הרב בגדדי נגד קשת ונדב בורנשטיין: הציגו אותי כהומופוב חשוך

טוען כי בכתבה ב"חי בלילה" השווה אותו בורנשטיין לרוצח ישי שליסל וטען שכמו שליסל גם הרב תומך בהמתה של הומוסקסואלים וקורא לרציחתם ■ דורש פיצוי בסך מיליון שקל

נדב בורנשטיין / צילום: יוסי כהן
נדב בורנשטיין / צילום: יוסי כהן

מיליון שקל - זהו סכום הפיצוי שדורש הרב איתן בגדדי מזכיינית ערוץ 2 קשת, ממנכ"ל החברה אבי ניר ומהכתב ומנחה הטלוויזיה נדב בורנשטיין המגיש את התוכנית "חי בלילה". זאת, בעקבות מסע הכפשות שלטענתו הם מנהלים נגדו מאז חודש ינואר השנה, ואשר במסגרתו הם מציגים אותו כהומופוב המסית לפגיעה בהומוסקסואלים.

בתביעה שהגיש הבוקר (ג') הרב, הוא טוען כי בתוכניותיו ובפרסומים באינטרנט הציג אותו בורנשטיין כ"בעל דעות חשוכות" וכמי שקרא לסקול הומוסקסואלים, כאשר לטענת הרב אין שחר לכך.

הרב איתן בגדדי מעביר דרשות ושיעורים בכל רחבי הארץ. חלק מדרשותיו מועלות לפייסבוק וליו-טיוב. לטענתו, באמצעות עו"ד אילן בומבך, במסגרת מסע הכפשות שפתח בורנשטיין נגדו, הוא הציג בתוכניות ששידר בינואר ובפברואר השנה, "באופן מגמתי ומסולף, חלקים מתוך דרשות שנשא, ואשר הועלו ליו-טיוב, במטרה להציג את התובע כבעל דעות 'חשוכות'".

הרב טוען כי במסגרת "מסע ההכפשות" הגיש בורנשטיין תלונה שקרית למשטרה, שלפיה התובע (הרב בגדדי, א' ל"ו) קרא, כביכול, לסקול הומוסקסואליים למוות. באותו יום התראיין בורנשטיין למספר רב של כלי תקשורת, שסיקרו את הגשת התלונה ותוכנה. כך, לדוגמה, פורסמה באתר מאקו כתבה שבה התראיין בורנשטיין על הגשת התלונה ואמר שהוא "מרגיש שהרב (בגדדי - א' ל"ו) קרא למאמיניו לרצוח אותי".

בהמשך הכתבה במאקו צוטט בורנשטיין כמי שאומר: "יכול להיות שבבית יושב בחור צעיר או בחורה, רואים רב שאומר שהומואים המוות שלהם זה בסקילה, שצריך להרוג. אני חושב שהמשטרה חייבת להתערב, ולו רק בשביל שבפעם הבאה הרב הזה, או כל רב אחר שמתיימר לפרשן את התורה, יחשבו פעמיים לפני שהם מתבטאים בצורה כל-כך מסוכנת".

בתביעה נטען בנוסף כי בורנשטיין פרסם את דבר הגשת התלונה ותוכנה בעמוד הפייסבוק שלו, שם כתב, בין היתר: "...זה לא הספיק לאיש הזה שמכנה את עצמו רב. באוזני מאמיניו, רבים מהם גברים צעירים, קרא להרוג אותי. 'גבר שהולך עם גבר, הומואים, זה המוות שלהם בסקילה', אמר האיש המכנה את עצמו רב...

"האיש הזה, שמכנה את עצמו רב, לא הסתפק בתלמידים הספורים שבאו לשיעור שלו, ממש לא. את דברי-הבלע שלו, את הקריאה לרצח הוא העלה לעמוד הפייסבוק שלו. שכולם יראו. שהשליסל הבא יראה ואולי יקבל רעיונות. האיש הזה שמכנה את עצמו רב ומסית לרצח. לרצח שלי ושל כל ההומואים והלסביות בישראל. והוא מתגאה בזה...".

נכון ליום הגשת התביעה הגיע מספר הלייקים של הפרסום בעמוד הפייסבוק של בורנשטיין ל-7,200 ול-752 שיתופים.

