מגמה מעורבת בסיום המסחר בוול סטריט; הנפט סגר על 41 ד'

ירידות שערים קלות בבורסות אירופה; נעילה מעורבת בבורסות אסיה ■ כצפוי, הפד החליט להותיר את שיעור הריבית על כנו ■ עונת הדוחות בעיצומה: הערב תפרסם גוגל את תוצאותיה

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

בהמתנה לדוחות הכספיים שיפורסמו, המסחר בוול סטריט התנהל היום (ה') במגמה מעורבת, מגמה ששלטה עד סיום המסחר. המסחר בבורסות אירופה מתנהל כעת בירידות שערים קלות והמסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת. אמש ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת. 

 

בהתאם לתחזיות המוקדמות, הפדרל ריזרב הותיר אמש את הריבית בארה"ב ללא שינוי. בהודעה שפרסם הבנק המרכזי האמריקאי נכתב כי הסיכונים הכלכליים שמהם חששו לטווח הקצר הולכים ומתפוגגים, מה שגורם להערכות בוול סטריט כי הריבית עשויה לעלות כבר בחודש ספטמבר.

בהודעה שפורסמה כתבו חברי ועידת השוק הפתוח (ה-FOMC) כי שוק העבודה ממשיך להציג ביצועים טובים, למרות הצמיחה החלשה, יחסית, שנרשמה בחודש יוני. העלייה החדה במספר המועסקים במגזר הלא חקלאי משפרת את המצב של שוק העבודה - הגורם המרכזי בקביעת מדיניות הריבית בארה"ב. לגבי התפתחות האינפלציה, כתבו חברי הוועידה כי האינפלציה עדיין נמוכה אולם אם לוקחים בחשבון את מחירי האנרגיה הנמוכים, הרי שניתן לראות בגורם זה גורם חיובי שתומך בשוק העבודה.


כצפוי, הפד הותיר את הריבית ללא שינוי; רומז על שינוי מדיניות

בקצה השני של העולם, הבנק המרכזי היפני החל היום את ישיבתו הדו-יומית, עם פרסום בעיתון ה-Nikkei שבו נאמר כי בכירי הבנק שוקלים מספר דרכים לתמרוץ הכלכלה. על פי הדיווח, האפשרויות העיקריות הן חיתוך הריבית עמוק יותר לטריטוריה השלילית (כיום הריבית ביפן עומדת של 0.1%-), הרחבת רכישות האג"ח הממשלתיות או רכישות של נכסים אחרים.

אתמול דווח בסוכנות הידיעות היפנית Jiji כי ראש הממשלה שינזו אבה מכין תוכנית ממשלתית בהיקף של 28 טריליון ין יפני (כ-265.3 מיליארד דולר), אשר היקפה גבוה משמעותי מההערכות הראשוניות לתוכנית ב-20 טריליון ין.

לוח המאקרו האמריקאי דל היום, והנתון היחיד שפורסם היום הוא מספר תובעי דמי האבטלה החדשים השבוע, שעלה ל-266 אלף בקשות, יותר מצפי האנליסטים שעמד על 261 אלף בקשות בלבד. זאת, לאחר שבשבוע שעבר נרשמו 253 אלף בקשות. 

עונת הדוחות בארה"ב בעיצומה והערב לאחר נעילת המסחר תפרסם גוגל  את תוצאותיה הכספיות.

"עונת הדו"חות נפתחה במומנטום חיובי כאשר מתוך 125 החברות שדיווחו עד כה, יותר מ-80% מהן היכו את התחזיות המוקדמות עם רווח הגדול ב-6.1% ביחס להיקף מכירות הגדול ב-1.4% מהצפי המוקדם. את ההפתעות החיוביות מובילות חברות האנרגיה והצריכה כאשר גם הטכנולוגיה והפיננסים, אשר מניותיהן נחבטו מתחילת השנה, הצליחו עד כה לדווח על רווחים גבוהים באופן משמעותי מהצפוי", כך כותבים פסגות בסקירתם השבועית.

פייסבוק  ריכזה עניין לאחר שהכתה אמש את תחזיות האנליסטים כאשר דיווחה על הכנסות של 6.4 מיליארד דולר ברבעון השני, לעומת צפי להכנסות של 6 מיליארד דולר בלבד. העלייה בשווי פייסבוק דחפה את הונו המצרפי של צוקרברג לשיא של 56.7 מיליארד דולר, על-פי הערכות פורבס. 

 

תוך שעה: מייסד פייסבוק הגדיל את הונו ב-3.4 מיליארד דולר

מניית גרופון  ריכזה עניין חדות עקב הדוחות הכספיים שהחברה פרסמה אתמול שהצביעו על תוצאות גבוהות מהצפי. 

טבע  דיווחה אמש כי היא קיבלה את האישור האחרון לביצוע עסקת הרכישה של החטיבה הגנרית של אלרגן מהרשות להגבלים עסקיים האמריקאית, ובכך העסקה יכולה לצאת לדרך. (לסיפור המלא)

נייס  סיכמה את הרבעון השני של שנת 2016 עם גידול של 9.1% בהכנסות (Non-GAAP), שהסתכמו ב-235.4 מיליון דולר. החברה מדווחת כי הרווח הנקי (Non-GAAP) טיפס ברבעון ל-47.9 מיליון דולר, לעומת 39.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. (לסיפור המלא)

הנפט  המשיך להיסחר בירידות ומחירו מתקרב לשפל של שלושה חודשים.