דוח חזק לפרוטרום: עלייה של 37% במכירות ושל 15% ברווח

הרווח הנקי הרבעוני עמד על כ-30 מיליון דולר ■ בהנהלת החברה מעריכים כי התייעלות תביא לחיסכון שנתי של כ-21 מיליון דולר בהוצאות התפעוליות

אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
אורי יהודאי / צילום: איל יצהר

חברת פרוטרום  הציגה הבוקר (ב') תוצאות חזקות לרבעון השני של 2016. בשורה העליונה דיווחה פרוטרום, הפועלת בתחום של ייצור תמציות וחומרי גלם לתעשיית המזון והמשקאות, על הכנסות של כ-300 מיליון דולר, גידול של 37.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הצמיחה האורגנית תרמה לעלייה של כ-7% בהכנסות כששאר הגידול הגיע משורת חברות שפרוטרום רכשה בשנה האחרונה.

הרווח התפעולי גדל ברבעון בכ-24% והסתכם בכ-41 מיליון דולר. בשורה התחתונה דיווחה החברה על גידול של 14.7% ברווח הנקי ל-29.6 מיליון דולר. בנטרול הוצאות חד-פעמיות דיווחה החברה על עלייה של 23% ברווח ל-33.7 מיליון דולר ברבעון.

גם המחצית הראשונה של 2016 הסתיימה בגידול ניכר במכירות, אך בעלייה מתונה יותר ברווח. הכנסות החברה במחצית הראשונה של השנה צמחו ב-35.2% לכ-558 מיליון דולר, הרווח התפעולי גדל ב-14.7% ל-71.6 מיליון דולר והרווח הנקי עלה ב-7.6% ל-50.8 מיליון דולר (ללא הוצאות חד-פעמיות נרשם גידול של 22.4% ברווח לכ-60 מיליון דולר).

מניית פרוטרום עלתה ביותר מ-230% בשלוש השנים האחרונות והביאה את שווי השוק של החברה לכ-12 מיליארד שקל - מה שמשקף למניה מכפיל רווח גבוה למדי של 31. מניית פרוטרום, הגיבה לדוחות היום בעלייה של יותר מ-1% למחיר של 204 שקל.

מנכ"ל פרוטרום אורי יהודאי, ציין כי, "אנו ממשיכים לפעול לבניית ולחיזוק מערך הרכש הגלובלי, תוך ניצול כח הקנייה, שגדל מהותית בשנים האחרונות. מערך הרכש הגלובלי יתרום גם הוא לשיפור נוסף ברווחיות החברה. פרוטרום ממשיכה לשמור על רמת נזילות גבוהה ועל מינוף שמרני, המתבססת על תזרים מזומנים חזק מפעילות שוטפת. מבנה ההון האיתן שלנו והתזרים החזק שאנו משיגים מאפשרים לנו להמשיך ליזום ולנצל הזדמנויות רכישה". יהודאי חזר על יעד מכירות של לפחות 2 מיליארד דולר עד 2020.

רוכשת חברות ומייעלת הפעילות

מתחילת השנה הנוכחית רכשה פרוטרום שש חברות, כשעל האחרונה, רדברוק האירית תמורת כ-40 מיליון אירו, הכריזה בתחילת החודש. זאת לאחר שב-2015 השלימה רכישה של לא פחות מ-11 חברות בהיקף מצטבר של כ-320 מיליון דולר.

רדברוק נוסדה ב-1987 ויש לה מרכז מו"פ, שיווק ומכירות ואתר ייצור בסמיכות לדבלין, וכן מרכז מו"פ, ייצור, שיווק ומכירות בדבנטרי, אנגליה. פעילותה העיקרית של רדברוק, המעסיקה 39 עובדים, היא פיתוח, ייצור ושיווק של פתרונות טעמי Savory (תחום הטעמים הלא מתוקים), הכוללים תערובות תבלינים, מרינדות, ציפויים וחומרי גלם פונקציונליים לתעשיית המזון.

בחברה מציינים כי, "פרוטרום ממשיכה לפעול לאיחוד וייעול פעילויות המו"פ, השיווק, המכירות, הרכש ומערך הייצור שלה בגרמניה ובארצות השונות על מנת להשיג יעילות תפעולית וחסכונות מירביים, המוערכים במעל ל-12 מיליון דולר (על בסיס שנתי), שרובם יבואו לידי ביטוי לקראת סוף 2016 וברבעון הראשון של 2017. כחלק מפעולות אלה צפוי להיסגר לפני סוף השנה מפעל היצור המרכזי של פרוטרום למוצרי savory בשטוטגרט, גרמניה, תוך העברת פעילותו למפעלה היעיל של ווייברג בגרמניה. תהליך המיזוג מתקדם לפי התוכנית ואף בלוחות זמנים מהירים מהצפוי".

בהנהלת החברה מעריכים כי בסך הכל צפויים מהלכי ההתייעלות והאופטימיזציה בעקבות הרכישות להביא לחסכונות תפעוליים בהיקף שנתי של כ-20-22 מיליון דולר, ביחס לבסיס ההוצאות של פרוטרום ברבעון השני של 2016.

האנליסטית מיכל אלשיך מאקסלנס ברוקראז' מציינת בתגובה לדוחות כי, "הדוחות היו בהתאם לצפי לרבעון השני עם צמיחה גבוהה (אף מהצפי) אך נוצרה שחיקה ברווחיות כתוצאה משקלול חברות נרכשות בעלות רווחיות נמוכה והליכי התייעלות.

"מגמת צמיחה גבוהה ומנגד שחיקה ברווחיות היא צפויה ונמשכת מהרבעון הראשון, כאשר לקראת סוף 2016 אנו צופים חזרה לרווחיות הגבוהה האופיינית לחברה, וזאת בהתאם לתחזית ההנהלה. אנו ממשיכים להמליץ 'תשואת שוק' על המניה עם מחיר יעד של 205 שקל", אמרה אלשיך.