מודעת דרושים לחברת האופנה אקספוז: "לא רוצים אתיופים"

יו"רית הוועדה למיגור הגזענות כנגד יוצאי אתיופיה, עו"ד אמי פלמור: "מקרה בוטה של אפליה וגזענות" ■ אקספוז: "מחדל חמור של חברת כוח-האדם; מגנים בכל תוקף"

אמי פלמור/ צילום: תמר מצפי
אמי פלמור/ צילום: תמר מצפי

מנכ"לית משרד המשפטים ויו"רית הוועדה למיגור הגזענות כנגד יוצאי אתיופיה, עו"ד אמי פלמור, מגיבה בחריפות לפרסומים אודות מודעת הדרושים של חברת ההשמה ל.מ למשרה בחברת האופנה אקספוז, שבה הובהר כי לא מעוניינים ביוצאי אתיופיה.

בתגובה על פרסום מודעת הדרושים שמעוררת סערה ברשתות החברתיות, אמרה היום (ד') פלמור: "אם אלה אכן העובדות, מדובר לכאורה במקרה בוטה של אפליה וגזענות, אשר מונע מאנשים תעסוקה רק בשל צבע עורם. ממקרים שהובאו ותוארו בפני חברי הוועדה למיגור הגזענות כנגד יוצאי אתיופיה, אני יודעת שזה לא המקרה הראשון ובוודאי לא היחידי". 

פלמור מסרה כי אישור המלצות ומסקנות הדוח שהגישה הוועדה לראש הממשלה מוכיח כי הממשלה נחושה להוקיע מקרים של גזענות ואפליה כלפי יוצאי אתיופיה ולפעול כנגדה. מקרה זה הועבר לטיפול נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה שבמשרד הכלכלה.

"עוד אוסיף כי התגובה ברשתות החברתיות למקרה הזה הוא סימן מעודד לכך שהחברה הישראלית מוקיעה גילויי גזענות מעין אלה", מסרה פלמור. 

חברת ההשמה ל.מ. פרסמה אתמול (ג') מודעת דרושים לנשים בחברת האופנה אקספוז בקיסריה, ובה הבהרה מקוממת וגזענית: "לא רוצה אתיופית". המודעה המפלה הופצה בפייסבוק במהירות ועוררה תגובות נזעמות של הגולשים.

מחברת אקספוז נמסר: "מדובר במחדל חמור של חברת כוח-האדם אליה פנינו לאיתור עובדי מחסן, וכי החברה פרסמה את המודעה על חשבונה ועל דעתה בלבד. אנו מגנים בכל תוקף את תוכן המודעה, וזו נוגדת לערכי החברה באופן מובהק. חברת אקספוז מעסיקה ותמשיך להעסיק מכל קצוות האוכלוסייה והמגזרים. אנו נפעל בכל אמצעי משפטי יחד עם עורכי הדין מטעמינו להסרת המודעה הכוזבת באופן מיידי מכל מקום בה היא פורסמה".