מניית היום: הצלחה בניסוי שלב 2 מזניקה את המניה ב-30%

החברה-הבת של אינטרקיור סיימה בהצלחה ניסוי שלב 2 שביצעה בתרופה שפיתחה, RPh201, למחלת ה-NAION, הגורמת לעיוורון כתוצאה מפגיעה בעצב הראייה

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

חברת ריג'נרה, בה מחזיקה חברת אינטרקיור  הבורסאית כ-17%, הודיעה על עמידה ביעד העיקרי של ניסוי שלב II שלה במוצר למניעת עיוורון באמצעות שיקום עצב הראיה.

בעקבות ההודעה עולה מניית אינטרקיור ב-12% והחברה נסחרת לפי שווי של 32.4 מיליון שקל.

החברה כבר נפגשה עם ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקנית, אשר אישרה כי הצלחה בניסוי הנוכחי צפוייה (עם ה-FDA אף פעם אי אפשר לדעת בוודאות) לאפשר לחברה להיכנס לניסוי שלב III, האחרון לפני שיווק, ואינטרקיור מעריכה כעת כי תיכנס לניסוי גדול זה בתחילת 2017.

ה-FDA אישרה את היעד העיקרי של הניסוי הנוכחי גם כיעד מתאים לניסוי שלב III. היעד היה שיפור יכולת הקריאה של המטופלים בשלוש שורות או יותר בלוח המספרים התקני של בדיקות הראיה. מדו"ח הניסוי עולה כי 4 מתוך 11 מטופלים בקבוצת הניסוי הצליחו להגיע לשיפור של שלוש שורות, לעומת מטופל אחד מתוך שמונה בקבוצת הביקורת. זהו הבדל מובהק אשר נחשב כעומד ביעד העיקרי של הניסוי.

כעת על ריג'נרה לממן את ניסוי שלב III במוצר. לאינטרקיור יש היום רק כחצי מיליון דולר בקופת המזומנים (נכון לסוף הרבעון הראשון של 2016) אולם לריג'נרה עצמה יש כסף בקופה לאחר שבסוף 2015 בוצעה בה השקעה, בה השתתפה אינטרקיור בהיקף של 2.5 מיליון דולר. משקיעים נוספים בחברה הם מריוס נכט וד"ר יצחק פטבורג, יו"ר טבע.