מט"ח: הדולר צונח מול השקל ב-0.9% לשפל של 3 חודשים

[עדכון] בדומה למגמה בעולם: הדולר נחלש בחדות מול השקל, היציג נקבע ברמה של 3.7750 שקלים, ירידה של 0.87% לעומת אתמול

קרנית פלוג / צילום: רויטרס
קרנית פלוג / צילום: רויטרס

הדולר ממשיך להיחלש בתקופה האחרונה מול המטבעות המובילים בעולם וגם מול השקל. שערו היציג נקבע ברמה של 3.7750 שקלים לדולר, שפל של שלושה חודשים וירידה של 0.87% לעומת היציג של אתמול. מול האירו המטבע האמריקאי נחלש בשיעור דומה ל-1.1290 דולר לאירו. 

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים היום: "לאחר שלושה חודשים של דשדוש בתוך הטווח הרחב שבין 3.80-3.90, הדולר-שקל נשבר מתחת לגבול התחתון של הטווח וצנח עד לשפל של 3.793, הרמה הנמוכה ביותר מאז 16 במאי. לאור החשיבות הטכנית, בנק ישראל גם עשוי לבחור להתערב באזורי המחיר הללו במטרה לבלום את הסחף השלילי".

הסיבה העיקרית להיחלשות הדולר בעולם היא פרסום נתוני מקרו שמשקפים האטה בקצב הצמיחה של המשק האמריקאי, מה שמצנן את ציפיות המשקיעים להעלאת הריבית בתקופה הקרובה. נזכיר כי הכלכלה האמריקאית צמחה ברבעון השני בקצב של 1.2% בלבד, לעומת צפי ל-2.5%, ונתוני הצמיחה של שני הרבעונים הקודמים עודכנו כלפי מטה. נוסף על כך, הנתונים המאכזבים שהתפרסמו ביום שישי האחרון והצביעו על ירידה בהיקף המכירות הקמעונאיות בחודש יולי, הובילו לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות ולהיחלשות נוספת של הדולר בעולם.

בשוק המט"ח המקומי הסיפור הוא שונה לחלוטין - בניגוד לארה"ב, הנתונים הכלכליים בארץ לא מפסיקים להפתיע לטובה. נוסף על כך, נציין כי קיימת קורלציה גבוהה למסחר במט"ח העולמי.

אמש פורסם מדד המחירים לצרכן אשר היה גבוה מציפיות האנליסטים, הדבר שנתן למשקיעים תקווה מסוימת שהאינפלציה בארץ תצליח להרים ראש, ובכך האיץ את תיסוף השקל. מדד המחירים לצרכן לחודש יולי עלה ב-0.4%, מעל מתחזיות הכלכלנים, שהעריכו כי המדד יעלה ב-0.2%. 

גם נתון התמ"ג החזק שהתפרסם היום הוסיף לחגיגת המטבע המקומי. לאחר רבעון ראשון חלש יחסית שבמהלכו רשם המשק צמיחה של 2.2% בלבד, תיקן המשק ברבעון השני עם צמיחה של 3.7% בחישוב שנתי. גם לא נשכח את נתון האבטלה שהתפרסם בתחילת השבוע וירד מתחת ל-5%.

חשוב לציין כי למרות הנתונים החיוביים, לפחות לפי בנק ישראל, הריבית במשק תיוותר ברמה נמוכה למשך תקופה ממושכת, ולכן, ככל הנראה תיסוף השקל קשור בעיקר למסחר במט"ח מעבר לים.