68 זוכים בהגרלה לדירות להשכרה בהרצליה מתוך 1,371 נרשמים

דמי השכירות לדירת 3 חדרים לזכאים בפרויקט, בשטח 82 מ"ר, עומד על כ-3,600 שקל לחודש ודמי שכירות לדירת 4 חדרים לזכאים, בשטח 100 מ"ר, עומד על כ-4,700 שקל לחודש

לא רק בהגרלות מחיר למשתכן, אלא גם בפרויקט לשכירות ארוכת טווח בהרצליה ביקוש שעולה בעשרות מונים על ההיצע. הגרלה שהתקיימה בפרויקט לשכירות ארוכת טווח בעיר הרצליה מעיד על הביקוש הגדול גם לדיור להשכרה בדמי שכירות מופחתים. מדובר בפרויקט של חברת אפריקה ישראל במתחם גליל ים בעיר אותה בנתה החברה לאחר שזכתה במכרז שפרסמה חברת "דירה להשכיר", החברה הממשלתית לדיור להשכרה, לבניית 273 דירות להשכרה.

כמו בכל מכרז של "דירה להשכיר", מתוך כלל הדירות שנבנו בפרויקט 25% מהן מיועדות למחוסרי דיור ובעלי תעודת זכאות של משרד הבינוי והשיכון. במקרה של הפרויקט בהרצליה מדובר ב-68 דירות והבחירה בזכאים שיזכו לשכור דירה במחיר מופחת נעשית בצורה של הגרלה. במסגרת ההגרלה שהתקיימה ביום שישי האחרון נחשף מספר הזכאים שהגישו מועמדות, מה שמעיד על הביקוש. כך, להגרלה ל-68 דירות ניגשו לא פחות מ-1,371 איש. מדובר ביחס של כ-1 ל-20. על פי פילוח הנרשמים, 758 מהם תושבי העיר הרצליה ו-613 מהנרשמים משאר חלקי הארץ. מכיוון שבפרויקט עדיפות לבני המקום, הקצאת הדירות בהגרלה נקבעה על פי החלוקה הבאה: 58 דירות בעדיפות לזכאים בני המקום ו-10 דירות בלבד עבור שאר זכאים מכל הארץ. עם זאת, על פי הנחיות המכרז, נכים המרותקים לכיסאות גלגלים זכו לקדימות על פני שאר המתמודדים בהגרלה.

דמי השכירות לדירת 3 חדרים לזכאים בפרויקט, בשטח 82 מ"ר, עומד על כ-3,600 שקל לחודש ודמי שכירות לדירת 4 חדרים לזכאים, בשטח 100 מ"ר, עומד על כ-4,700 שקל לחודש. במקביל, דירת 3 חדרים בשוק החופשי תושכר בעבור כ-4,900 שקל לחודש ודירת 4 חדרים תושכר בשוק החופשי בעבור כ-6,500 שקל לחודש. הדירות כוללת מרפסת וחניה.

נזכיר כי שאר הדירות בפרויקט יושכרו במחירי שוק על ידי חברת אפריקה ישראל שעתידה לנהל ולתפעל את הפרויקט ב-20 השנה הקרובות.

עוד נציין כי הפרויקט הוקם בליווי החברה הממשלתית דירה להשכיר בראשה עומד עוזי לוי ובשיתוף פעולה עם עיריית הרצליה. הפרויקט צפוי להתאכלס במהלך נובמבר 2016.

ליאת דנינו, סמנכ"לית שיווק ומכירות אפריקה ישראל מגורים, אמרה היום כי "הפרויקט מאפשר לזכאים להתגורר לאורך שנים ארוכות בדירה חדשה במיקום מבוקש ואטרקטיבי, מבלי להיות כפוף לדרישות בעל דירה בנוגע למחירים או פינוי הדירה. שכר הדירה, כולל בתוכו גם תשלום לחברת ניהול האמונה על התחזוקה השוטפת של השטחים המשותפים וטיפול בליקויים מסוימים בדירה. חברת הניהול, אפריקה ישראל נכסים, צברה ניסיון רב בתחום באירופה וצפויה להביא את יכולותיה לידי ביטוי גם בפרויקט זה".

עוזי לוי, מנכ"ל דירה להשכיר, אמר: "אנו שמחים על יציאתו לדרך של הפרויקט. זוהי הסנונית הראשונה בשורה של פרויקטים עתידיים, שמטרתם לסייע לפתרון בעיית הדיור בארץ, כמקובל במדינות רבות בעולם המערבי".

ראש עיריית הרצליה משה פדלון התייחס אף הוא לפרויקט וציין כי "המהלך של דיור להשכרה מצטרף לשורת צעדים שנקטנו כדי להקל על יוקר המחיה ולהגדיל את היצע המגורים בעיר. אני שמח שלתושבי הרצליה תהיה אפשרות להמשיך ולגור בעיר במחיר שפוי".