ה-FBI יחקור את פרשיית הדלפת המיילים במפלגה הדמוקרטית

סוכנות הביון הפדרלית פתחה בחקירת ההדלפה שהובילה להתפטרות יו"ר המפלגה הדמוקרטית ■ "נמצא את האחראים לכך", הבהירו בסוכנות ■ בקמפיין של קלינטון מאשימים את הקרמלין במעורבות

הילארי קלינטון / צילום: רויטרס
הילארי קלינטון / צילום: רויטרס

סוכנות הביון הפדרלית של ארצות-הברית, ה-FBI, הודיעה כי פתחה בחקירת הפריצה לשרת האימיילים של המפלגה הדמוקרטית. "אנו חוקרים את פריצת הסייבר הקשורה למפלגה, ופועלים להבין את טבע והיקף האירוע", נמסר מהסוכנות, "זה דבר שאנו לוקחים מאוד ברצינות, ונמשיך לחקור ולמצוא את האחראיים לאיום הסייבר הזה".

בפריצה נחשפו 20 אלף תכתובות אימייל שהראו כיצד גורמים רשמיים במפלגה העדיפו את בחירתה של הילארי קלינטון למועמדת המפלגה לנשיאות על פני ברני סנדרס. החשיפה הובילה להתפטרות יושבת ראש המפלגה, דבי וסרמן - התפטרות שתיכנס לתוקף בסיום ועידת המפלגה השבוע.

המיילים המודלפים נחשפו באתר "וויקיליקס" והראו כיצד המפלגה חיפשה דרכים להחליש את הקמפיין המרדני של סנדרס. בתכתובות נחשף כי בכירים במפלגה התכוונו לשים דגש על היותו יהודי ולשאול האם הוא אכן אתאיסט כפי שהצהיר, מתוך הבנה שבמדינות דתיות הנושא יפגע בו. בעקבות החשיפה, דרש סנדרס את התפטרות וסרמן.

בקמפיין של קלינטון רמזו כי לרוסיה היה תפקיד בפריצה, כשמנהל הקמפיין רובי מוק האשים את הקרמלין בניסיונות לסייע לטראמפ - זאת בעקבות דיווח של "ניו-יורק טיימס", שלפיו שתי סוכנויות מודיעין רוסיות הצליחו לחדור לשרתי המפלגה. טראמפ עצמו לעג להאשמה בטוויטר, ואמר כי המיילים שנחשפו כלל לא היו צריכים להיכתב.