סיטי: "2016 היא שנת מפנה לרמי לוי; הרע ביותר מאחוריה"

במחלקת המחקר של הבנק צופים כי בסיכום השנה רווחי רמי לוי יצמחו ב-25% ל-94 מיליון שקל

רמי לוי בדיון על מגה / צילום: תמר מצפי
רמי לוי בדיון על מגה / צילום: תמר מצפי

אחרי שאיבדה כ-20% מערכה מאז שיאה השנתי שנרשם בסוף 2015, מניית רמי לוי  זוכה להתייחסות חיובית ממחלקת המחקר של סיטיבנק. שם מעריכים כי "2016 היא שנת מפנה לרמי לוי", וכי "הרע ביותר מאחוריה", וזאת אחרי שהושפעה לשלילה מפעילות של חנויות חדשות והתגברות התחרות.

על רקע הערכותיהם, בסיטי מעלים את המלצתם למניית החברה מ"ניטרלי" ל"קנייה" במחיר יעד של 178 שקל - גבוה בכ-20% משוויה היום. מניית רמי לוי ריכזה היום (ג') עניין ונסחרה בשעות הצהריים בעליות של כ-2%.

הצפי בסיטי הוא כי בסיכום 2016 רווחי רמי לוי יצמחו ב-25% ל-94 מיליון שקל על מחזור מכירות של 4.5 מיליארד שקל - המשקף עלייה של 14% ביחס ל-2015. עוד הם צופים כי בשנת 2018 רווחי הרשת יגיעו ל-155 מיליון שקל - יותר מכפול מרווחיה אשתקד, שעמדו על 75 מיליון שקל על מחזור מכירות של 5.8 מיליארד שקל - היקף המשקף צמיחה של 28% ביחס ל-2015.

בסיטי מציינים כי הסניפים שפתחה רמי לוי בסוף 2014 ובשנת 2015 העיבו על תוצאות הרשת גם במכירות למ"ר וגם ברמת הרווחיות, ומציינים כי סניפים אלה נפתחו בערים קטנות יחסית דוגמת נתיבות, כרמיאל וקריית שמונה, ולא היו בגודל המספיק כדי להציג מכירות למ"ר כמו יתר סניפי הרשת.

ההערכה בסיטי היא כי מגמת הירידה במכירות למ"ר של הרשת מתמתנת, וכי הסניפים החדשים שנפתחו השנה ומתוכננים להיפתח עד סוף השנה יניבו תשואה גבוהה יותר מאלה שנפתחו בשנים קודמות, בזכות מיקומים טובים יותר שיאפשרו מכירות גבוהות יותר.

בסיטי מציינים כי לרמי לוי "אסטרטגיית דיסקאונט יציבה, מיצוב חזק בשוק ומאזן חזק".

במבט על השוק בסיטי סבורים כי קריסתה של רשת מגה תוביל ליצירת נקודת איזון טובה יותר לקמעונאיות המזון בישראל, החל מהמחצית השנייה של השנה. כמו כן הם חוזים כי מחירי המזון וגודל סל הצריכה יתייצבו אחרי 3 שנים של שחיקה. הערכת הבנק היא כי למרות הלחץ המאפיין את המחירים והמכירות בשוק זה, יש לו פוטנציאל צמיחה לטווח ארוך.