ירידות בסיום המסחר בבורסה; מניות אפריקה והאג"ח זינקו

הפד צפוי היום להותיר את הריבית על כנה ■ הסדר החוב באפריקה ישראל: ל"גלובס" נודע כי בעל השליטה לבייב יהיה מוכן להזרים לחברה עוד כ-500 מיליון שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב מתנהל היום (ד) הסתיים בירידות שערים קלות, למרות המגמה חיובית בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. אמש, נזכיר, ננעל המסחר בניו-יורק במגמה מעורבת. הערב שעון ישראל יפרסם הפדרל ריזרב את החלטת הריבית בארה"ב.

 

עונת הדוחות מעבר לים נמצאת בעיצומה כאשר אתמול פרסמה אפל דוחות טובים מהצפי. השבוע יפרסמו ענקיות טכנולוגיה ואינטרנט נוספות ביניהן גוגל ופייסבוק. עד כה יותר מ-80% מהחברות הנסחרות במדד ה-S&P היכו את התחזיות המוקדמות.

היום כאמור הפד צפוי לפרסם את החלטת הריבית ולפי קונצנזוס האנליסטים בשוק יותיר אותה על כנה. עם זאת, המשקיעים ינסו לדלות רמזים במסיבת העיתונאים שלאחר הריבית לגבי המועד הבא שבו הבנק המרכזי האמריקאי יעלה את הריבית. האם יהיה זה לקראת סוף השנה או שמא יו"רית הפד ילן תדחה את המשך הריסון המוניטרי לשנה הבאה?

הסדר החוב באפריקה ישראל : ל"גלובס" נודע, כי לבייב יהיה מוכן להזרים לחברה כ-500 מיליון שקל במזומן ללא דרישה למחיקת חוב כשבמקביל, ובתמורה להצעה המפליגה, יידרשו מחזיקי האג"ח להמיר חוב למניות. נושא שווי החברה לצורך ההמרה כמו גם יחס ההמרה, יקבע בסופו של דבר בין הנציגויות ומחזיקי האג"ח לבין החברה.

בתוך כך, בדיון שנערך אתמול ביקשו עורכי הדין של אפריקה ישראל ושל מחזיקי האג"ח מהנשיא אורנשטיין להעניק אור ירוק להשלמת העסקה למכירת אפי פיתוח ללבייב, גם ללא אישור בעלי מניות המיעוט של החברה, מאחר שבמצבה הנוכחי של אפריקה ישראל שמורה לבית המשפט הזכות שלא להתייחס לדעתם של אלה. אולם גישה זו לא זכתה לרוח גבית מהשופט, מאחר שמדובר בסתירה לחוק החברות, המחייב להביא בפני בעלי מניות המיעוט כל עסקה מהותית בין החברה לבעל השליטה בה.

גם אגרות החוב של אפריקה זינקו בתגובה לפרסום ב"גלובס" ביותר מ-5%. אפריקה אגח כו , אפריקה אגח כז  ואפריקה אגח כח .

חברת הספנות צים, שמוחזקת ע"י קבוצת קנון , מבקשת הסדר חוב נוסף. אתמול נפגשו מנהלי החברה, המנכ"ל רפי דניאל ומנהל הכספים גיא אלדר, עם הגופים המוסדיים המקומיים המחזיקים באג"ח של החברה, לצורך דיונים על פריסת החוב בהיקף של 4.5 מיליון דולר.

מניית מדיגוס  מזנקת בחדות לאחר שהחברה הודיעה היום שהמרכז הרפואי John's Hopkins שבארה"ב הזמין את מערכת ה-MUSE שהחברה מפתחת.