אמות תקים פרויקט משרדים גדול בחולון שיתחרה בעזריאלי

החברה זכתה במכרז שפירסמה עיריית חולון, ותקים פרויקט מסחר ומשרדים בהיקף 36 אלף מ"ר באזור התעסוקה בעיר

חברות הנדל"ן המניב ממשיכות להסתער על חולון: חברת אמות  שבשליטת נתן חץ, דיווחה היום לבורסה, כי זכתה במכרז שפרסמה עיריית חולון להקמת פרויקט מסחר ומשרדים בהיקף של 36 אלף מ"ר, במסגרת עסקת קומבינציה עם העירייה.

הפרויקט עתיד להיבנות על ידי החברה על מגרש בן 11 דונם המצוי בדרום מערב אזור התעשייה ג' בעיר, בפינת הרחובות המלאכה, שדרות ירושלים

והרוקמים, לא הרחק ממרכז עזריאלי החדש. הפרויקט בו זכתה אמות, יכלול מרכז מסחרי ומעליו מגדל משרדים בשטח עילי כולל של כ- 36 אלף מ"ר, מעל חניון תת קרקעי בן 4 קומות.

מדובר בעסקת קומבינציה, שחלקה של העירייה כשותפה בפרויקט יעמוד על 22.2%. זאת בדומה למתכונת של העסקה שביצעה עזריאלי עם העירייה. במסגרת העסקה, אמות תתכנן ותקים את הפרויקט ובתמורה העירייה תחכיר לחברה את חלקי החברה בפרויקט לתקופה של 99 שנים ממועד השלמת בנייתו, עם אופציה להארכת תקופת החכירה ב- 99 שנים נוספות.

החברה והעירייה תהיינה שותפות בפרויקט במושע, כאשר אמות תנהל את הפרויקט כולו, כולל את שטחי העיריה, ותבצע את שיווקו, השכרתו וניהולו השוטף כנכס מניב.

באמות מעריכים את היקף ההשקעה בפרויקט בסך 280 מיליון שקל וכי הבנייה תשולם בתוך שלוש שנים. ההתקשרות בעסקה עודנה כפופה לקבלת אישור מועצת העיר חולון. חיים כץ, סמנכ"ל תעשיה ומסחר בעיריית חולון, מסר כי "בשנים האחרונות הגיעו לחולון 120 חברות גדולות שעזבו את תל אביב, הרצליה, האירפורט סיטי, ויעדין נוספים, חברת אלישרא למשל, עוזבת את בני ברק וצפויה לאכלס בקרוב מבנה שנבנה עבורה באזור התעסוקה. החברות מגיעות לחולון בעיקר בגלל הנגישות הנוחה וסמיכות לצירים ראשיים, וגם כי המחירים בחולון עדיין יותר נוחים ומאפשרים לחברות להתנהל ביתר יעילות". כץ הוסיף כי בעתיד, תפרסם עיריית חולון מכרזים דומים נוספים לגבי קרקעות שבבעלותה.

ראש עיריית חולון מוטי ששון הסביר מדוע העירייה נמנעת ממכירת שטחים בבעלותה, ומעדיפה לפרסם מכרזים בשיטת עסקאות קומבינציה: "האסטרטגיה העירונית הינה ללכת לעסקאות קומבינציה ולא למכור שטחים כי עירייה צריכה לדעת לנצל את המשאבים שלה" הסביר ששון. "קרקע היא משאב נזיל וחולון לא ידועה כעשירה בשטחים כמו שכנותיה, תל אביב וראשל"צ. לכן מדיניותי היתה ונשארה - קבלת הכנסה שוטפת מהקרקעות כל חודש ולא מכירתן, כפי שעשינו גם עם קבוצת עזריאלי לפני מספר שנים".