יבין: "אם נקבל 'ערוץ 1' לא מתוקן - בשביל מה צריך תאגיד"?

"מר טלוויזיה" ל"הכול כלול": "אם בנימין נתניהו עומד מאחורי חיסול תאגיד השידור, והוא רוצה להשאיר את רשות השידור, את הערוץ הראשון, את הרדיו המצוין על כנם - אני רוצה לברך אותו"

חיים יבין / צלם: בן יוסטר
חיים יבין / צלם: בן יוסטר

"מר טלוויזיה" חיים יבין סבור כי "אם תאגיד השידור הציבורי המתגבש מקרטע, אז צריך לתקן אותו, אבל לא לשפוך את הילד עם המים לתוך הוואדי ולהרוס את הכול". יבין התראיין לתוכנית "הכול כלול" בערוץ 10, ואמר כי הוא "מתאבל מבחוץ" על כל מה שקורה בתאגיד בימים אלה. "זה לא יפה - הפכו את השידור הציבורי לנחלתם של הפוליטיקאים".

יבין אמר, כי "אם בנימין נתניהו עומד מאחורי חיסול התאגיד הזה, הזמני, והוא רוצה להשאיר את רשות השידור, את הערוץ הראשון, את הרדיו המצוין על כנם - קודם כל אני רוצה לברך אותו, הוא עושה את זה ממניעים אחרים, שלו. מבחינתי, אם רשות השידור תתאושש ויאוששו אותה, ויעשו בה ניתוח לב עמוק - הרווחנו".

יבין אמר עוד, כי "אם הציבור לא יהיה ראוי אז אין מקום לשידור ציבורי, אבל כל זמן שהציבור ראוי צריך שידור ציבורי, כזה שלא עובד בשביל רייטינג ובשביל הכסף אלא בשביל ולמען הציבור, שצריך להיות ממומן על ידי הציבור".

לדבריו, "היחס לעובדים שנזרקו, הורחקו ופוטרו הוא רע מאוד. לא זורקים דבר שעמלו עליו במשך שנים ושיש בו הרבה מאד דברים טובים. מי שיפתח היום את הערוץ הראשון יראה הרבה מאוד תוכניות טובות - לא זורקים דבר כזה. 

"יחד עם זאת, מה שאני רואה על מה שקורה בתאגיד - נהיה רע. הם עושים את כל השגיאות שאנחנו עשינו כשהקמנו את הטלוויזיה. טלוויזיה לא מקימים בכמה חודשים. אני פסימי. גם אם יצליחו להעמיד את התאגיד על הרגלים אני לא בטוח בתוצאה. אני חושש מאד שמה שנקבל זה 'ערוץ 1' עם כל המחדלים, עם כל השגיאות שלו. לא מתוקן. מן וורסיה חיוורת של הערוץ הראשון. אז בשביל מה צריך אותו?".