כחלון: 2,300 דירות לשכירות ארוכת טווח עד סוף שנה

זה היעד שהגדיר שר האוצר היום, ייתכן שעל רקע הביקורת על תוכנית מיסוי הדירות להשקעה ■ נזכיר כי עד היום נסגרו מכרזים לכ-1,200 דירות להשכרה בלבד.

 

 

משה כחלון/ צילום: לע"מ
משה כחלון/ צילום: לע"מ

 

"יש לשלב את המגזר הפרטי בשוק לשכירות ארוכת טווח ולהגדיל את היצע הדירות להשכרה באופן דרמטי. אנחנו רואים יעד חשוב בהקמתן של תוכניות שכירות ארוכת טווח, לצד "מחיר למשתכן". עד סוף השנה נשווק פרויקטים בהיקף של כ-2,300 יחידות דיור לשכירות ארוכת טווח ואנחנו מתכוונים להגביר את הקצב ולהגיע להיקף של עשרות פרויקטים לשנה, במרכז ובפריפריה", כך מצהיר היום שר האוצר משה כחלון.

נציין כי זו הפעם הראשונה ששר האוצר מתייחס לנושא הדיור להשכרה ישירות ולא מן הנמנע שהדבר קשור ישירות לביקורת על המהלך למיסוי דירות להשקעה שמתנגדיו טוענים שרק יאמיר את דמי השכירות.

עוד נזכיר שנושא ההשכרה ארוכת הטווח היה אחד הנושאים המרכזיים שבהם טיפל שר האוצר הקודם, יאיר לפיד, ובין היתר היה הוא זה שהקים את החברה הממשלתית "דירה להשכיר" במטרה לעמוד ביעד של הקמת 150 אלף דירות להשכרה בעשור. כאן המקום לציין שמטרה זו לא הושגה, והיצע הפרויקטים, המכרזים ובוודאי הדירות ש"נולדו" מאותם מכרזים עומד על מספרים נמוכים הרבה יותר. כך, מדובר למעשה בכ-1200 דירות בלבד עד כה, כאשר רבע מהן בלבד בדמי שכירות מפוקחים והן מיועדות לזכאים בלבד.

 


את הדברים הנוגעים לתחום הבנייה להשכרה לטווח ארוך אמר שר האוצר בישיבה שנערכה בלשכתו, ובה השתתפו יו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי, מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון, מנכ"ל "דירה להשכיר", עוזי לוי ואנשי אגף התקציבים של האוצר. ממשרד האוצר נמסר עוד שבמסגרת ישיבה זו, הנחה השר כחלון את מנהל החברה הממשלתית "דירה להשכיר" ואת אגף התקציבים באוצר, להגיש בתוך כשבועיים תכנית לעידוד המגזר העסקי ליצירת דיור להשכרה, לטווח הארוך.

עוד במסגרת הדיון, הציג הצוות המקצועי של דירה להשכיר את תוכניות העבודה לשנה הקרובה. על פי תוכניות אלו, מתכננת החברה הממשלתית לשווק קרקע לפרויקט להשכרה בראשון לציון ובירושלים כבר בחודשים הקרובים. בראשון לציון מדובר בפרויקט שיכלול 180 יחידות דיור להשכרה בשני בנייני מגורים בני 23 קומות בשכונת הרקפות בעיר.

בירושלים, מדובר בפרויקט "הדסה הקטנה" - ארבעה בנייני מגורים בני 18 קומות שיכללו 450 דירות להשכרה סך הכל. נציין שעל פי נתוני משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל, עד סוף השנה מתכננת המדינה להוציא לפועל עוד שלושה מכרזי שכירות ארוכת טווח. הראשון בקרית ביאליק (400 יח"ד), השני בשכונת כרמי גת בקרית גת (245 יח"ד) ועוד מכרז בעיר אשקלון שעתיד לכלול 400 יחידות דיור להשכרה.

עוזי לוי, מנכ"ל דירה להשכיר התייחס היום לדיון ולשוק השכירות כמו גם לפעילות החברה ואמר: "הציבור מצביע ברגליים. אנו עדים לביקוש חסר תקדים לדירות להשכרה לטווח ארוך, אותן מציעה התוכנית. הן ציבור הדיירים והן קהילת היזמים מביעים עניין רב בפרויקטים שהחברה יוזמת - זה בא לידי ביטוי בהצלחת השיווקים בפרויקטים השונים דוגמת הגדנ"ע בתל אביב והרצליה - גליל ים. בתקופה הקרובה ובהתאם להנחיית שר האוצר, תפרסם החברה מכרזים נוספים באזורי הביקוש והפריפריה, על מנת להגדיל את כמות יחידות הדיור המוצעות במתכונת זו".