צפו בתיעוד: הקלות המדהימה שבה מבריחים סמים לישראל

תיעוד חדש שעלה השבוע לרשת חושף כיצד מתבצעת הברחת סמים גדולה מסיני לישראל - ובעיקר את הקלות המטרידה שבה ניתן להבריח ממצרים כלי נשק ואף מחבלים

הברחת סמים סיני/ צילום: מהוידאו
הברחת סמים סיני/ צילום: מהוידאו

בשנים האחרונות התרגלנו לקבל דיווחים על בסיס שבועי, כמעט יומי, על סיכול הברחת סמים ממצרים לישראל. עליית מחירי הסמים מלמדת גם היא על ההצלחה. אבל הסרטון הזה - שצולם באור יום מלא והועלה לרשת על-ידי האתר המצרי "אל-מואטן" ופורסם גם בעמוד הפייסבוק " ערביסט" - הוא מטריד במיוחד.

בסרטון נראים לפחות 6 מבריחים, נושאים על גבם תיקים גדולים שאמורים להכיל את הסמים וכן סולם גבוה שנועד להתגבר על הגדר שבנתה ישראל בהשקעה של מיליארדי דולרים.

מה שאנחנו לא רואים הוא שיש לפחות שתי חוליות חיפוי חמושות במקלעים, רובי צלפים ומטולי RPG וכן גם באמצעי תצפית. תפקידן של החוליות האלה הוא לספק התראה למבריחים שמגיעים לגדר, וכשאין ברירה - גם לתקוף את כוחות צה"ל שיגיעו לסכל את ההברחה.

מה שבאמת מטריד בסרטון הזה הוא הקלות שבה הצליחו לפחות 7 בני אדם להגיע עד לגדר הגבול ולהעביר את תיקי הסמים. כל אלה לא נקלטו על-ידי התצפיות של צה"ל וגם לא על-ידי הסיורים.

באותה קלות יכולים לעבור לצד השני מחבלים חמושים, לחבור לרכב ההברחה הישראלי ואז להגיע לכל יישוב או עיר שרק ירצו. אפשר רק לדמיין מה יהיו ההשלכות של אירוע כזה.