מי אומר שקרים על ביבי?

מה ביבי רוצה מאנשי גל"צ? הרי הכי הרבה כזבים נכתבים עליו ב"ישראל היום"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

"אומרים עליי שקרים, ואתם שותקים? אתם עיתונאים?" הטיח בנימין נתניהו בפגישה עם בכירי גלי צה"ל. בעיניי זה מוזר, כי לדעתי הוא פשוט טעה בכתובת. כי הרי הכי הרבה כזבים נכתבים על ביבי בביטאון "ישראל היום".

אמנם הכזבים הם לטובתו, ואמנם העיתון הוא של ביבי, בנאמנות מחברו, מיליארדר ההימורים שלדון אדלסון. אבל שקרים הם שקרים, לא? וכאשר מדובר במבקרי נתניהו, השקרים נגדם גובלים לעתים בהסתה (ראו, למשל, פרשת איתן כבל). איך אומר נתניהו? היי, אתם שם ב"ישראל היום", אתם כותבים עליי שקרים, ואתם גם שותקים? אתם עיתונאים?

על מה מצר ירון דקל?

לפי התגובה של מפקד גלי צה"ל ירון דקל על פרסום הדברים, נראה כי ראש הממשלה לא זקוק לחוקים ושאר צעדים כדי להשתלט על התקשורת. יש כאלה שמתמסרים מרצון.

הנה התגובה: "אני מצר על כך ששיחת רקע בת 3 שעות יצאה באופן מגמתי ובלתי מדויק. שיחות רקע של בכירי גלי צה"ל עם ראש הממשלה ונבחרי ציבור חיוניות לעבודה העיתונאית. אני מודה לראש הממשלה שהאריך בשעה את השיחה עם אנשי התחנה".

שגריר בלונדון?

אומר לציבור בכלל, ולך ירון בפרט, על מה אני מצר. על כך שעיתונאי שהיה בשעתו כתב לענייני מפלגות מביע צער על הדלפה שבוודאי אינה ביטחונית. אתה הרי התפרנסת מהדלפות כאלה, רצית כמה שיותר, והסכמת שהדלפות הן הדלק של העיתונות החופשית.

חוץ מזה, מה בדיוק חיוני בשיחת הרקע עם ראש הממשלה? תאמר לי דבר אחד שנתניהו השמיע לכם שלא שמעתם ממנו לפני כן, ובפומבי. אחד!!! אני אומר לך שאין דבר כזה. ואני אומר לך שאתה יודע את זה.

ועל מה אתה מודה לראש הממשלה? על שישב איתכם עוד שעה? הרי זה היה באינטרס שלו, הוא יזם את הפגישה, הוא צריך להודות לך שאיפשרת לו, לא?

מה ההתרפסות הזאת? האם זה קשור לשמועות העקשניות שאתה עובד על קבלת מינוי של שגריר בלונדון?

בכל זאת דקל

החוזה של דקל כמפקד גלי צה"ל אמור להסתיים בעוד כ-5 חודשים. למרות הדברים שכתבתי כאן, אני מקווה שהתקופה תוארך. גם משום שמעבר לתופעות שתיארתי כאן, הוא איש מקצוע. וגם לנוכח רשימת המועמדים של נתניהו-ליברמן להחליף את דקל, שהיא ממש מבהילה: "הפרשן לענייני חרדים של ערוץ 10, אבישי בן-חיים; איש גלי ישראל, קלמן ליבסקינד; המגיש וחבר הכנסת לשעבר, שרון גל" ("הארץ" 20.7.16).

אם השמות נכונים, זה יכול להיות הסוף של התחנה הצבאית כמוסד חופשי. היא תהפוך להיות "ישראל היום" רדיופוני. אסור להרשות את זה.