אפ של גוגל, שפיתחה את משחק Ingress הפופולרי, שגם הוא מבוסס מיקום. נינטנדו, חברה בת שלה וגוגל השקיעו אשתקד בניאנטיק.

הצלחה בקונסולות

פוקימון אינו זר למסך הקטן. הוא היה אחד הזיכיונות הפופולריים ביותר של נינטנדו לקונסולות משחק ניידות. פוקימון X ופוקימון Y הם הכותרים רבי המכר ביותר של קונסולת המשחקים הניידת 3DS, עם סך מכירות של 14.7 מיליון יחידות. כותרי פוקימון אחרים, Omega Ruby ו-Alpha Sapphire, דורגו במקום השלישי עם 11.8 מיליון יחידות.

מכירות משחקי פוקימון לקונסולה הניידת הוותיקה יותר DS עלו על 46 מיליון יחידות.

כניסתה הראשונה של נינטנדו לתחום יישומי הסמארטפון לא הרשימו את המשקיעים. Miitomo, יישום מסרים חינמי לסמארטפון שהושק באפריל זינק לראש דירוג יישומי הסמארטפון, אך לאחר מכן צללה הפופולריות שלו. נינטנדו אמרה שהיישום, שמשך יותר מ-10 מיליון משתמשים בחודש הראשון, ישמש כפלטפורמת תקשורת וכפורטל למשחקי נינטנדו במכשירים וקונסולות ניידים.

הלהיט החדש הגיע בעיתוי הנכון מבחינת נינטנדו. החברה צופה ירידה במכירות Wii U וקונסולת המשחקים הניידת 3DS בשנת הכספים הנוכחית. קונסולת NX תשוחרר רק ב-2017.

"ההיסטוריה של נינטנדו מלאה בקאמבקים גדולים כשהכול כבר נראה אבוד. אנו רוחשים כבוד רב למפתחים של נינטנדו, ולכן אנו לא מפקפקים בסימני אופוריית הפוקימון", סיכם אנברזדה.