מדיוי רוצה לגייס 10 מיליון דולר בארה"ב; המניה מזנקת

חלק מההנפקה - של החברה הנכדה מדיוי ארה"ב - הוא הצעת מכר שמתוכה אמורים להגיע עד 2.2 מיליון דולר לחברה הישראלית

מדיוי Medivie
מדיוי Medivie

חברת המכשור הרפואי מדיוי  הודיעה, כי החברה הנכדה שלה (90%), מדיוי ארה"ב, הגישה תקציר תשקיף להנפקת מניות מסוג Reg-A, של עד 10 מיליון דולר. מדיוי ארה"ב מעוניינת לבצע את ההנפקה לפי שווי חברה של 97 מיליון דולר אחרי הכסף. חלק מן ההנפקה הוא הצעת מכר בהיקף של 3.7 מיליון דולר, שמתוכם עד 2.2 מיליון דולר אמורים להגיע לחברה הישראלית (תלוי בהצלחת ההנפקה ובמחיר הסופי). בעקבות ההודעה עולה מניית מדיוי 50% לשווי של 7 מיליון שקל.

הנפקה מסוג Reg-A מאפשרות לגייס הון ממשקיעים רבים, אולם בתחילה המניות לא יהיו סחירות. בהמשך ניתן לרשום אותן למסחר באחת הבורסות בארה"ב, בתלות בשווי החברה ובמחיר המניה. להנפקה אין כרגע חתם (ייתכן שיתווסף כזה בהמשך), אולם מי שתבצע את השיווק של ההנפקה היא חברת מימון המונים בשם CroudFondue אשר תציע את המניות ללקוחותיה. בתמורה לכך קיבלה CrowdFondue 10% ממדיוי ארה"ב, וגם היא תשתתף בהצעת המכר, בהיקף של 750 אלף דולר.

קבוצת מדיוי פיתחה מוצר להפחתת כאב, שאותו יש לנשוך כשחשים כאב, ופעולת הנשיכה אמורה לאפשר התמודדות עם כאב ותחושה של הפחתת כאב. כיום המוצר משווק לנשים בלידה, אך לדברי החברה, הוא מתאים לטיפול גם במיגרנות, פיברומיאלגיה, אלצהיימר, הפרעות קשב ועוד. ברבעון האחרון רשמה החברה הכנסות של 125 אלף שקל, וב-2015 כולה - 159 אלף שקל. המוצר נמכר בסופרפאם ב-250 שקל ליחידה.

החברה הבת האמריקאית היא כיום גוף נטול פעילות ונטול מזומן, ולו זיכיון להפצת המוצר, והסכם עם רשת חנויות Babies r us למכירת המוצר ב-93 החנויות שלה. מדיוי ארה"ב פרסמה יחד עם התשקיף הערכת שווי לפיה היא שווה 121 מיליון דולר. ההערכות מתבססות על תחזיות צמיחה אופטימיות מאוד, שלפיהן עוד השנה תמכור החברה ב-252 אלף דולר, ותוך פחות מחמש שנים תמכור ב-76 מיליון דולר.