כחלון על מחירי הדיור: "חשבתי שזה ייקח פחות זמן"

שר האוצר הסביר כי על אף שהוא צפוי למסות בעלי דירה שלישית, השוכרים לא ייפגעו: "אם יעלה שכר הדירה, השוכר יכול למצוא אחרת" ■ על כך שהוא מחזיק בתיק הכלכלה: "זה זמני"

משה כחלון, שר האוצר צילום: תמר מצפי
משה כחלון, שר האוצר צילום: תמר מצפי

כשנה וחצי לאחר שהחל לכהן כשר האוצר, יו"ר מפלגת כולנו משה כחלון עדיין לא הרים ידיים על שוק הדיור ומשוכנע כי יצליח עד לתום הקדנציה - שלטענתו תימשך עד 2019 - להוריד את המחירים. בנוסף, שר האוצר סיפר על התכניות להמשך הקדנציה, על תיק הכלכלה שעדיין ברשותו וההסתגלות לממשלה לאחר סבב התיקים וצירוף ישראל ביתנו אליה.

"נכון שזה לוקח זמן. אולי הקצב לא כמו שחשבנו, אבל אני לא חוזר בי בשום מילה, ואמרתי לא פעם אחת: אם לא אספק מאה אלף דירות לזוגות צעירים עד סוף הקדנציה, לא אעמיד את עצמי לבחירות פעם נוספת", אמר כחלון. בין החלטותיו, הורה כחלון למסות בעלי דירה שלישית, מה שזכה לביקורת רבה בטענה כי הדבר ישפיע על השוכרים. "יש בסך הכול 50 אלף בעלי דירה שלישית, וכל שוק השוכרים מורכב מ-800 אלף בני אדם. אם משכיר רוצה להעלות שכר דירה, תמיד השוכר יכול לשכור דירה אחרת. אין שום סיבה שמחירי השכירות יעלו. אנחנו נלחמים את מלחמת הזוגות הצעירים, כדי שתהיה להם תקווה לרכוש דירה".

עם סבב התיקים האחרון קיבל כחלון את תיק הכלכלה במתכונתו המצומצמת - ללא תחום העבודה שהועבר לרווחה - מראש הממשלה בנימין נתניהו . בינתיים, השאיר את התיק בידיו ולא נתן אותו לאיש ממפלגתו. "זה זמני", הבהיר. "יש כמה החלטות שצריכות להתקבל בו-זמנית, אבל לא אחזיק את משרד הכלכלה. ימונה שם שר. אני אחליט עוד בהמשך מי איך ולמה".

כמו כן, כחלון סבור כי אין כל סיבה שהקואליציה לא תשלים את ימיה. "יש כמובן חיכוכים - בנט, ראש הממשלה - לא מתעלם מזה, אבל כשמסתכלים בגדול, אין סיבה לפרק את הממשלה או ללכת כרגע לבחירות", אמר. " אני לא מעריך שיהיו בחירות לפני 2019. העברנו תקציב דו-שנתי בהסכמה מלאה, זה יעבור בכנסת בהסכמה רחבה, ואין שום סיבה שתהיינה בחירות".

בינתיים, מזכיר יו"ר כולנו שכל הצטרפות לקואליציה היא מבורכת - ובפרט של יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג , שנטען בעבר כי העדיף את הצטרפותו על פני זו של אביגדור ליברמן . "לא העדפתי, פשוט ליברמן אמר שהוא לא נכנס בשום מקרה ולכן הלכנו לבוז'י. אני עדיין רוצה שייכנס לקואליציה", אמר. "אנחנו בתקופה חשובה, מאתגרת, וכל סיוע של הרחבת הממשלה יכול לעזור לציבור במדינת ישראל".

לגבי התקופה שבה אכן יהיו בחירות, טוען שר האוצר כי מפלגת כולנו עדיין תרוץ בראשותו. על האפשרות שיחבור למשה יעלון, גדעון סער ואנשי ליכוד נוספים - הוא מעדיף לא לדבר עכשיו. "על כל ספקולציה נדבר שלושה חודשים לפני הבחירות. אבל כרגע, זה לא יהיה. הקמנו מפלגה שיש לה מקום במפה הפוליטית של ישראל כדי לרוץ בבחירות הבאות", אמר. "אני כרגע לא בונה מפלגה. יש לי מפלגה מצוינת עם אנשים טובים, אנחנו רצים קדימה ועובדים".