נעילה מעורבת בבורסות אירופה; נינטנדו קרסה 17.7%

נעילה מעורבת בבורסות אסיה ■ ירידות בחוזים העתידיים בניו-יורק ■ הסוחרים ממתינים בדריכות לפגישת הריבית של הבנק המרכזי בארה"ב וביפן בהמשך השבוע

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, בהמשך לנעילה מעורבת בבורסות אסיה ועל רקע ירידות שערים בוול סטריט.

 

הסוחרים ברחבי העולם ממתינים בדריכות לשני אירועים מרכזיים שיתקיימו השבוע: פגישת הריבית והמדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי היפני ולהודעה על הריבית בארה"ב. 

לפי התחזיות בשוק, הבנק היפני יוציא לפועל תמריצים פיסקליים ומוניטריים נוספים במטרה להחליש את הין, שהתחזק לאחר הברקזיט, ולעודד את הצמיחה. לפני מספר ימים פורסם ראיון עם נגיד הבנק המרכזי היפני הרוהיקו קורודה שבו הוא שלל את האפשרות שהבנק ינקוט במדיניות של "כסף הליקופטר" - ביטוי שמתייחס למדיניות של הדפסת כסף וחלוקתו באופן ישיר לאזרחים ולעסקים במטרה להעלות את האינפלציה. דבריו של קורודה גרמו להתחזקות הין מול הדולר.

בארה"ב לא צפוי להיות שינוי במדיניות המוניטרית, זאת למרות שהנתונים הכלכליים שפורסמו לאחרונה בכלכלה הגדולה בעולם היו טובים ברובם. 

היום פורסם המאזן המסחרי של יפן בחודש יוני, שהצביע על התרחבות העודף המסחרי לרמה של 692.8 מיליארד ין, בהשוואה לצפי בשוק לעודף מסחרי של 494.8 מיליארד ין. לפני הנתונים, היצוא ביפן ירד ביוני ב-7.4%, הירידה התשיעית ברציפות. עם זאת בשוק ציפו לירידה חדה יותר של כ-11.5%. היבוא ירד בשיעור חד יותר של 18.8%, מעל התחזיות שעמדו על ירידה של כ-19.7%. 

מניית חברת התעופה ריאנאייר  נסחרה בעליות לאחר שהחברה הכתה את צפי האנליסטים בדוח הכספי שפרסמה היום, שמצביע, בין היתר, על עלייה של 4% ברווח הנקי של החברה ברבעון השני.

מניית נינטנדו הנסחרת בבורסה בטוקיו צנחה היום בשיעור דו ספרתי, לאחר שהחברה הודיעה ביום שישי כי ההשפעה של משחק הפוקימון גו, שממשיך לצבור תאוצה, על התוצאות הכספיות שלה, תהיה מוגבלת, בין היתר משום שהיא מחזיקה ב-32% "בלבד" מחברת פוקימון, שיצרה את המשחק.