ועדת האתיקה על מירי רגב: "חציית גבול ויח"צנות אסורה"

הוועדה בביקורת חריפה כנגד שרת התרבות, על סרטון שבו שיבחה את התוכנית "אייל גולן קורא לך" ■ רגב: "הסרטון נועד לעודד מוזיקה מזרחית...ללא כל כוונה פרסומית וכלכלית"

 

ועדת האתיקה של הכנסת קבעה היום כי הדואט שהעלתה שרת התרבות מירי רגב לפני כמה חודשים עם הזמר אייל גולן, מהווה "חציית גבול" ו"יחצנות אסורה".

כזכור, רגב העלתה בחודש אפריל לפייסבוק שלה, בצעד שעלול להתפרש כהתגייסות למסע החזרה אל הקונצנזוס של אייל גולן, סרטון קצר לקידום פסטיבל זמר ים-תיכוני שבו היא שרה עם גולן ומקדמת את התוכנית שלו "אייל גולן קורא לך". "בקרוב דואט חדש", כתבה השרה בפייסבוק אז, "מזמינה אתכם ליהנות מאמני הזמר הישראלי הים-תיכוני, בפסטיבל כתר המזרח, בחול המועד פסח על הכינרת. אני, אייל ועוד אמנים רבים וטובים נהיה שם. מחכים לכם".

בסרטון רגב שיבחה את התוכנית של גולן המשודרת בערוץ 24 לקראת עונתה החדשה, כשבין היתר היא אומרת במהלכו: "איזה כיף, התוכנית חוזרת. תוכנית מדהימה עם מוזיקה ישראלית, מזרחית, שמחה, מרגשת... אז לכו על זה ותצליחו. אייל כל הכבוד, אחלה הפקה, תעשו חייל".

 

השרה רגב מסרה בתגובה לוועדה כי "הסרטון נועד לעודד את המוזיקה המזרחית... זוהי הסיבה היחידה לפעולותיי אלו... ללא כל כוונה פרסומית או כלכלית".

אולם, כאמור, בוועדת האתיקה לא השתכנעו, ובהחלטתה נכתב כי "במקרה זה נחצה הגבול שבין הבעת עמדה והצהרת מדיניות ואף שיתוף בחוויה אישית, שהם כאמור מותרים ולגיטימיים, לבין יח"צנות אסורה. אופיו של הסרטון ותוכנו עושים שירות לתוכנית מסוימת וזמר ספציפי, ונחזים כמעין 'פרומו' לתוכנית".

מירי רגב, צילום: רמי זרנגר
 מירי רגב, צילום: רמי זרנגר

ח"כ תמר זנדברג אמרה בעקבות ההחלטה: "אני שמחה על החלטת ועדת האתיקה שבהחלטה תקדימית הציבה סטנדרנט ברור לנבחרי הציבור אותו יש לקיים ולכבד. מצב בו נבחרי ציבור מקדמים תוכן מסחרי ושיווקי הוא מצב פסול שבו יש להציב קו ברור וטוב שוועדת האתיקה עשתה זאת".

כזכור, גולן נחשד בפרשת "משחקי חברה" בקיום יחסי מין בהסכמה עם קטינות, אולם הפרקליטות סגרה את התיק בשל חוסר ראיות מספיקות. עם זאת, מעדויות של גולן עלה כי קיים יחסי מין עם בחורה שאביו הביא לו, שעה שהאב שהה בחדר הסמוך.

השרה רגב מסרה בתגובה: "צר לי על החלטת ועדת האתיקה שלא קיבלה את עמדתי. עם זאת, אני מכבדת את החלטתה".