דני אנגל שהמציא את "סטנדרט הבריאות" ינהל את מדיקל סנטר

אנגל, ששימש ב-15 השנים האחרונות סמנכ"ל אסותא, יסייע למדיקל סנטר ליישם את אסטרטגיית הצמיחה ולבסס פעילות גם מחוץ למרכז ■ המדיקל סנטר מוחזק בידי משפחת לנדאו, קופ"ח כללית וכלל ביטוח

סמנכ"ל השיווק של רשת אסותא ב-15 השנים האחרונות ומי שהצמיד למותג את הסלוגן "סטנדרט של בריאות", דני אנגל, עובר למתחרים: ל"גלובס" נודע כי בית החולים הפרטי הרצליה מדיקל סנטר (HMC) סיכם עם אנגל על מינויו למנכ"ל, במקום ד"ר איתמר עופר.

אנגל (50), בוגר תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א, החל את דרכו במדיקל סנטר לפני 28 שנים, כסניטר. בהמשך שימש במשך 12 שנים כעוזר כלכלן וככלכלן בתאגיד הבריאות של בית החולים הממשלתי שיבא (תל השומר), שם עסק בעיקר בפיתוח מקורות הכנסה בין היתר באמצעות הקמת מלונית יולדות והפעלת שירותי רפואה פרטיים (שר"פ), שנאסרו לאחר מספר שנים בעקבות הוראה של היועץ המשפטי לממשלה דאז, אליקים רובינשטיין.

המהלך הזה של המדיקל סנטר מאותת עד כמה מעוניינים שם להאיץ את אסטרטגיית הצמיחה ולהדביק את הפער שנוצר מול אסותא, במיוחד בשעה שהרגולציה פועלת דווקא לריסון הרפואה הפרטית ולהסטת משאבים ממנה לטובת המערכת הציבורית. במדיקל סנטר מעוניינים מזה תקופה ארוכה להגדיל את הפעילות בהרצליה ואף לפתוח שלוחות בצפון ובדרום, שם מבוטחי הביטוחים המשלימים והפרטיים מסבסדים למעשה את תושבי המרכז: הם משלמים את אותן פרמיות מדי חודש, אבל משתמשים הרבה פחות בשירותים שמציעים הביטוחים בעיקר בשל המרחק מבתי החולים הפרטיים. לפחות בעבר, התקיימו מגעים לרכישת בית החולים הפרטי "אלישע" בחיפה.

על פי הערכות, במדיקל סנטר קוראים את המפה הרגולטורית ושוקלים להרחיב גם את הפעילות הרפואית שנעשית במימון ציבורי, באמצעות טופס 17 מקופות החולים. כך עשתה בשנים האחרונות אסותא, שגם התמודדה וזכתה במכרז להקמת בית החולים הציבורי שיחל לפעול בעיר אשדוד בעוד כשנה. לא מן הנמנע כי במדיקל סנטר ישקלו להתמודד גם במכרז שצפוי להתפרסם בסוף השנה להקמת בית חולים ציבורי נוסף בבאר שבע, עליו צפויה להתמודד גם רשת אסותא המתחרה. לאחרונה העבירו במדיקל סנטר את כל פעילות הייעוץ הרפואי לבניין משרדים אחר בהרצליה, כדי לשפץ את המתקן המרכזי ועל מנת לפנות יותר מקום לפעילות כירורגית ואשפוזית. הרצליה מדיקל סנטר נוסד בשנות ה=80 והוא מוחזק כיום על ידי משפחת לנדאו (50%), קופת חולים כללית (40%) וחברת כלל ביטוח (10%).

אנגל אישר את דבר מינויו ואמר היום ל"גלובס": היתה לי תקופה נפלאה בארגון נפלא כמו אסותא. היום כשאתה מסתכל על הרגולציה אתה אומר כשנראה עשינו שינוי גדול במערכת הבריאות, ואני שמח שתרמתי את חלקי. חשוב לי להודות למי שליוו אותי לאורך התקופה באסותא: המנכ"ל לשעבר פרופ' שפירא והיו"ר הנוכחי פרופ' שוקי שמר, שני אנשים שחושבים בגדול ומאפשרים את יצירת שינוי הפרדיגמה אותו הצליחה לעשות אסותא בשנים האחרונות, שינוי שיצר סטנדרטים חדשים במערכת הבריאות". באסותא מסרו כי הם מודים לאנגל על תרומתו לארגון ומאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך.