הדיבידנד הגדול בלודז'יה יסייע לרוטלוי בהסדרת חוב של ארגמן?

בעקבות מכירת נכס בחולון לקבוצת עזריאלי, תחלק לודז'יה 70 מיליון שקל לבעלי המניות, מהם כ-56 מיליון שקל למשפחה שמחזיקה ב-80% מההון

זוריק רוטלוי / צלם:איל יצהר
זוריק רוטלוי / צלם:איל יצהר

חברת לודז'יה רוטקס השקעות, זרוע הנכסים של משפחת רוטלוי, הודיעה על חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-70 מיליון שקל. המועד הקובע לצורך החלוקה הוא 8 באוגוסט והתשלום יתבצע ב-17 באוגוסט. הדיבידנד הענק, בהיקף של כמחצית מיתרות הנזילות של החברה, כ-35% משווי השוק שלה, יחולק לאחר שבתחילת חודש מארס מכרה לודזיה  נכס נדל"ן בחולון לעזריאלי תמורת כ-280 מיליון שקל. מניית החברה רשמה היום עלייה של כ-10% לשווי של מעל 200 מיליון שקל.

אתמול הציגה החברה את תוצאותיה, מהן עולה כי בקופתה היו בסוף הרבעון השני מזומנים וניירות ערך בהיקף של כ-153 מיליון שקל לעומת כ-12 מיליון שקל בסוף 2015 וסך נכסיה השוטפים הסתכם בכ-304 מיליון שקל, כ-93.5% מסך נכסיה.

זאת כאמור לאחר שבתחילת חודש מארס השנה מכרה לודז'יה לקבוצת עזריאלי כ-53 דונם באזור התעשייה של חולון עם יותר מ-14 אלף מ"ר בנוי של מבני מלאכה ומסחר המושכרים לשוכרים שונים. במסגרת ההסכם נקבע כי במשך תקופה של 12-15 חודשים תהיה לודז'יה זכאית להכנסות תפעוליות של הנכס (NOI) בהיקף מוערך של כ-10 מיליון שקל.

לצד מכירת הקרקע בחולון, לודז'יה גם מקדמת את מכירת זכויותיה במגרשים שבבעלותה בבני ברק תמורת קרוב ל-70 מיליון שקל לקבוצת סופרין, עסקה שאם תצא לפועל, צפויה להניב ללודז'יה רווח לפני מס של כ-12 מיליון שקל. בנוסף לנכס בבני ברק, מחזיק החברה משרדים בבית הטקסטיל בתל אביב.

לודז'יה נמצאת בשליטת משפחת רוטלוי (יאיר, זוריק, ליגד ואחרים), המחזיקה בכ-80% מהמניות, כך שבני המשפחה יקבלו כ-56 מיליון שקל במזומן. בשנה החולפת מנייתה עלתה ביותר מ-40% והיא משקפת לחברה בניהולו של זוריק רוטלוי שווי של כ-200 מיליון שקל.

הזרמת הון נוספת לארגמן מהבעלים?

הדיבידנד הנדיב שמחלקת לודז'יה יוכל לסייע למשפחת רוטלוי בהסדרת החוב של החזקה אחרת של המשפחה, חברת הטקטסטיל ארגמן תעשיות, אשר הודיעה לאחרונה כי היא פועלת לגבש הסדר חוב נוסף עם הבנקים. זאת מאחר שאין ביכולתה לפרוע חוב של 8 מיליון שקל במועדו. סך החוב של ארגמן לבנקים גבוה יותר - 21 מיליון שקל.

ארגמן דיווחה לפני מספר חודשים כי פנתה לבנקים בבקשה לגבש לוח סילוקין חדש ליתרת ההלוואה, "באופן שיאפשר לחברה לעמוד במלוא התחייבויותיה". ייתכן שבדומה להסדר החוב הקודם שנחתם בין החברה לבנקים, יידרשו האחרונים להזרמת הון מבעלי השליטה בארגמן, העוסקת באמצעות החברה הבת רוטקס בפיתוח ושיווק גרבונים והלבשה תחתונה ועליונה.