כתב אישום נגד חברי "לה פמיליה": עבירות אלימות, נשק ועוד

לפי האישום, מנהיגי הארגון ואנשי הביצוע כינו עצמם "הקומץ" ופעלו בצוותא לביצוע עבירות שונות, ובכללן עבירות אלימות חמורות כלפי אוהדי קבוצות הספורט היריבות של בית"ר ירושלים

אוהדי בית"ר ירושלים בטדי / צלם: שלומי יוסף
אוהדי בית"ר ירושלים בטדי / צלם: שלומי יוסף

בזמן שהאולימפיאדה, אירוע הספורט הגדול בעולם, נערכת בברזיל, נאבקות רשויות החוק בישראל עם אלימות של אוהדי כדורגל מארגון "לה פמיליה": פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי בעיר 3 כתבי אישום כנגד 19 אוהדי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים. הנאשמים מואשמים, כל אחד על-פי חלקו, בעבירות אלימות, עבירות נשק ועבירות נוספות. 

לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד שרית שמש, בשנת 2005 החליטו חבורת אוהדים מתוך אוהדי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים להקים ארגון אוהדים שמטרתו לזרוע אלימות וונדליזם, מתוך אידאולוגיה אנרכיסטית וגזענית של שנאת המגזר הערבי, במגרשי הכדורגל, באירועי ספורט שונים ונגד אוהדי קבוצות כדורגל יריבות. ארגון האוהדים נקרא על-ידי מקימיו ומנהיגיו "לה פמיליה". 

לפי האישום, עם הקמתו של הארגון, נקבעו מטרותיו על-ידי מקימי ומנהיגי "לה פמיליה", בין היתר בהטמעת המושג הגזעני "בית"ר הטהורה" וכן בהמנון אשר התווה את ייעודו של ארגון האוהדים: "כה אמרתי לך הדבר, היכונו לימים הקרבים ובאים, בהם יוקם הצבא החזק ביותר שנראה עלי אדמות, אשר יגן בעדך וימחק מעל פני האדמה את כל העומד בדרכו, צבא גרילה גזעני ואכזר, צבא שיקרא אוהדי בית"ר למענך - לה פמיליה - הנה זה בא".

לדברי הפרקליטות, מקרב חברי "לה פמיליה" השתייכו במהלך השנים חברים מכל רחבי הארץ, אשר פעלו למען מטרות הארגון בהפצת האידאולוגיה הגזענית והאלימה, באופן מילולי ועל-ידי הנפת שלטים, במהלך משחקי הכדורגל של בית"ר ירושלים או באירועי ספורט שונים, במעטה של "עידוד" בית"ר ירושלים.

עוד נטען כי מנהיגי הארגון ואנשי הביצוע כינו את עצמם "הקומץ" ופעלו בצוותא לביצוע עבירות שונות, ובכללן עבירות אלימות חמורות כלפי אוהדי קבוצות הספורט היריבות - הפועל תל-אביב, מכבי תל-אביב, מכבי חיפה, בני סכנין, הפועל באר-שבע ועוד, עבירות בנשק, היזק לרכוש ועבירות לפי חוק איסור אלימות בספורט.  

כמו כן, נטען, פעלו חברי הקומץ גם בכדי לכפות את האידאולוגיה הגזענית על הנהלת בית"ר ירושלים, בכך שאסרו על הבאת שחקנים ממוצא ערבי לקבוצה, שרו שירים גזעניים במהלך משחקי כדורגל ועוד. שעה שדעתם לא נשמעה, פעלו חברי הקומץ לגרום להנהלה נזקים כלכליים, כך שהקבוצה תיענש ויוטלו עליה קנסות, דבר שיקשה על הפעילות הספורטיבית, ובכך הצליחו לכפות על הנהלת בית"ר ירושלים לעשות כדברם.

לפי כתב האישום, על-מנת לממש את מטרותיו הפליליות של הארגון, רכשו והחזיקו חברי הקומץ כלי נשק שונים וכלי תקיפה שונים. כחלק מהפעילות הפלילית של הארגון נהגו חברי הקומץ להתארגן לקראת ביצוע עבירות אלימות ולאסוף אינפורמציה על מיקומם של אוהדי הקבוצות היריבות, ולתכנן "מארב" רב-משתתפים תוך הצטיידות בכלי תקיפה שונים, כשהם לבושים בשחור ורעולי-פנים.

