משרד החקלאות סיכל ניסיון להברחת אלפי ביצים מהשטחים

הביצים נתפסו במחסום רנטיס שליד בית אריה ■ מתחילת 2016 סיכל משרד החקלאות ניסיונות הברחה של כמיליון ביצים משטחי הרשות הפלסטינית לישראל

ביצים מוברחות / צילום: משרד החקלאות
ביצים מוברחות / צילום: משרד החקלאות

תופעת הברחת הביצים מהשטחים לישראל נמשכת. ל"גלובס" נודע כי מפקחי יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות סיכלו באמצע השבוע שעבר ניסיון להברחת כ-18,000 ביצים עם חותמות מזויפות, שיועדו למכירה במרכז הארץ ועלולות היו לסכן את בריאות הציבור.

הביצים נתפסו במחסום רנטיס שליד בית אריה. משאית שהגיעה למחסום נבדקה על-ידי מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה ולחקירות של משרד החקלאות (פיצו"ח). בבדיקה ראשונית נראתה המשאית ריקה, אך לאחר בדיקה יסודית של הרכב אותרה דופן כפולה ובתוכה כמות של כ-18,000 ביצים הנושאות חותמות מזויפות.

נהג המשאית עוכב לחקירה, ובמהלכה הודה כי העמיס את הביצים בביטוניא, וסיפר לחוקרים כי מקור הביצים הוא מרמאללה. הביצים הועברו להשמדה על-פי צו וטרינר, וכנגד נהג המשאית נפתחו הליכים משפטיים.

רואי קליגר, מנהל יחידת הפיצו"ח, אמר כי הביצים יועדו למכירה במקומות שונים ברחבי הארץ, וכי תפיסתם התאפשרה הודות לשיתוף-פעולה של יחידת הפיצ"וח עם המשטרה, מג"ב וצה"ל.

מתחילת שנת 2016 סיכל משרד החקלאות ניסיונות הברחה של כמיליון ביצים משטחי הרשות הפלסטינית לישראל. נציין כי בשל העובדה שמדובר במוצר מן החי ה"רגיש" מבחינה בריאותית, משרד החקלאות אוסר על שיווק ביצים שבו תהליך הייצור לא היה מוקפד. כמו כן, המשרד מקפיד על שמירתן בטמפרטורה המתאימה ועל תנאי הובלה העומדים בדרישות השירותים הווטרינריים.

במשרד מבקשים מהציבור לרכוש ביצים רק במקומות מורשים המקפידים על תנאי קירור ובטמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות, ולשים לב שאריזת הביצים סגורה (כשהביצים אינן חשופות למגע יד-אדם) משני הכיוונים. 

כיצד יודעים אם החותמת שעל הביצה מזויפת?

- יש לוודא כי החותמת המוטבעת על הביצה תהיה רציפה וברורה ואחידה. 

- יש לוודא כי החותמת המוטבעת כוללת את שם מכון המיון.

- יש לוודא כי מופיע תאריך אחרון לשיווק (הכולל שני תאריכים: 1. תאריך לשיווק 2. תאריך אחרון לשמירה במקרר).

- יש לוודא כי החותמות על גב כל הביצים בתוך תבנית הביצים זהות, ותאריך התפוגה המוטבע על הביצים אחיד.