שוב: נתפסו כ-300 ק"ג בשר מוברח משטחי הרשות הפלסטינית

הבשר, שהובל ברכב פרטי וללא קירור, הועבר להשמדה ע"י מפקחי אגף הפיקוח ובהוראת הווטרינר הרשותי

בשר מוברח מהרשות הפלשתינאית / צילום: המועצה לענף הלול
בשר מוברח מהרשות הפלשתינאית / צילום: המועצה לענף הלול

בפעילות של מפקחי המועצה לענף הלול שהתקיימה אמש (רביעי), לאיתור הברחות ביצים משטחי הרשות הפלסטינית לשטחי מדינת ישראל, נעצר רכב חשוד, הנראה למפקחים כעמוס לביקורת על-ידי מפקחי אגף הפיקוח.

ברכב, שיצא מהכפר ברטעה הפלסטיני, נמצאו כ-300 ק"ג בשר שהוברחו לשטחי ישראל. בשר מוברח זה, אשר הובל ברכב פרטי וללא קירור ומהווה סכנה חמורה לבריאות הציבור, הועבר להשמדה על-ידי מפקחי אגף הפיקוח ובהוראת הווטרינר הרשותי.

החשוד בהברחת הבשר הוא צעיר תושב אחד הכפרים באזור הצפון.

אורי דרזי, מנהל אגף הפיקוח במועצה לענף הלול, מסר: "בפעילות שערכנו לאיתור ביצים מוברחות, זיהינו רכב חשוד ועצרנו את הנהג לביקורת. במהלך הביקורת התגלו ברכב מאות ק"ג של בשר מוברח, אשר הובלו בתנאים לא נאותים וללא קירור. בשר זה מסוכן לבריאות הציבור.

"אנו מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר, עוף וביצים במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד לרכוש מוצרי בשר, עוף וביצים באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך תפוגה".

המזון שאנחנו צורכים נמצא בכותרות בשבועות האחרונים, והציבור חש, ובצדק, חוסר ביטחון באשר למזון שהוא צורך. דגני הבוקר הנגועים, הטחינה עם הסלמונלה, בשר מוברח, בשר פג-תוקף שנמכר לציבור באין מפריע ברשתות המזון, בהמשך לתחקיר שפורסם השבוע ב"גלובס".

ריקול רודף ריקול, ועולם כמנהגו נוהג. בשר מוברח נתפס רק לפני 4 חודשים מהרשות הפלסטינית לישראל. גורמים בענף אומרים כי תופעה זו מתרחשת מתחת לרדאר של הרשויות כבר שנים, ועיקרה להוזיל את עלויות הבשר לצרכן הישראלי כאשר רב הביקוש על ההיצע. כמות הבקר בישראל אינה מספקת, היבוא מחו"ל עדיין לא מפצה, ועל כן הברחת בשר בדרכים לא נאותות משלימה את המשבצת החסרה.

בעלי מסעדות מוכנים לשלם פחות עבור בשר שהגיע בתנאים לא תנאים ולהגיש אותו לסועדים (כשהתיבול עשוי לטשטש את איכות הבשר), וגם בפרשה הקודמת הוזכרו שמו של מסעדות ידועות ככאלה שמכרו את הבשר המוברח במסעדות שלהן. רשימת המסעדות כללה בין היתר את "הסינית האדומה" ו"עד העצם".

אז מי ישמור על בריאות הציבור? נדמה כי הצרכנים הם אלה שצריכים להיות ערניים ולשים לב טוב טוב למזון שהם צורכים, עד כמה שאפשר.