DUN'S 100: חמש חברות נדל"ן - 20 מיליארד שקל הכנסות

המקומות הראשונים נשארו יציבים בשנה האחרונה, ואת שלושת המקומות הראשונים תופסים שיכון ובינוי, אלקטרה ואפריקה ישראל

אתר בנייה /  צילום: תמר מצפי
אתר בנייה / צילום: תמר מצפי

דירוג חברות הבנייה, יזמות ותשתיות של DUN'S 100 לשנת 2016 מלמד על המשקל הגדול של ענף הנדל"ן והתשתיות בכלכלה המקומית. חמש המדורגות ראשונות הציגו מחזור כולל של 20 מיליארד שקל. חמש החברות גם מעסיקות ביחד קרוב ל-20 אלף עובדים.

המקומות הראשונים נשארו יציבים בשנה האחרונה, ואת שלושת המקומות הראשונים תופסים שיכון ובינוי, אלקטרה ואפריקה ישראל. לא מן הנמנע שהצרות הפוקדות את האחרונה, בעיקר בשל המשבר ברוסיה, עשויות להוביל אותה למימוש נכסים, לקיטון הכנסות (הפרמטר הקובע בדירוג) ולפגיעה בדירוג של השנה הבאה.

חברה נוספת שנמצאת בעשירייה ראשונה היא אורתם סהר (מקום 7, הכנסות של 1.3 מיליארד שקל). חברת הביצוע הוותיקה נקלעה השנה לסחרור, בין השאר לאחר שהבעלים אמיר נחום נחקר ביוני על ידי הרשות לניי"ע בחשד לגריפת 4 מיליון שקל והצגת פרטים כוזבים בדוחות. ימים יגידו אם היא תצא מהמשבר ותשמור על רף הכנסות שמציב אותה בצמרת.

שיכון ובינוי, אגב, נותרה כאמור בראש גם השנה, למרות ירידה של 18% בהכנסותיה. הירידה נובעת מהאטה בביצוע עבודות בחו"ל, בעיקר בניגריה, וכן מירידה בתחום התשתיות והבנייה בישראל, עקב סיום הקמת מרכז ההדרכה של המשטרה וירידה בהכנסות ממכירת דירות.

מנגד, אלקטרה הציגה דווקא גידול בהכנסות, בשיעור של 19%, והפער בהכנסות בינה לבין שיכון ובינוי שצועדת בראש הצטמצם ל-390 מיליון שקל בלבד.

 

בניה יזמות ותשתיות
 בניה יזמות ותשתיות