סקרים אחרונים: טראמפ מצמצם את הפער מול קלינטון

שלדון אדלסון ממליץ לדונלד טראמפ: מנה לסגנך את ניוט גינגריץ' ■ מועמדים בולטים אחרים לסגנות המועמד הרפובליקאי: שני מושלי מדינות – כריס כריסטי, מייק פנס

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

 

שערוריית הדוא"לים של הילארי קלינטון החלה להניב פירות ליריבה הרפובליקאי, דונלד טראמפ, פחות משבוע לפני תחילתה של ועידת המפלגה הרפובליקאית בקליוולנד, אוהאיו. השיימינג העולמי של המועמדת הדמוקרטית, בניצוחו ובביצועו של ראש FBI, ג'יימס קומי, בשבוע שעבר, אמנם לא הוביל להגשת כתב אישום פלילי נגדה, בגין שימוש בשרתים פרטיים להעברת מסרים רשמיים, אך הוא העמיק בלב הציבור האמריקאי את הספקות לגבי יושרה ואמינותה של קלינטון.

 

סקרים חדשים מראים על התחזקות מעמדו של טראמפ בכמה מדינות מפתח, שזכיה בהן הכרחית להשגת המפתח לבית הלבן. יחד עם זאת, סקרים נוספים מצביעים על התחזקות קלינטון במדינות אחרות, שאף הן חיוניות לניצחון בבחירות. השורה התחתונה - תוצאות הסקרים החדשים הן בשורות טובות ורעות לשני המועמדים.

התוצאה המשמעותית ביותר היא שחיקת יתרון של 8% שממנו נהנתה קלינטון עד עתה בפלורידה. על פי סקר של אוניברסיטת קוויניפיאק, שפורסם אתמול (ד'), זוכה עתה טראמפ בתמיכת 42% מתושבי המדינה לעומת 39% שתומכים בקלינטון. זאת בהשוואה ל-47% תמיכה בקלינטון מול 39% לטראמפ ב-21 ביוני.

באוהאיו, נחלקת התמיכה העכשווית בשני המועמדים שווה בשווה - 41%, בהשוואה ל-40% - 40% בחודש שעבר. ובפנסילווניה, 43% תומכים בטראמפ, 41% בקלינטון. בסקר 21 ביוני קיבלה קלינטון 42% וטראמפ - 41%.

ובכל זאת, חלק מתומכי טראמפ עדיין אינם שלמים עם תמיכתם בו. הם קרועים. 53% מהנשאלים בפלורידה אומרים, שקלינטון מוכנה יותר לכהן בבית הלבן, בהשוואה ל-37% לטראמפ. 52% אומרים שקלינטון אינטיליגנטית יותר מטראמפ, בהשוואה ל-35% שטוענים להיפך.

סקרים של פוקס ניוז מראים שקלינטון מובילה עתה בווירג'יניה (44% לעומת 37% לטראמפ) ובקולוראדו (44% מול 34%).

במקביל, סקר של וול סטריט ג'רנל ו-NBC , שאף הוא פורסם אתמול, מראה שקלינטון נהנית מיתרון גם באייווה ובפנסילווניה (בניגוד לסקר של קוויניפיאק, שלפיו האהדה לטראמפ בפנסילווניה גדולה יותר).

נייט סילוור, הסטטיסטיקאי ואנליסט הבחירות, בעל הבלוג 538, שקנה לו שם בחיזויים מדויקים של תוצאות הבחירות לנשיאות, מסר שסיכוייו של טראמפ לזכות בבחירות קפצו מ-23% ביום ג', ל-29% עתה.

טראמפ צייץ אמש בחשבון הטוויטר שלו, כי יכריז היום (ה') מי יהיה סגנו. הניחושים מתמקדים בשלושה אנשים: ניוט גינגריץ', לשעבר יו"ר בית הנבחרים; מייק פנס, מושל מדינת אינדיאנה וציר לשעבר בבית-הנבחרים; וכריס כריסטי, מושל מדינת ניו-ג'רזי, שהתמודד עם טראמפ על מועמדות המפלגה הרפובליקאית. על פי דיווח ב-CNN, אמר שלדון אדלסון לטראמפ שהוא, אדלסון, מחבב את גינגריץ'.