נעילה חיובית בוול סטריט: ה-S&P 500 והדאו-ג'ונס בשיא

הנאסד"ק העפיל לשיא חדש לשנת 2016 ■ הנפט זינק ביותר מ-4% ■ נשיא הפד בסנט-לואיס: "רק העלאת ריבית אחת נדרשת בטווח הנראה לעין"

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

הראלי נמשך: המסחר בוול סטריט ננעל גם היום (ג') בעליות שערים, בהמשך למגמה חיובית שנרשמה הבוקר בבורסות אסיה ועל רקע עליות השערים במרבית בורסות אירופה. מדדי ה-S&P 500 והדאו-ג'ונס טיפסו היום לשיא כל הזמנים, לאחר שגם אמש שבר מדד ה-S&P 500 שיא. הנאסד"ק טיפס ב-0.7% והעפיל לשיא חדש לשנת 2016. 

 

"השיא החדש שאליו העפיל אמש מדד ה-S&P 500 צריך דווקא לעודד את המשקיעים לקנות אותו ולא להפחיד אותם", כך אמרו היום כלכלני בנק אוף אמריקה, בניגוד מוחלט לדעה הרווחת בשוק.

בנק אוף אמריקה: "השיא ב-S&P הוא דווקא הזדמנות קנייה"

"רק העלאת ריבית אחת נדרשת בטווח הנראה לעין", כך אמר היום (ג') נשיא ה פד בסנט לואיס, ג'יימס בולארד. בולארד הסתייג ואמר כי הוא דובק בדבריו "כל עוד לא יתרחש אירוע בלתי צפוי שישפיע על המשק - לטובה או לרעה". לפי דיווח ברויטרס, בולארד סבור כי "הריבית צריכה להישאר שטוחה", בשיעור של 0.63%. מדובר בעלייה של 0.25% לעומת שיעור הריבית הנוכחי, שעומד על 0.37%.

ברקע, נזכיר כי למרות דוח התעסוקה החיובי שפורסם ביום שישי האחרון והחזיר לשולחן הדיונים את האפשרות להעלאת הריבית בארה"ב, החוזים על ריבית הפד, המשקפים את ציפיות השוק, עודם מצביעים על הסתברות אפסית להעלאת הריבית בפגישה הבאה של הפד ב-27 ביולי ואף מתמחרים הסתברות מסוימת להורדת הריבית.

עונת הדוחות לרבעון השני בארה"ב נפתחה השבוע. בהראל פיננסים מעריכים כי ההכנסות המצרפיות של החברות במדד ה-S&P 500 ירדו ב-0.8%. לפי ההערכה, הרווחיות המצרפית של החברות במדד צפויה לרדת ב-5.7%. הגופים הגדולים ביותר שיפרסמו השבוע את הדוחות הם הבנקים הגדולים, ובראשם ג'יי.פי מורגן, סיטי ו-וולס פרגו, ומעניין יהיה לראות אם וכיצד הם יתייחסו לחוסר הוודאות באירופה בעקבות החלטתה של בריטניה לצאת מהאיחוד האירופי. 

לאחר מספר ימי ירידות ולאחר שהגיעו אמש לשפל של חודשיים, התאוששו היום מחירי הנפט  וזינקו ביותר מ-4%. כך, נסחר הנפט מסוג ברנט סביב ה-48 דולר לחבית והנפט מסוג WTI נסחר סביב ה-46 דולר לחבית.

 

מניית ענקית האלומיניום אלקואה  נסחרה בעליות לאחר שהחברה הפתיעה את המשקיעים עם תוצאות טובות מהצפי בדוח הכספי שפרסמה לרבעון השני. 

מניית חברת התעופה אמריקן איירליינס   זינקה בחדות לאחר שהחברה אמרה היום שהרווח לפני המס שלה יגדל בכ-200 מיליון דולר במחצית השנייה של שנת 2016, יגדל ב-550 מיליון דולר בשנת 2017 וב-800 מיליון דולר בשנת 2018. מלבד זאת, החברה הודיעה היום על הסכמים חדשים עם חברות כרטיסי אשראי בארה"ב.

גם מניית נטפליקס  נסחרה בעליות ותיקנה חלק מהירידות שנרשמו אמש. זאת, לאחר שחברת ההשקעות Wedbush המליצה למשקיעים למכור את מניות החברה שבבעלותם.