רבעון טוב לאלקטרה צריכה: ההכנסות קפצו ב-26% והרווח הוכפל

המניה הגיבה בעלייה של 6% לשווי חברה של 1.1 מיליארד שקל ■ המנכ"ל: "המצב הפיננסי המשופר מאפשר לעבור מחיסכון בעלויות לצמיחה והתרחבות"

זאב קלימי / צלם: דפנה גזית
זאב קלימי / צלם: דפנה גזית

יבואנית ומשווקת מוצרי החשמל אלקטרה מוצרי צריכה  (אמ"צ) ממשיכה במומנטום החיובי בפעילותה והבוקר (ד') סיכמה רבעון שני חיובי ל-2016.

המגמה החיובית באה לידי ביטוי בקפיצה של 26% בהכנסותיה שהגיעו ל-842 מיליון שקל, שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית והכפלת הרווח הנקי הרבעוני שלה, ל-38 מיליון שקל.

מניית החברה הגיבה היום בחיוב לדוחות. עם עליות של כ-6% שנרשמו בשעות הצהריים, היא השלימה זינוק של יותר מ-130% בשנה האחרונה, המשקף לחברה שווי של כ-1.1 מיליארד שקל. אמ"צ נמצאת בשליטת קבוצת אלקו של גרשון זלקינד, ובין המותגים הבולטים שהחברה מייבאת ומשווקת נמנים מוצרי אלקטרה ואלקו, פיליפס וכן ווירלפול. בנוסף היא מפעילה את רשתות השיווק למוצרי חשמל "מחסני חשמל" ו"שקם אלקטריק" ומחזיקה ברשתות "עשה זאת בעצמך" אייס ואוטו דיפו.

התוצאות החיוביות של אמ"צ נרשמות לאחר תקופה עסקית שלילית לא קצרה שעברה על החברה, בעקבותיה אימצה במהלך 2014 תוכנית התייעלות אגרסיבית.

המגמה הרבעונית ממשיכה את הכיוון שנרשם בתוצאותיה מהרבעון הקודם, ובסיכום מחצית השנה הראשונה של 2016 היא מציגה עלייה של יותר מ-12% בהכנסותיה, שהתקרבו ל-1.5 מיליארד שקל ורווחיה לתקופה זו קפצו ב-140% ל-59 מיליון שקל.

בחלוקה למגזרי פעילות, ממשיכה לבלוט הדומיננטיות של פעילות מוצרי הצריכה החשמליים שלה, שברבעון השני המכירות שלהם קפצו ב-42% לכ-450 מיליון שקל והרווח התפעולי מהן זינק ב-72% והתקרב ל-44 מיליון שקל.

בזכות המזגנים, פסח וההתייעלות

את הצמיחה בהכנסות מייחסים באמ"צ בעיקר לפעילות המזגנים בארץ ובחו"ל וכן לסחר מותגים בארץ.

מכירות מגזר ה"עשה זאת בעצמך" צמחו ברבעון השני ב-17% ל-152 מיליון שקל והרווח במגזר זה זינק פי 3.5 והתקרב ל-15 מיליון שקל. הכנסות מגזר קמעונאות חשמל טיפסו בתקופה זו ב-14% ל-301 מיליון שקל והרווח מכך הוכפל ל-9.5 מיליון שקל.

בהתייחסות למגזר הקמעונאות, מציינים בחברה כי השיפור הרבעוני בהכנסות הושפע מעיתוי חג הפסח, שחל השנה באמצע חודש אפריל וכן מציינים שיפור בתנאים המסחריים עם הספקים, שתמך בצמיחת הרווח. בסיכום רבעוני מציגה אמ"צ זינוק של 19% במכירות למ"ר שנרשמו בחנויות זהות. גם את השיפור בהכנסות "עשה זאת בעצמך" מייחסת אמ"צ לעיתוי פסח ואילו צמיחת הרווחיות מיוחסת לתהליכי התייעלות של הרשת בשנה האחרונה.

כאמור, המגמות שמציגה החברה בסיכום המחצית דומות, עם שיפור רוחבי ברווחי שלוש המגזרים המרכזיים שלה. אולם בשורת ההכנסות נרשמה ירידה מתונה של כ-1% בפעילות קמעונאות החשמל שעמדה על קרוב ל-550 מיליון שקל ובצד החיובי שוב בלטו מכירות מוצרי הצריכה החשמליים שקפצו ב-32% ל-765 מיליון שקל.

זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה צריכה, מסר היום כי "אנו גאים מאוד בתוצאות החברה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2016, וממשיכים ליהנות מפירותיה של תוכנית ההתייעלות שאנו מיישמים בחברה בשנה וחצי האחרונות, וזאת במקביל להאצת קצב הצמיחה בכל המגזרים וכן בפעילות החברה בחו"ל".

קלימי הוסיף כי "הצמיחה בהיקפי הפעילות של החברה נבעה מהמשך הצמיחה של שוק המזגנים בישראל ומניצול נכון של מגוון המוצרים החדשניים שהשיקה החברה בשנה האחרונה. כמו כן, נבעה הצמיחה מפעילות משמעותית וממוקדת לחיזוק עוצמת המותגים של אלקטרה בכל הפלטפורמות הרלוונטיות".

עוד לדבריו, "החברה שיפרה במקביל את מצבה הפיננסי, אשר מאפשר לנו כיום לעבור ממיקוד משמעותי בחיסכון בעלויות לשלב של צמיחה והתרחבות, אשר יבטיחו את המשך השיפור בהכנסות וברווחים גם בשנים הבאות".