פייסבוק ואמזון עקפו את ברקשייר של באפט בשווי השוק

ברקשייר הת'אוויי ירדה למקום השביעי בשווי השוק עם 356 מיליארד דולר, ונמצאת לראשונה מתחת לשתי חברות ההיי-טק

וביל גייטס, וורן באפט  / צילום: רויטרס
וביל גייטס, וורן באפט / צילום: רויטרס

 

לראשונה אי פעם שוות גם פייסבוק וגם אמזון - כל אחת לחוד - יותר מחברת ברקשייר הת'אוויי של וורן באפט.

שווי השוק של אמזון נסק ל-360 מיליארד דולר, והיא עקפה את ברקשייר כחברה החמישית בגודלה בארה"ב. פייסבוק נישאה על גל נוסף של רווחי שיא, והיא נושפת בעורפה של אמזון עם שווי שוק של 357 מיליארד דולר.

ברקשייר של באפט צנחה למקום השביעי, עם שווי שוק ל-356 מיליארד דולר. הקונגלומרט בראשות המשקיע האגדי כבר נעקף לזמן קצר על-ידי פייסבוק בינואר האחרון, ועל-ידי אמזון בתחילת יולי, בטרם התאושש ועלה בחזרה. כעת, כאמור, ניצבות השתיים מעליו בדירוג. 

נקודות הציון הללו של פייסבוק ואמזון הן סימבוליות לעלייתן של חברות היי-טק, שדרכן לצמיחה מהירה הרבה יותר לעומת המותגים מן האסכולה הישנה שבהם מחזיקה ברקשייר, כמו חברת הרכבות ברלינגטון נורת'רן סנטה פה, חברת הגלידות דיירי קווין, יצרנית הסוללות דורסל או חברת הביטוח גייקו.

לשם השוואה, עלייתה המהירה של פייסבוק הקנתה לה מספר מדהים של 1.7 מיליארד משתמשים חודשיים, ומשאבים לפרויקטים מלהיבים וחדשניים כמו מטוס האינטרנט.

 

אמזון הציגה לא מזמן רבעון חמישי ברציפות של רווחים, על רקע הצלחת ה"פריים דיי" שלה ועסקי הענן הצומחים במהירות.

אז מיהן החברות שנמצאות לפני פייסבוק ואמזון מבחינת שווי השוק? שתי החברות סוגרות במהירות על אקסון מוביל, ששווי השוק שלה התכווץ ל-366 מיליארד דולר אתמול (שישי) בגלל התרסקות ברווחים.

אבל פייסבוק ואמזון יצטרכו עוד הרבה רבעונים של רווחים אסטרונומיים בטרם ישיגו את שלוש החברות בעלות שווי השוק הגדול ביותר בארה"ב: מיקרוסופט עם 439 מיליארד דולר, אלפאבית, בעלת גוגל, עם 519 מיליארד דולר, ואפל עם שווי שוק של 562 מיליארד דולר.