עוד נטען בתביעה כי באותו לילה, ליל הגשת התלונה (למשטרה), פתח בורנשטיין את תוכניתו בהצגת התלונה שהגיש נגד הרב, ובהמשך התוכנית אמר את הדברים הבאים: "האיש הזה (הרב בגדדי, א' ל"ו) לא אהב את הפרסומים שלנו. הוא אפילו הקדיש ל'חי בלילה' דרשה, כמעט 50 דקות מול מאמינים, טען שאנחנו לא מציגים את התמונה המלאה. אז החלטנו לשלוח תחקירן שיצויד במצלמה נסתרת שיתרשם מה בדיוק קורה שם בדרשות האלה.

"זה לא הסתיים טוב. בסוף הדרשה התחקירן שלנו ניגש לרב לשאול כמה שאלות, אנשיו כנראה זיהו שהתחקירן הזה הוא לא משלהם. רדפו אחריו. איימו עליו, חטפו לו את הסלולרי. הוא נאבק עימם באומץ להחזיר את המכשיר עם הצילומים ולהימלט. זו האווירה שבה מתנהלים האנשים האלה, לפחות לפי מה שאנחנו ראינו בשיעור הזה".

מיד לאחר מכן אמר בורנשטיין: "אה, זה מה שהיה לרב להגיד על ההומואים. עליי באופן אישי", והראה סרטון של הרב שאמר את הדברים הבאים: "קבל עם ועדה. גבר שהולך עם גבר. הומואים. זה המוות שלהם בסקילה. אין סוף... סוקלים אותו מוות בסקילה, שזה המוות החמור בתורה. זורקים אותו ממקום גבוה. לא מת הבן אדם, לוקחים אבן גדולה, מגלגלים עליו שתרסק אותו. לא מת הבן אדם עדיין, כל העם רוגמים אותו באבנים, את הבן אדם הזה".

בורנשטיין הוסיף: "זאת פעם שלישית או רביעית שאני שומע את זה, וכל פעם זה בלתי נתפס. דברי הסתה. פשוט כך... לכן הגשתי הבוקר תלונה במשטרה...".

מיד לאחר מכן הביא בורנשטיין את התגובה של הרב, שהובאה על-ידי בא-כוחו, אשר אמר בין היתר כי "הרב דיבר על התופעה של משכב זכר, אבל כיצד ההלכה מתייחסת לעניין. הוא לא כיוון את דבריו לגורם מסוים. לא אמר שם של מישהו מסוים, אלא דיבר על התופעה באופן כללי".

מהתגובה עלה כי הרב ביקש לדבר עם תחקירן תוכנית "חי בלילה", אך זה ברח. ועל כך אמר בורנשטיין כי זה נבע מכך שאיימו על חייו של התחקירן.

עו"ד בומבך מוסיף וטוען בתביעה כי בכתבה נוספת ששודרה ב"חי בלילה" ביוני השנה השווה בורנשטיין את הרב בגדדי לרוצח ישי שליסל, וטען כי כמו שליסל גם הרב תומך בהמתה אקטיבית של הומוסקסואלים וקורא לרציחתם בפועל. הפרסומים לוו בקטעים מהדרשות במסגרתם מתאר הרב את דינם של ההומסקסואליים - ואולם לטענת הרב, הושמטו מהכתבות החלקים מהדרשות שלו, שבהם הבהיר היטב כי דיני הסקילה שעליהם עמד בשיעורו כלל אינם חלים כיום, מכיוון שאין היום סנהדרין המוסמכת לדון דיני נפשות, ועל כן אסור לאיש לעשות דין לעצמו ולרצוח הומוסקסואליים. 

הרב כותב בתביעה כי "הנתבעים הציגו בחוסר תום-לב את התובע, באמצעות עריכה מגמתית של הקטעים המשודרים בדרשות, כמי שקורא בפועל לרצוח הומוסקסואלים בכלל ואת בורנשטיין בפרט. כך שידרו הנתבעים רק את החלקים שבהם טען התובע כי כעיקרון, על-פי דין תורה, העובר על איסור של משכב זכר - דינו סקילה. כך שהצופים בבית הבינו מצפייה בתוכנית כי התובע קורא לרצוח הומוסקסואלים".

ממערכת "חי בלילה" נמסר: "מערכת 'חי בלילה' פועלת על-פי כל כללי האתיקה. עם פרסום משנתו הגלויה של הרב בגדדי בתוכנית, כפי שהיא מופיעה בעמוד היו-טיוב שלו, בחר הרב להעלות דרשה נוספת שבה הסית לפגיעה בחברי הקהילה ההומו-לסבית. בעקבות איומים אלה הגיש נדב בורנשטיין תלונה במשטרה בגין הסתה אישית נגדו, והחקירה בעניין זה עדיין מתנהלת".