נחתמה עסקת כתר; משפחת סגול תיפגש עם כ-1.4 מיליארד ד'

סמי סגול: "אני משוכנע כי השותפות עם הקרן וניצול הנכסים הניהוליים והאסטרטגיים שלה יאפשרו לנו להאיץ את הפיתוח של כתר מחברה בינלאומית לחברה גלובלית במלוא מובן המילה"

סמי סגול. עשוי להישאר בעל מניות מיעוט בכתר / צילום: תמר מצפי
סמי סגול. עשוי להישאר בעל מניות מיעוט בכתר / צילום: תמר מצפי

כתר פלסטיק וקרן ההשקעות BC Partners חתמו היום (ה') על ההסכם לרכישת כ-80% מכתר פלסטיק. משפחת סגול תמשיך להחזיק בכ-20% מהקבוצה. העסקה, אשר כפופה לאישורים מקובלים צפויה להיסגר ברבעון הרביעי 2016.

העסקה תתבצע לפי שווי חברה של 1.8 מיליארד דולר כשמשפחת סגול תיפגש עם כ-1.4 מיליארד דולר במזומן.

מכירות כתר בשנת 2015 הסתכמו בכ- 800 מיליון אירו ובשנים האחרונות היא רושמת צמיחה דו ספרתית מדי שנה. 50% מהכנסות הקבוצה מקורן במוצרים חדשים שהושקו בשלוש השנים האחרונות.

ז'אן-בטיסט ווטייר, שותף מנהל ב- BC Partners: "זו ההשקעה הישירה הראשונה והגדולה ביותר שלנו בישראל. מצאנו בכתר ובישראל כר נרחב של יצירתיות ותעוזה עסקית שמהוות עבורנו הזדמנות עסקית גדולה. כתר הוא חברה חדשנית ומשגשגת הצומחת במהירות, ויש לה עוצמות תחרותיות יוצאות דופן ותרבות ארגונית ייחודית. אנחנו מאוד נלהבים מהזדמנויות הפיתוח של כתר ומצפים לקדם את אסטרטגיית הצמיחה השאפתנית של סמי ויצחק סגול, המונעת על ידי השקעות, שיווק ומכירות, חדשנות מוצר, מצוינות תפעולית ורכישות סלקטיביות".

סמי סגול, מייסד קבוצת כתר אמר: "העסקה מהווה הבעת אמון בפוטנציאל העצום הגלום בכתר ובכלכלה הישראלית, גם בימים של תנודות בינלאומיות. לפני כשנה התחלנו בדיונים עם 11 מקבוצות ההשקעה הגדולות בעולם, שכולן גילו עניין בכתר והיום אני שמח לברך על המוגמר עם חתימת ההסכם עם BC Partners. אני משוכנע כי השותפות עם הקרן וניצול הנכסים הניהוליים והאסטרטגיים שלה יאפשרו לנו להאיץ את הפיתוח של כתר מחברה בינלאומית לחברה גלובלית במלוא מובן המילה".

סגול הוסיף כי: "כתר היא מפעל חיינו והעובדים הם אחד הנכסים החשובים לנו ביותר. אני רוצה לציין במיוחד את צוות המנהלים הבכיר, המלווה אותנו שנים רבות ומהווה שותף אמיתי לאורך כל הדרך. שותפינו החדשים מעריכים את הייחודיות של כתר, את כוח-האדם המצוין שאנו מעסיקים בתחומים טכנולוגיים, תפעוליים ועיצוביים ואת ההישגים יוצאי הדופן אליהם הגענו כמובילים בתחום הפלסטיק בעולם. אנחנו צופים לכתר עתיד מזהיר בעזרת יזמות, חדשנות ופיתוח עסקי, שיבטיחו את ההמשכיות העסקית ואת מרכזיות הפעילות בישראל. שמירה על חלק מההחזקה בחברה תאפשר לנו לתרום לצמיחה העתידית של העסקים ולערך החברה.

"מצאנו ב- BC Partners שותף נאמן לתפיסת עולמנו ובעל ברית אידאלי. לקרן יש רקורד מרשים של פיתוח עסקים בבעלות משפחתית והיא ידועה כקרן המסייעת לחברות בהן היא משקיעה לממש את מלוא הפוטנציאל שלהן. מנהליה חולקים את אותו חזון שלנו והם מחויבים לקדם את התרבות הארגונית וערכי הליבה של כתר".

כתר פלסטיק מפתחת, מייצרת ומפיצה ברחבי העולם מגוון רחב של מוצרי צריכה מפלסטיק ונחשבת למובילה עולמית וחדשנית בתחום מוצרי פלסטיק לבית ולגן בשיטת עשה זאת בעצמך.

לקבוצת כתר למעלה מ- 25 אלף נקודות מכירה בעולם, 18 מפעלים ושני מרכזי הפצה בתשע מדינות והיא נהנית מקשרים חזקים עם הקמעונאים בכל השווקים בהם היא פועלת. היא מעסיקה כ- 4,000 עובדים, מתוכם קרוב ל- 2,000 בישראל. מוצרי כתר נמכרים ב- 100 מדינות.

כתר פלסטיק נוסדה ביפו בשנת 1948 ע"י יוסף סגול, כמפעל קטן ליצור צעצועים ומוצרי בית. מראשית שנות ה-80 עבר הניהול לידיהם של בניו יצחק וסמי סגול.

BC Partners היא קרן השקעות בינלאומית פרטית מובילה עם נכסים מנוהלים בסך למעלה מ- 12 מיליארד אירו. הקרן הוקמה ב- 1986 והיא ממלאת תפקיד פעיל בשוק ה- buy-out באירופה כבר קרוב לשלושה עשורים. מאז הקמתה השלימה הקרן 91 השקעות בחברות עם שווי כולל של קרוב ל- 100 מיליארד אירו והיא משקיעה בשלב זה בקרן התשיעית שלה, שגייסה ב- 2011 התחייבויות בסך 6.7 מיליארד אירו.

יועצי כתר פלסטיק בעסקה היו בנק רוטשילד, White & Case, ארנסט אנד יאנג, חטיבת המימון של BAML ומשרד עורכי הדין גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות'. את BC Partners ליוו UBS וג'י.פי מורגן, Linklaters, ארנסט אנד יאנג. 

ב-BC Partners טיפלו עורכי הדין מייק רימון, טליה גרסטלר וקרן שטרית, שותפים במשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות' ומשרד לינקלייטרס מלונדון.