נתניהו על סערת התאגיד: "רק אני יכול לעמוד בלחץ ובמתקפות"

בפתח ישיבת סיעת הליכוד תקף נתניהו את חלק מחבריו לממשלה, והסביר כי ימשיך לפעול בתחום התקשורת על מנת להכניס תחרות ■ "זו בדיוק הסיבה שלקחתי על עצמי את תפקיד שר התקשורת", הוסיף

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לסערת התאגיד הציבורי והמשבר בקואליציה שהגיע בעקבותיה. "אני מבין שיש רצון של פוליטיקאים למצוא חן בעיני כמה גורמים בתקשורת שרוצים לשמר את המונופול שלהם על מה שהציבור ישמע ויקרא", אמר נתניהו.

"זו בדיוק הסיבה שלקחתי על עצמי את תפקיד שר התקשורת - כי אני יכול לעמוד מול כל הלחצים של כלי התקשורת. רק אני יכול לעמוד בלחצים ובמתקפות", הוסיף ראש הממשלה. "התפקיד שלנו הוא לעשות את מה שנכון לציבור - תחרות, תחרות ועוד פעם תחרות. זה בדיוק מה שנעשה".

מוקדם יותר התייחס יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג לדבריו של שר האוצר כחלון, שקרא "להוציא את הממשלה לחופש לפני אשפוז" . בעמוד הטוויטר שלו כתב הרצוג: "אומרים שהאופוזיציה אף פעם לא מסכימה או נותנת גיבוי לממשלה. כאן יש הבנה ויש קונצנזוס. חופשה או אשפוז - לא משנה הסדר". סגניתו ציפי לבני הוסיפה: "כחלון צודק. צריך לשחרר את הממשלה לחופשה ולשחרר אותנו מהם. ללא תשלום וללא תאריך חזרה. אם הוא חושב כך, הוא לא יכול להישאר עוד רגע אחד בממשלה".

בעמוד הפייסבוק ובפתח ישיבת הסיעה התייחס הרצוג לנושא תאגיד השידור ואמר: "ביבי ואנשיו רואים את התקשורת ככלי שנועד לשרת מטרה אחת בלבד: להפוך את נתניהו לפידל קסטרו ישראלי ואת התקשורת לכפופה, כנועה, שקטה ומתאימה למידותיהם. אנחנו נעצור את המלחמה שלהם נגד הדמוקרטיה הישראלית".

עוד לפני ישיבת הסיעה התייחס יו"ר הקואליציה דוד ביטן למתיחות סביב הקמת תאגיד השידור "כאן": לדברי ביטן, רוב הח"כים והשרים מהליכוד תומכים בחוק שהוא מקדם לסגירת התאגיד - וראש הממשלה שמתנגד לחוק יצטרך להתיישר.

 

"הוא כבר מזמן לא בנגמ"ש"

במהלך היום הידרדרה סערת תמלול הדיון על השידור הציבורי לעקיצות ואיומים בין הליכוד לבין הבית היהודי. אנשי מפלגתו של בנט תקפו את הליכוד ואמרו כי נתניהו יורה בתוך הנגמ"ש כדי להכניס את בוז'י - ובליכוד מיהרו להגיב: "בנט חופר מנהרות מתחת לשלטון הליכוד".

"בנט בפאניקה כי הוא יודע את האמת", טענו גורמים בליכוד. "מי שנבחר בקולות הימין משמר את מורשתו של דרוויש בבתי הספר של ילדי ישראל ונאבק בכל דרך לשמר את ההגמוניה של השמאל בתקשורת", הוסיפו.

לדברי אנשי מפלגת השלטון, שר החינוך "כבר מזמן לא בתוך הנגמ"ש". לטענתם, בנט יחד עם "האח לפיד" כל הזמן חופר מנהרות מתחת לרגליהם. עוד הוסיפו בליכוד: "מי שהתגייס לטובת האינטרסים של נוני מוזס לסגור את "ישראל היום" כדי לזכות בעוד כותרת מחמיאה ב"ידיעות" ועוד ליטוף ב-Ynet, אינו דואג לתקשורת חופשית".

התגובה החריפה מצדם של אנשי הליכוד הגיעה שעות ספורות לאחר שבבית היהודי תקפו את נתניהו ושריו. "רגע לפני הבחירות הוא (נתניהו) תמיד מתחנף לציבור הימני והדתי ('היכנסו מתחת לאלונקה'), ודקה אחרי הבחירות הוא זורק אותם ובז להם", אמרו במפלגתו של בנט. "נגמרו ימי ילדי הכאפות".

"לא נשתוק יותר"

גם שרת המשפטים איילת שקד התייחסה בחשבון הטוויטר שלה למלחמה החדשה בין הבית היהודי והליכוד והבטיחה כי מפלגתה לא תשתוק יותר. "הליכוד מרסס בתוך הנגמ"ש", צייצה. "3 הודעות הוציאו השבוע נגד הבית היהודי. פעמיים שתקנו. לא נשתוק יותר".

ההתגוששות בין המפלגות החלה לאחר שבדיון על הקמת תאגיד השידור החדש אמרה השרה שקד לשרי הליכוד: "תפסיקו כבר עם השקרים שלכם! תלמדו לשלוט ותפסיקו לקטר. חבורת בכיינים". שקד הוסיפה רמיזה לגבי כוחו של החינמון ישראל היום: "יש לכם עיתון משלכם, מה אתם מקטרים?".

דבריו של שר החינוך פורסמו גם הם בתמלול הדיון. "אם לא רוצים את התאגיד אז תגידו, 'איבדנו שליטה על זה, אנחנו לא רוצים'", אמר השר בנט, "אבל הדחייה לשנה וחצי נועדה להפחיד עיתונאים גם מימין וגם משמאל להצטרף. יש פה רצון להטיל סימן שאלה כדי להקשות ולייצר תקופה שהתאגיד יהיה בתלות מוחלטת בדרג הפוליטי".

אמש, אחרי פרסום הדברים, תקפו בליכוד את שקד ואת יו"ר המפלגה בנט: "בנט ושקד הם יקירי השמאל ונוני מוזס, שתומכים במאמצים הבלתי נלאים שלהם לפגוע בראש הממשלה נתניהו ובשלטון הליכוד".