לפי האישום, הנאשמים ואחרים השתייכו לחברי הקומץ ופעלו לקידום מטרותיו הפליליות, בביצוע עבירות כמפורט בכתב האישום, על-פי מעמדם בארגון. 

כך, לפי האישום הראשון בכתב האישום, לאחר שפרצה קטטה אחד הנאשמים לבין אוהד קבוצת הפועל תל-אביב, מפני שהנאשם סבר שאותו אוהד מחק "כתובות גרפיטי" של "לה פמיליה" שנאשם 4 צייר, גמלה בלבו של נאשם 4 החלטה לגרום למותו של אוהד קבוצת הפועל תל-אביב.

לדברי הפרקליטות, בתאריך 3.10.15, במסגרת פעילות הקומץ, קשרו קשר חלק מהנאשמים ואחרים שזהותם אינה ידועה למאשימה לארוב לאוהדי הפועל תל-אביב בסמוך לאצטדיון בלומפילד ולפצוע או לגרום לאוהדי הפועל תל-אביב חבלה חמורה באמצעות נשק קר. בסמוך לשעה 19:30 הגיעו הקושרים למקום המפגש, כשרובם רעולי-פנים ולבושים בבגדים כהים. הקושרים או מי מהם נשאו אלות בייסבול, מקלות מעץ, אבנים, סכינים, בקבוקי זכוכית, מברגים, צינורות ועוד. נאשם 4 נשא "פטיש תופסנים" מברזל, אותו החזיק מתחת למכנסיו.

לפי האישום, נאשם 4 הראה את הפטיש לנאשם 3 ולנאשם 5 ולאחר מכן הראה את הפטיש לא.כ, לנאשם 6 ולי.ג ואמר להם כי בכוונתו להרוג את האוהד "היום". נאשם 4 הטמין את הפטיש מתחת לרכבו של נאשם 2. בסמוך לשעה 20:30 הורה נאשם 2 לקושרים להתקדם לכיוון רחוב פלורנטין, בו נמצא מחסן לאחסון ציוד של קבוצת הפועל תל-אביב, שם המתינו לאוהדי הפועל תל-אביב, עד אשר התקרבו האוהדים למקום. הנאשמים ויתר הקושרים התקדמו לעברם והחלו לתקוף את אוהדי הפועל תל-אביב באמצעות כלי התקיפה, כמו גם באמצעות אגרופים ובעיטות בכל חלקי גופם, השליכו עליהם אבנים וכסאות שהיו ברחוב. נאשם 2 חבט בעוצמה, באמצעות לבנה בראשו של אחד האוהדים, ונאור תקף את אוהדי הפועל באמצעות צינורות הברזל. נאשם 7 הפיל את המתלונן ארצה והיכה אותו ביחד עם נאשם 2 ונאור בכל חלקי גופו.

עוד נטען כי נאשם 4 רץ לרכבו של נאשם 2, הוציא את הפטיש מתחת לרכב, אחז בו, רץ בחזרה למקום התקיפה וחבט בעצמה רבה באמצעות הפטיש, בחלקו בעל השיניים המשוננות, בראשו של המתלונן, בכוונה לגרום למותו. י.ג וא.כ המשיכו לתקוף את המתלונן, י.ג היכה בו באמצעות מקל, וא.כ השליך על המתלונן אבן גדולה, כל זאת כאשר היה שרוע על הקרקע כשהפטיש נעוץ בראשו ודם רב ניגר מראשו. כשהבינו הנאשמים ויתר הקושרים כי כוחות המשטרה הוזעקו למקום, הם ברחו בריצה. כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים הובהל המתלונן לבית החולים ונותח בראשו.

לפי כתב האישום, במספר הזדמנויות נוספות קשרו מי מהנאשמים לפגוע באוהדי הפועל תל-אביב. עוד לפי כתב האישום, במספר הזדמנויות אחד מהם קנה, סחר או החזיק שלא כדין ברימוני יד וחומר נפץ.